Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 785 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-05-02

Godmorgon i landet!

Här strålar solen igen från en klarblå himmel. Idag är det butken som gäller, och så har vi ltiet hästar som behöver motioneras. Jag har lyckats snappa åt mig en förkylning, så jag känner mig litet trött, men solen brukar hjälpa till att pigga på en!

Vi väcktes av en helikopter före sex, den surrade runt här nästan en timme,ströande måste jag säga!!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Likadant väder här,  vi ska en sväng till Stockholm för hälsa på släkten. Sen tänkte jag hämta hem Bam Bam, shettisåringen, samt påbörja Ariels promenadträning. För igår när jag tog in alla russen för borstning så hade hon glömt bort hur man går och beter sig inne i stallet. Det är Arrak på bilden.

Ha en bra lördag!

murkla
0

Go Morgon!

Solen finns även här o de är varmt.  Klarblå himmel som igår.

I dag ska jag jobba fram till 14 tiden. Sedan vara ledig o till pollarna. Måster igen fråga om ny stallplats , har 3 månader att hitta en ny. Där jag har hästen nu har varit suverät bra men som de ska gå isär så vill inte han har några hästar på gården just till vintern…  Inte lätt att hitta stalplats i Malungs trakten…

Annars är de bra,,,Tittar nästan varje dag om de har blivit någon förändrig men de är ju ett tag kvar till fölningen men man vet aldrig med första fölet. Och så fick pollarna vara ute första natten igår.

Ha en bra Lördag!

Tittut
0

Morrn!

Halva familjen har åkt, Elin sover än och ska till en kompis. Jag och vovvarna ska åka och titta när Pontus kör crosstävling i Upplands-Väsby. Får passa på när det är nästgårds. Måste köra hö till kusarna också. Än så länge räcker inte betet.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon

Idag lever datan en egen värld så det har varit svårt att skriva. Sol och fint väder så det blir fortsatt hag jobb det verkar alldrig ta slut Om tiden räcker till så ska 3- åringar få sig en omgång Nu är alla vintertäcken tvättade ska bara laga 2 så är det färdigt för den här gången

Ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Strålande sol, precis som alla dagar…..i natt har det varit lite lite frost, inte bra för betet! Hästarna får vara inne på nätterna tills Dulilla fölat eftersom jag vill att fölisen skall vara lite tam när dom släpps i stora hagen. Lite mera jobb med mockning osv. men det får jag ta! Har mockat hela vintern så några dagar extra gör varken från eller till.

I dag är det jobb som gäller! I går var det loppisar. Gjorde ett fynd! En riktigt gammal Höganäskanna utan en enda skavank för 50,-!!!!!

Ha en bra dag!

GranoStall
0

God morgon!

Här är det oxå strålande sol och börjar bli riktigt varmt.

Idag kommer våra medryttare så det kommer bli ridning och körning av alla tävlingshästarna. Sen ska vi även putsa selar och travtränsen och om vi hinner så blir det även lite städning av gårdsplanen nu när våren kommit på riktigt.

Ha en bra dag!

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

På onsdag åker unghingstarna till Hallands Väderö. Trevligt för dem, men inte llika trevligt för Tokes lilla tjejkompis, Dansdockan, som inte får följe med. De två har hållit ihop sedan förre sommaren när de var nya, små föl så det blir inte lätt att skilja på dem. Men i förmiddag ska Dansdockan hämtas hem till sin ägare och en ny flock unghästar. Måste gå och sätta grimma på henne nu.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon

Idag ska jag först titta på sonen när han spelar fotbollsmatch , sen är det dags för ammankomsten med sambons arbetskamrater och bihan + lite andra som ska rida och få åka häst och vagn.

Sen blir det en del andra små tävlingar och grillning och dricka lite gott.

Ha en bra dag alla och njut av det fina vädret.

garrilina
0

Sommar värme! Klarblå himmel, sol och en lätt bris, jacka behöver man inte. Började morgonen med att torka köksgolvet såg ut som en av hagarna, de små sötnosarna kom på att en av mina blommor gick att leka med blandat med vatten från deras skål. Har varit en tripp till stan och köpt lite foder, vi passade på att äta mjukglass också. Nu blir det stallet för min del, hästryggen för dottern och granntjejen.

Ha en bra fortsättning på lördagen.