Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 884 ggr
karisma
0

God morgom 2009-05-01

Morgon till en ny månad stålande sol och frost på marken Vad bjuder dagen på om man vill så kan man gå 1:a majtåg eller bara vara ute och njuta av vädret  Jag tar det sista.

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Det verkar tomt här på sidan idag. De kanske är ute och demonstrerar, vem vet?

Jag ska pallra mig iväg och titta på körning, men har en del att uträtta först, så det blir först längre fram under dagen.

Hoppas ni får en fin dag runt om i landet!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0

Morrn! Solsken även i Leksand, det blir en härlig dag. Idag inleds Rättviks marknad, där kommer nog att vara massor av folk nu i helgen när de har sån tur med vädret. När jag var liten var det en höjdpunkt på året, jag fick följa med grannfamiljen dit och köpa marknadsgodis, kokosbollar och renkorv. Min egen familj fnös och tyckte det var onödigt, "där säljs bara en massa krams". Med åren har jag kommit att instämma alltmer, men brukar ta en sväng runt stånden ändå, av nostalgiskäl. Och ett eller annat fynd kan man alltid göra. I kväll blir det trav i Rättvik.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det strålande sol, jag och Ove ska åka iväg-äntligen-och titta på Lilla Mys och Njords föl…..bilder kommer sedan försrås. Annars har vi MASSOR att göra denna helg hemma…..pust!!

Bilden togs igår, Wilda och Grus går ihop och äntligen fick jag dom på bild tillsammans.

MagganS-B
0

Morning!

Har varit ute och mockat och fixat i stallet! Jag blir så avundsjuk på dig Pernilla som får åka på marknad…..fast här är det säkert 100 loppisar öppna i dag, så man får väl ge sig ut på turnéSkrattande

Ha en fin dag!

[Croneld]
0

God morgon!

Igår stormade sommargästerna in till Roslagen för att fira valborgshelgen i sina sommarstugor. Det märktes på stan när jag åkte hem från arbetet.

Min 19 åring, var hemma i sin lägenhet i går, (mitt i Stockholm)ville inte ut på stan för sånt trams. Du vet hur alla beter sig mamma, sa han. Skönt!
Idag blir det lite borstning av pälsar, tänk att den sitter kvar, trots all borstning. Jag ska nog rida en sväng också.

Nu måste jag ringa min bror som fyller år.

Ha en bra 1 Maj!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här strålar solen från en klarblå himmel och fåglarna sjunger så de nästan spricker. Vi var hemma och eldade en liten brasa igår, och grillade litet korv. Idag är Peter och hans bröder hos sin mamma och gör ved inför nästa vinter, vi ska väl ut med hästarna senare idag också. Smådjuren behöver få rent så brist på sysselsättning har man juinte Skrattande

VeronicaP
0

God morgon

Även här är det strålande sol och värme idag.

Här ska det städas och fixas då vi ska ha en stor fest/party för sambons jobbarkompisar och *bihang*. vi blir nog 29 st och det ska ridas och körs häst med bla.

Inte det roligaste jag vet men det är bara att bita ihop och se glad ut.

Ha en bra 1maj och njut av det fina vädret.

MagganS-B
0

# 5 Här i Visby har dom betett sig i flera dagar, inte minst på apoteket…..Flört

karisma
0

Glad Nyhet från Lojsta Stava har fått ett stoföl

MagganS-B
0

# 9 Kul, grattis "farmor"! Är det årets första……

karisma
0

#10 Det första levande

Chirak-96
0

God morgon, soligt men lite kyligt här idag. Ledig hela helgen. Städning och tvättning står på schemat men jag ska köra hästarna oxå. Väntar bara på att gubben ska komma hem så jag kan ge mig iväg…

Ha det gott.

garrilina
0

Strålande sol och näst in till sommmarvärme. Gjorde ett försök med att stänga in valparna med fårstängsel, modellen med nylonmaskor och stolpar som man trycker ner, tog en minut så hade de hoppat över. Vore skönt att ha kontroll på dem när de går ut alla fyra, vi har så nära till vägen och mitt i en kurva. Har aldrig varit med om en kul som denna. Nu bär det av till en trädgårdsbutik modell ute på landet och passa på och hämta kornkross till fåren samtidigt. Blir lax till lunch hos mina föräldrar först.
Ha en bra första maj.

Tittut
0

# 9 Grattis!

Här blev det inget Johannesberg, för bilf-n behagade inte starta…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Norrveda
0

#14 Synd att du missade tävlingarna, strålande sol och många vackra ekipage, inte minst syrran som putsade skorna på väg till start Oskyldig

Nyss hemkomna med hästarna från Johannesberg. Väntar på resultat från syrran som blev kvar som funktionär resten av dagen.

[Grabbarna-A]
0

Burr -2.5 grader hade vi i morse kl 06.15 när vi lastade hästarna för att åka på hopptävling. Det är sjukt hur lång tid det tar att vara iväg, nästan längre än att åka på utställning Tungan ute. Först ska alla förklasser ridas och sen sist startar alla 19 lag med fyra ryttare i varje lag. Eftersom Amaretto nollade i förklassen så fick han vara med i laget. Men nu 12 timmar senare är vi äntligen hemma. Nu står pållarna i sitt älskade skjul och vilar, trodde dom stått stilla tillräckligt länge i transporten idag Oskyldig

Ha en bra kväll

[Croneld]
0

Här har det varit rabattfixande vid stallet och en ridtur på gammal fin hagmark med min granne, som gillade russen. Hon tyckte att de var behagliga i storlek och Toffifee är en perfekt att rida på när man inte är så van. Dorina var jättepigg och glad för att komma ut igen.
Ha en bra kväll!

Nu ska jag gå till grannen och sitta på altanen och äta ost med tillbehör.

garrilina
0

Besöket i trädgårdsbutiken gav mersmak, Ett gammalt häbre (lada) fastbandhage runt om stolar och bord utställda lite här och där på gräsmattan bland plantor krukor m.m. En mycket annorlunda butik, roligt att gå runt istället för de traditionella uppställda borden på raka rader. Borde ta tag i deklarationen men känner inte för det….