God morgon 2009-05-03
Moron idag är mulet och inte så varmt. Var och grillade för första gången igår hos grannaen. Gisses så gott det var och trevligt Fick ett sms att Timon fått ett stoföl och nu kan han lägga till en ny färg, för det var ett isabell föl han blivit pappa till mor är CD Isabell Dax att gå till hästarna
Ha en bra söndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här är det oxå lite mulet idag… Idag ska jag åka och kolla på ett litet hus med lite tillhörande mark å se om det kan vara något för mig. Vore ju trots allt skönt att ha hästarna utanför dörren å slippa åka iväg med bilen för att ta sig dit. Det va ett bra pris på det, så får väl se om det e nåt å ha… Sen blir det stallet, träning och plugg resten av dagen :)
Ha en skön söndag!

#1 Lycka till
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morron…..idag vill inte solen riktigt titta fram….hoppas den gör det snart för jag ska ut till Ekenäs och jobba med banan till körtävlingen vi ska ha om några veckor.
I går var vi och köpte en liten hästlastbil uppe i Nora, den körs på b kort så det blir jättebra.
Ha en skön söndag…..
# 0 Nämen vad kul, en liten isabell och ett stoföl till!
Väntar med spänning på bilder till fölgalleriet, för det kommer väl?
Idag ska vi få gäster, och göra som du, grilla.
Sen ska jag rida en sväng, tyvärr har bonden släppt sina kvigor på den fina ängsmarken med enar som jag tänkte rida på. Så det får bli skogen idag.
Idag fyller Susamarula 1 år och igår fyllde Bam Bam 1 år, så kanske gör jag en rabarberpaj.
Ha en bra söndag!
God förmiddag!
På väg till stallet för att mata hästar, men ville säga god morgon först.
Det har varit lite mulet, men klarnar upp nu, så det blir nog inget regn idag heller.
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Idag ska vi släppa hingstarna på bete
. Det är alltid lika roligt för då är det vår på riktigt!
För övrigt så väntar jag fortfarande på att Blanka ska föla. Hon var beräknad till den 19:e. Jag börjar bli lite sömning av att vaka nu…….Dessutom så har nästa, Tanne, gått tiden ut idag men det ser ut som om hon också kommer att gå över.
Go morgon!
Hästrana har gått ute sin andra natt. O de funkar bra. SOlen lyser o de kommer nog att bli varmt. Men har en så hemsk huvudvärk lite mot migrän hållet. Men jag är på jobbet så hoppas de går över snart! Sedan efter jobbet ska jag fixa med föl box.
Så sedan åka o rensa i de nya stallet där jag ska få vara hos min sambos bror bor. Han har använt de som föråd så nu ska allt ut o fixa till.
Ända nakdelen är att man kommer att bli helt själv där inget sällskap till pollen o så får man göra allt själv. Inte för att de gör mig något så men. Men de är skönt med sällskap så man får lite hjälp o så!
Hoppas ni får en bra dag iallafall!
God Förmiddag…..
Inget föl ännu…..väntar och väntar precis som alla andra!
I går var en händelserik dag. Först turistinvasion på jobbet, sen hasta ut till travet för att se Gumino göra ett kalaslopp! Den hästen imponerar! Två uppfödningar som vann, jag blev helt snurrig och jätteglad! Och jag fick hälsa på Yvonne och Bosse som var här och lämnade Raider hos Annika (Palomia). Gamle gubben såg ut som om han kunde startat vilken stund som helst…..han har ju jobbat i vinter på Travskola!
Ha en lugn fin söndag och lycka till Luffa som startar på Gävle i dag!

God morgon!
Så mycket akivitet det finns i russvärlden nu! Lycka till för alla som väntar på föl, släppar hingstar på bete, tävlar sina russ eller bara omgås med dem hemma. 
Här är det lite tomt i dag. Dansdockan hämtades i går och det gick bra fast det tog lite tid. Men jag har hört att hon redan har blivit kompis med ettårs valackerna på nya betet.
Här är det mulet och jag skall försöka få undan lite skrivjobb.
Ha en bra söndag!

God morgon!
Har haft en skön och avkopplande helg med betessläpp av stona, kanske släpper jag ner ettåringen oxå. Träningen går bra, Yramis är så stadig i psyket att jag glömmer bort att han är unghäst ibland. Jenka har fortfarande inte fölat, det börjar bli mkt över nu. Fölar hon inte kommande vecka får vet. komma och kontrollera henne, är hon skendräktig vill jag att hon avslutar det.
Há en skön söndag!

Här uppe i Norr är det varmt och skönt idag +20 :-)
Vi väntar på att få vårt första föl men Timera verkar vilja hålla inne på fölet ett tag till , hon är nu 3 dar över tiden.