Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 874 ggr
karisma
0

God morgon 2009-05-04

Morron till en ny vecka, lite grått på himlen och inte så många + grader. Idag får jag ha lite tempo ridhuset kl 1100 tandis 1400 Det får bli en raggartvätt där imellan  så man inte luktar häst.

Ha det bra där ute och sköt om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen kommer det lite regn efter många soliga dagar!!Man började bli lite orolig att gräset skulle torka bort redan..

Varit vid hästarna o släppt ut två av shettisarna på deras bete som de endast får tillgång till på dagtid så de inte äter ihjäl sig!
Fuga som är dräktig och får gå på bete dygnet runt kom travande emot mig idag för ville ha lite kraftfoder..inte ofta man ser henne trava nu för tiden med runda magenSkrattande, hon har ca 2 månader kvar.
Travaren och de två russen har gått på ett bete nu i en vecka, men ska byta hage snart för dom då det betet börjar sina redan.
Blir en lugn födelsedag för mig idag då sonen blivit sjuk i feber o lite magont…hmmm…är det någon form av vinterkräksjuka som han drabbats av??

Ha en bra måndag! Jag ska vila på soffan mest hela dan tror jag..

karisma
0

# 1 Grattis

Det har även börjat regna här

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Halvmulet och litet isigt i luften idag.Igår var det en heldag i Boden, med KM och styrelsemöte,

Idag blir det butiken, och Peter och Sara får väl köra några hästar.

ryttarn
0

Godmorgon,

Lite mulet och betydligt svalare idag än det varit. Hade hoppats få färdigt stonas sommarhage innan det börjar regna men det blir nog knepigt. Man ska ju jobba oxå…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

# 1 Grattis! Vår hund Morris fyller ett år idag!

2009-04-21 020

# 0 En ny Avatar ser jag. Snygg!

Regn här också, äntligen. Mest typiskt var att sonens mobil låg kvar ute i natt, men den verkar ha klarat sig.

Lite ägarbyten står på lut innan jag ska iväg och jobba på annat håll en stund idag.

Ha en bra måndag och glöm inte att lämna deklarationen…!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Pernille-G
0

God morgon!

Här har det regnat också, så nu är det tid att så vallen. Jobb i dag men först ska jag se till hästarna på betet - det blir en trevlig promenad varje morgon.

# 5 Vilken fin bild! Väljer du hundras så den ska matcha i färg med russen?

Ha en bra dag

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Eller egentligen hade jag velat säga godnatt… har suttit vid hagen å vakat inatt, Manina ska ha vilken dag som helst nu och har fyllt på juvret ordentligt nu. Trodde flera gånger att det skulle bli inatt, då hon gick å lyfte på svansen och slog med den, tittade sig mot magen mkt och gick lite konstigt. Men tji fick jag för inatt va den inte sugen på att komma ut i regnet… Så nu blir det ytterligare en natt, men när ska man hinna sova? Börjar jobba nu kl 9 och ska jobba i nästan 11 timmar… suck!! Får försöka sova med barnen på jobbet när de sover.

Här är det oxå mulet och har regnat ganska mkt inatt, men nu ser det ut att spricka upp lite så hoppas solen hittar fram idag med.

Hoppas ni alla får en bra start på denna veckan :)

[Tjiwi]
0

Här är det grått idag, kommit liiite regn i natt. Tråkigt men det behövs. Får vara inne och ta tag i städning istället för att vara ute, det behövs…….behöver köra Tjibus också innan jobb. Ha en skön vecka!!

Hagelberg
0

God morgon!

Äntligen regn, allt ser så friskt ut och pollen är bortsköljd. Smidigt när det regnar på natten så man slipper det på dagen.
Vet. kommer idag för att känna på Jenka. Hon är nu mer än en månad över tiden. Antingen finns det ett föl och så får jag väl vänta eller så är hon skendräktig och då vill jag att det avslutas.

Ha en bra måndag!

murkla
0

Go morgon!

Här de oxå gråmulet o lite regn. själv så är man ledig i dag.

Ska nog ta o måla lite i de nya stallet som blir för oss.

#5 Vilken fin bild och såg även den fina bilden i ridsporten nr8 30 april 09.

Nu ska de ätas frukost o drika kaffe.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon.

Här började det regna så smått i gårkväll och har regnat i natt . Det är mulet nu och vi får se om det blir mer regn eller inte, Det behövdes verkligen regn nu.

Í går körde jag vårat ena shetlandssto på betäckning hos Hagdala stuteri :-) , nu får jag hoppas att hon tar sig direkt *S* .

Jag håller koll på 3 års russet nu om hon är på väg att börja brunsta så jag kan ta och köra iväg henne också på betäckning snart. Sen ska de andra 2 shettisarna vänta till juli månad innan de ska betäckas så de kan tävla färdigt hela året då det är dotterns sista shettis år på travbanan.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Är lite sen i dag Skäms, men jag har släppt ut hästarna och suttit lääääänge med morgonkaffe och korsord. Här har regnat ca. 2 mm, så pass att naturen ser lite lite fräschare ut! Och från åkern där grannen spred skit är lukten påtaglig nu när allt blev fuktigt igen!

Ha en bra dag! I kväll får vi reda på vilka Apotek som skall säljas ut…….

mellanbyns
0

God förmiddag!

Här regnar det. Jag har inga lektioner på hela dagen idag, så jag är hemma. Lite trist med regn då, är inte lika roligt att hålla på ute då. Jag ska knäppa lite kort till projektarbetet idag, plugga lite farmakologi, kanske ska fixa lite med hemsidan också.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Jag försov mig lite i morse, så datorn hann jag inte sätta på. Nu har jag en lunchrast. Ikväll är det en föreläsning om tonåringens hjärna i Stockholm, men har en sådan nackspärr så jag tänker skippa den. Kanske beror den på att jag sov över…

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

Go middag!

Nu har vet. varit här och känt på Jenka. Den lilla ponnyn var tom så hon är bara tjock. Det var ju inte så roligt men skönt att veta och inte behöva vakta henne mer.
Jag har ju ett föl till som ska komma, bäst att vara pigg till dess!

Tittut
0

# 15 Nej, vad trist, men du är nog inte den första.

Jag har kontstaterat att även Umbra nog bara var tjock, och matte optimistisk, men det gick aldrig så långt att jag var säker.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

# Inte roligt när man gått och väntatGråter

Hagelberg
0

#16#17 Nä, det är verkligen trist och så just Jenka som jag så gärna vill ha ett föl efter. Nu har jag bestämt att det inte blir fler försök på henne. Från att ha haft tre ston har jag bara kvar ett! (Fina faller ur så hon kommer inte heller att betäckas mer).
Det kommer att bli lite funderingar med stötade och blötade ett par kvällar om hur många ston jag ska.

Katitzi
0

# 1 Grattis :)

Idag blev en tripp till skolan, plugg hit och dit, tur det snart är sommarlov får ta mig kalender sen och räkna ut hur många skoldagar det är kvar helt enkelt så att man kan ha nedräkning :D
  Lilla Rezit får vila idag då han gick banjobb i lördags och gick riktigt riktigt bra, ska verkligen bli kul att starta på Kalmar den 17 maj sen :) *längtar* 
  Ja själv ska man då sätta sig och skriva fädigt engelska uppgiften och börja räkna matte, så får vi se om jag lever imorron efter alla siffror XD

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com