Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 1036 ggr
[Tjiwi]
0

En underbar Gotlandsresa

Ja, då är vi åter på fast mark efter en underbar resa till russens ö. Vi kom fram vid 24 tiden på torsdagen och åkte ut till Sindarve där vi och hästarna skulle bo under vistelsen. Installeringen av hästana, Njord och halvblodet Pichacu gick bra i det fina stallet, Blenda hade noggrant märkt ut var de skulle vara, hingsten skulle stå först så han hade koll på allt sa hon…förståndig kvinna! Även ett fint shettispar från Öland stod där och halvblod från Gnesta kom dagen därpå, vi själva bodde i en barack där Blendas elever bor på sommaren, det var små rum med vånigssängar och där bodde vi jättebra.

Efter att intagit en god frukost inne hos Blenda på fredagsmorgonen knallade vi ut med hästarna lite och Njord skrek och stajlade upp sig till en början men lugnade sig snart-förståndig som han är. När vi var klara med stallsysslorna begav vi oss ut på en liten tur, vi började med att åka in till Hemse och där gick vi på kondis….ett jätte mysigt kondis med MASSOR av goda saker…Helene-min groom-fyllde nämligen år denna dag så vi hade beslutat oss för att bjuda henne på bakelse. Väl klara med det så styrde vi kosan mot Dahrve som är en hästsportsbutik…alltid kul att kolla in en sådan affär. Vi gjorde några fynd både My och jag och när vi var nöjda där så åkte vi vidare, vet inte riktigt var men vi var ute efter att kolla in lite keramiksaker i alla fall. På vägen där vi for så fanns det ett så där svängde vi in och knallade in i butiken och åhhh så fina saker. Där hade man kunnat shoppat massor men det är inte så billigt med sådana saker så jag nöjde mig med en jättefin kaffemugg!! Nu började vi känna kurret i magen så vi beslöt oss för att leta reda på någonstans att äta, vi åkte in i Klintehamn men där fann vi inget så vi åkte tillbaka till Hemse och gick på pizzeria. Sedan åtevände vi till Sindarve och tog ut hästarna och tömkörde dom….. Lördagen och söndagen avlöpte i Gropen i Stånga, det var ju därför vi var där vilket vi nästan glömde under den avkopplande fredagen…tävlingen genomfördes med godkända resultat för oss båda och på lördagskvällen samlades ett fåtal men tappra kuskar hemma hos Maria Pettersson för att grilla och ha trevligt, vlket vi hade…men ögonlockan tenderade att falla neråt på oss så vi tackade för oss och åkte hem till bingen! Söndagen genomfördes i maratonens tecken och då min häst bara var ute för att titta, lära och visa sig så fick han trava igenom hindrena i lagom takt och han skötte sig perfekt. Så summan av kardemumman blev att vi har genomfört Njords första tävling på bästa sätt, han har skött sig underbart, inga problem med att resa, han har ätit och druckit och gjort det han ska! Tack all underbara Gotlänningar för trevligt bemötande och en underbar helg!! Vi kommer åter.

garrilina
0

Vad härligt det låter.Glad Nu har ni genomfört er debut du och Njord.

florence-S
0

Hej

Visst är det underbart på Gotland. Jag var ju där 1 mars på avelsvärderingen. Den pizzeria i Hemse du besökta, var ju samma som jag hitta också, men goda pizzor hade dom. Vi har ju även kamperat ihop en gång, kommer du ihåg? Vi bodde ju hos CG.

Vilka fina hästar vi har, dom är ju jätteduktiga, bara 4 år.

Ha det bra och lycka till i fortsättningen, vi kanske syns nångång.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Ia!

tack för en bra helg! ett av korten av Njord efter avslutad tävling!

Kram o välkommen tillbaka, snart!

MagganS-B
0

Tror nog också att ni fikade hos "Bagarns", där jobbar om jag inte har fel Rebecca som skriver här på forumet…..det var nog därför ni fick så gott fikabröd!

[Tjiwi]
0

#3 Tack själv för en trevlig helg och en trevlig pratstund.

Kramisar