Godmorgon 09-05-05
Godmorgon i landet!
Här är halvmulet idag, men snön fortsätter krympa ihop, nu är det bara i skuggiga lägen den ligger kvar. Trädgårdshagen ser mer ut som en sjö än en hage, och lösdriftshagen har ett eget vattendrag rakt igenom. Allt vatten från berget rinner nämligen ner där, så det är några liter som ska rinna undan innan det är klart. Idag blir det kotkanckaren för mig, och sedan butiken. Ridning ikväll, men jag kanske inte får rida, vi får se.

Morgon lite moln på himlen och blött i gräset efter nattens regn Solen ligger under ett dis så den här dagens väder kan bli vad som helst. Stress i huvudet över vad jag ska hinna så det blir pannkaka av allt, fast i kväll är det hundkurs med Glitter som just nu har selektiv hörsel. Annars lite hästar under dagen som ska jobbas. Nu blir det kaffe och sedan ut
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Härligt med regnet som har gjort att det börjat att växa i trädgården och i hagarna. Hoppas på uppehåll på dagarna och lite regn på nätterna. Igår drog jag päls på stona och ikväll blir det småhingstarnas tur. Sen om vädret är bra, ska vi ut och fiska med lilla roddbåten.
Ha det bra!
Morning!
Elin och jag och hennes kompis och mamma ska iväg till Skansen idag. Tar pendeltåg, tunnelbana och djurgårdsfärja, hela köret!
Hoppas vi hittar Yvonne och lilla Mynta med förstås.
Det ser fint ut på himlen, men kanske kommer det lite regn, vem vet.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

# 3 ta några kort så vi får se skansens russ
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon! Gråmulet men uppehåll än så länge, gårdagen bjöd på en hel del regn så nu är de relativt upptorkade hagarna geggiga igen. Kort dag på jobbet idag sedan bär det av hem och pyssel i stallet resten av dagen.
Ha en bra dag!

God morgon!
Här är det regn,riktigt skönt. Allt har blivit så grönt med detta regn. Jan är ju pollenallergiker så han mår bättre nu när det regnar.
Idag ska vi sätta ett par meter trästaket. Det är en bit mot grannfastigheten som hästarna frestar och så är det svårt att få strömen att fungera där.
Ha en bra dag!

God morgon!
I dag är det lite lagom regnigt och allting växer. Jag jobbar med skrivjobb hemma i förmiddag och har sälskap i soffan av två trötta kattar. I eftermiddag skall jag hämta barnbarnet på dagis.
# 0 från ett skånskt perspektiv låter det mycket exotiskt med snö och vatten från berget. Här är bokskogen redan grön.
Ha en bra dag!

God morgon . Här har det regnat i natt igen och det kommer lite små skvätt fortfarande.
Själv är jag fortfarande förkyld och dålig , man kan undra hur länge det ska sitta i , har ju varit förkyld hur länge som helst nu , men det är bara bita ihop och gå och jobba.
Idag ska jag åka upp till hingstarna och kolla dem , sen ska jag även försöka hinna med att köra Bethoven och Ajax.
God eftermiddag!
Försökte komma in i morse, men se det gick inte! Sen har vi varit och handlat, fått hem 20 kubikmeter ved, tagit in Dulilla som stod vid grinden och frös! Det är så kallt, grått och blåsigt i dag, så man tror inte det är vår fast körsbärsträdet slagit ut i natt…..regnet far i luften, tror jag skall baka bullar, det passar i dag!
Ha en bra eftermiddag och kväll!
# 8 Är du säker på att det inte är allergi du har? Kan yttra sig på nästan samma sätt som förkylning…..
Trist väder ute, gråa moln men inget regn, eller jo det regnar lite ibland, kan det inte bara börja regna ordentligt istället så att solen kan komma sen :S
Skolan idag igen, massa att plugga på ikväll då jag har prov imorron och massa inlämningsuppgifter som snart ska vara inne :/
Ska snart ta mig en sväng upp till stallet och köra Rezit, har inte riktigt bestämt mig om det ska bli intervall träning eller bara en skogstur idag, men det märker jag väl :P
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com