Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 693 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 09-04-30

God morgon, idag önskar jag alla en trevlig Valborgsmässoafton. Det är alltid en sån härlig vårkänsla den här dagen, en liten nytändning inför sommar som står på glänt. Men först arbete och lite ärenden på stan. Min nya mobil fungerar inte så jag måste in till affären och klaga, så jag kan känna mig normal igen.

Ha det gott och elda försiktigt eller inte alls för det är så torrt i markerna!

MagganS-B
0

God Valborg på er!

Inget föl i dag heller, släpet på väg till besiktningen, hästarna utsläppta, vovvarna rastade och grannen kör ut svämgödsel utanför vårt köksfönster (ca. 10 meter), en riktigt trevlig morgon! Hoppas på bättre tider framåt dan…..skall handla lite, fixa det sista i trädgårdslandet. Får se om det blir några eldar i kväll, det blåser och är jättetorrt i markerna, lite kallare är det i dag också. Trots allt skall jag göra ett par goda pajer till kvällen, så lite fest blir det!

Ha en fin Valborg, vi går mot sommaren!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det varit minusgrader inatt, men solen skiner nu från en klarblå himmel, så det bådar gott. Sara var ute med Yazzå igår, och Yazzå taoppade en sko. Detta händer alltid i anknytning till helger då hovslagaren inte har tid att komma!

Idag stänger jag butiken klockan tre, så det blir litet ledig eftermiddag också. Få se vad vi gör i kväll, vi brukar vara på hembygdsomrdået och elda majbrasa men jag vet inte hur det blir med det i år. Trots att vi sitter i styrelsen för de arragnerande föreningarna vet vi inget alls, så troligt är att det inte blir något firande där i år.

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon sol och fint idag Min brasa har snart brunnit upp så jag slipper elda i kväll Fortsätter med haragarna idag måste bara hämta stolp för mitt föråd börjar tryta,

ha en bra valborg

Bild fotoakuten www.fotoakuten.se

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Hej på er!

Jag har fått iväg sonen med skolbussen. De ska till stallet i eftermiddag och samla pinnar som hästarna dragit runt i hagen. Däremot är det tveksamt om vi törs tutta på kasen med tanke på vad andra skrivit här ovan. Undrar just när regnet kommer?

Innan dess blir det nog till att göra några pass.

Ha en bra valborg!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron, strålande väder idag med, njuter förutom att pollen känns ännu mera i näsan idag….

Själv jobbar jag ikväll, inte ledigt hos oss en sådan kväll, paketen och godset måste iväg…………så här blir det lugnt!

VeronicaP
0

God morgon på er och ha en skön valborgsmässo afton . Här blir det ingen eldning då det är så torrt här.

Kommer att bli en väldigt varm dag i dag med känns det som.

Igår var jag och Albin och hälsade på hingstarna på deras bete och det vara bara fint med dem och de var fortfarande sällskapliga även om de går på stora marker ;-)

Tog lite kort och fick en härlig tycker jag på Albin och welsh 2 års hingsten Shaggy .  Shaggy är en sådan snäll och trevlig liten hingst och gillar verkligen Albin han går efter honom hela tiden :-)

garrilina
0

God kväll! Inget eldande för mig i kväll. Sitter här för mig själv och funderar om jag ska gå och lägga mig.  Har varit en sväng till mina föräldrar och såg en brasa efter vägen. Rätt så kylslaget ute. Ska ev. hämta hem granndottern när hon ska hem hon har föräldrafritt i helgen, lämplig helg och vara hemma själv på när man är 17 år.Skrattande

Alla fyrbenta sover inne i natt. Känns lugnast så.

Ha en bra fortsättning på kvällen.

Malu
0

Gokväll! Har varit på våran tradionella majbrasa hos ett par goa vänner.Alltid lika trevligt o träffas allihopa, vi brukar bli ca 30 pers med barn.Grillar korv, dricker punch o äter marängtårta Skrattande.
Imorrn ska jag jobba extra, så inget 1:a maj demonstrerande för min del!
Lördag ska jag hämta hö och fick bud på spån ikväll, så det blir att bunkra till vintern..hihi.

Hästarna har fått vila hela veckan efter gångna helgens tävlingar, men får nog ta en tur på lördag.