God morgon 2009-04-29
Morgon där ute idag bjuder Roslagen på grått väder och lite blåst. Igår skottade jag snö blev lite förvånad när jag eldade upp min stora hög att det låg flera cm snö under ena hörnan, måste haft en bra isolering Idag fortsätter jobbet med hagar 3 klara av 10 eller är det fler? Sedan blir det en trevlig avslutning på dagen i ridhuset
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Nu är det dags att väcka barnen, sen iväg till skolan. Tänk nu är det bara några dagar kvar till sköna maj! Sen är det inte långt kvar till sommarlovet för både russ och barnen.
Ha det bra!

God morgon!
Det ser ut att bli en underbar sommardag. Unghästarna ligger redan och sover i solen. I dag kommer hovslagaren och det kommer att ta en stor del av dagen. De enda gångar på året jag måste ha alla på stall samtidigt är på nyårsnatten och när hovslagaren kommer!
Det är bara att sätta igång!
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här strålar solen igen, det har arit kallgrader inatt, men snön fortsätter oförtutet att minska. Trädgårdshagen är nu framtinad en meter runt om från staketet. Lösdriften är inte framtinad alls, mer än att staketet nnumera inte är nersnöat. Beteshagen vid sjön ser dock helt framtinad, ut så nu väntar vi bara på gräset.
Idag blird et butiken, och sedan hinner jag nog inte så mycket mer. PEter och Sara fårmotionera hästarna idag.
God Morgon!
Efter en intensiv dag i går med jobb och blixtvisit av sonen från Gbg, så är det lugnt i dag! Trodde ett tag i gårkväll att Dulilla skulle föla, men hon väntar väl till Valborg när vi skall bort…..det är dock mycket nära nu, alla tecken tyder på det.
Blir jobbet i dag, skall sen handla lite inför morgondagen….
Ha en bra dag i solen, vi gotlänningar önskar dock regn!
Här behövs också regn, så vi får något att släppa hästarna på, men det enda som händer är att det kommer duggregn på yttertrappan.
MÅste sätta fart. Elin ska upp och till dagis, och jag måste jobba undan lite saker.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron, här är det sol och varmt! Härligt!! Det är så grönt ute nu. Hästarna har gått ute några nätter nu så nu slipper man mockningen och det är ju skönt. Njord åkte hem till Centri igen i morse, hon hade troligtvis tagit sig men släppt det igen så nu är hon undersökt och behandlad och vi gör ett nytt försök. Det blir att köra Tjibus idag. Ha det så bra!!
Sitter på jobbet och väntar in första lektionen som börjar 9.40. Ska rätta några excelprov först bara.
Ihagen får nu MOntró äntligen (!) gå tillsammans med mamma, Monita, som gått som sällskap till vårt varmblod. Mor och dotter verkar nästan sitta ihop. Är det något ni andra upplevt också? Alltså ston som får gå tillsammans med sitt föl hela livet. Blir banden mellan dem extra starka?
Appropå det så tränade Malena på att köra Monita och Montró i par, i går. Det gick utmärk. Har tränat parkörning med dessa två tidigare men igår gick det som om de aldrig gjort något annat. De både skrittade och travade i takt. Har en balen-körning med dessa två på 1 maj. Själv jobbar jag intensivt med att få iodning vagnen som ska användas på fredag. Under en månads tid har jag fått den från en rostig och skabbig vagn i molekyler, till att åtminstonde bli uppfräshad, målad, omklädd, ny parstångn och ihopplockad till en hel vagn. Nu är det sista kvar bara att göra under de återstående dagarna till på fredag. Phuuu!!!

God morgon. Här är det ännu en dag med fin väder och varmt.
Hade inte skadat med lite regn nu och det får gärna komma på natten, annars blir det väl som förra året att hö´t och betet brände och det vill vi ju inte ha i år också.
Idag är det jobb och möte på skolan som gäller.

God förmiddag!
Är så supertrött, var stensäker på att Jenka skulle föla inatt så jag har varit i stallet flera ggr inatt. Nu har hon hållt på den där fölisen i 27 dagar extra, det börjar bli drygt.
Annars är det strålande väder och jag ska till banan i eftermiddag med Yramis. Har köpt en ny sulky som jag ska prova på honom och se om den sitter som den ska.
ha de bra idag!