Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 2418 ggr
bubbe
0

Körtävling Johannesberg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till vår körtävling den 1 maj inkom hela 50 anmälningar, varav 4 russ! Man ser ju en liten förhoppning om att kunna nå Ridsportförbundets mål med fler aktiva kuskar…Skrattande

De startande russen är Exact 630, Nibbles Gilda och Norrvedas Kanon i lokal klass och Montecillo i regional.

Startlista och kuskmeddelande hittar du på Johannesbergskuskarnas hemsida, http://drive.to/johannesbergskuskarna

Vill du vara funktionär finns det säkert en lämplig uppgift för just dig, gammal som ung. Hör i så fall av dig till mig, therese.norrveda@telia.com

Du är förstås även välkommen som publik och heja fram alla fina körekipage. Passa på ni som känner er sugna att själva börja tävla, den här gången är det många nya kuskar med. Enklare servering finns.

Bilden är tagen för ett par år sedan på Johannesberg. Groomen Helena Jansson får ett härligt tack av Norrvedas Corect. Till höger parkompisen Norrvedas Corint.

[Croneld]
0

Lycka till i helgen!

Gnistra
0

Lycka till!

Hoppas att vädret är med er alla och att det blir en riktigt bra stämning.

Saiop
0

Lycka till alla som ska köra!
Jag ska vara groom åt Erika med Montecillo, men jag kommer även vara där och fotografera så mycket jag hinner!

[Grabbarna-A]
0

Lycka till ni som ska tävla. Hoppas vädret blir bra oxå.

Vi ska iväg på hopptävling annars hade jag kommit och kollat.

GranoStall
0

Vi ska försöka komma dit och titta. Får se om tiden räcker till bara.

wester-ek
0

Hoppar in från Welsh… Serveringen kommer vara öppen från ca kl:8:00 och det bjuds på lite smått o gott för alla hungriga där ute, stora som små. //My o Jeanette ( Ansvriga för Cafeterian)

GranoStall
0

När går första start?

Lycka till alla russekipage.Skrattande

//Cecilia

wester-ek
0

#7 har för mig att Ankan sa 8.30 Men jag är inte riktigt säker…

karisma
0

Lycka till allaGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

florence-S
0

#7 Dressyrstart 08.30

Precisionsstart 11.00

Chirak-96
0

Lycka till, synd att jag inte har möjlighet att åka och titta nu när jag är lite på G själv.

Tittut
0

Jag planerar att åka dit med kameran i högsta hugg, om det inte ösregnar…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

florence-S
0

Jag åker oavsett väder, slänger in regnstället i bilen då brukar det inte regna.

Norrveda
0

Även om det skulle behöva komma lite regn nu har vi beställt sol till fredag för allas trevnad.

Vi har alla selar putsade och klara, i morgon väntar tvätt av hästar, lastning av vagnar och div andra saker.

Malu
0

Heja lag Gotland!! Trevlig resa o tävling allihopa!

Saiop
0

Jag var och fotograferade på Johannesberg och fick med alla russ mer eller mindre på bild. Fick också med några andra hästar. Men eftersom jag groomade åt en tjej kunde jag inte få med alla. Bilderna kommer innom några dagar vara på min hemsida www.ewalundin.zoomin.se

_på bild: Norrvedas Kanon
_

Tittut
0

Hur gick det på tävlingen?

Jag hade ju ingen bil, eftersom min vägrade att starta, så jag kom aldrig dit som jag hoppades.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

palomia
0

# 17 Läste i gotlandstidningen att lag gotland vann 1:a serieomgången.Skrattande

Norrveda
0

Jag tror att syrran har fått ihop alla individuella resultat.

Lagtävlingen vanns av Gotland före Stockholm och Johannesberg.
Individuellt körde Tess på 59 straff i dressyren, 1 poäng från seger i parklassens dressyr.
Linnea och Kanon genomförde med godkänt resultat och hamnade i mitten av startfältet i ponnyklassen.

#17 nästa gång är det maraton som gäller, startar inte bilen får du väl ta cykeln dit med kameran Flört

På bilden har de nog så viktiga groomarna tagit över tömmarna när kuskarna går precisionsbananCool

Saiop
0

Nu ligger mina bilder på hemsidan www.ewalundin.zoomin.se. Det blev en hel del bilder iafall.

bubbe
0

Jo, det stämmer att jag fått ut resultaten på hemsidan, åtminstone de individuella. Lagresultaten har ännu inte hunnit bli inmatade i datorn, men de kommer också.

#20 Vilka härliga bilder!

Saiop
0

#21 Tack så jätte mycket!

Impulz
0

Vilka fina bilder! Körning ser så himla kul ut tycker jag! Fast om jag skulle säga "körning" på min ridklubb så vet de nog inte ens vad det betyder…Skrattande

bubbe
0

#23 Se till att de får lära sig det då…! Det kanske finns någon aktiv kusk som kan komma och visa eller ha prova-på-körning. Det brukar vara populärt. Var i landet bor du? Det finns säkert någon här på fokus som kan tipsa om körfolk i närheten.

Impulz
0

#24 bor i Gävle, men jag har inte hört talas om någon som håller på med körning häromkring, fanns någon som körde hästar för ett antal år sen, men det var ett tag sen.

bubbe
0

Just i Gävle är det nog lite tunt med aktiva tävlingskuskar, men jag känner till en duktig kusk i Skärplinge, och många i Uppsala och Sala. Kanske det finns intresse att ordna lite prova-på-körningar, det har vi pratat om att vi ska göra i vårt område (Johannesberg med omnejd).