God morgon 2009-04-25
Morgon där ute +3 och lite mulet Ja då var det lördag och vafa… gör man uppe denna tid? Det får bli lite kaffe och purra hundarna så de kommer ut sedan lite hästvård. En tur till staden och handla lite som jag glömt Sedan blir det att laga staket det är vårgöra det
Ha det bra där ute vilket ni tävlar eller bara njuter av dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ja njut av era lediga dagar i helgen om ni inte ska arbeta. Våren är underbar, jag har precis varit ute och njutit av all små blommor som kommit upp i gräsmattan.
Här blir det en dag som inte har ngt inplanerat utan den kommer att bestå av spontanitet, kreativitet eller kanske bara ledighet.
Ha det gott!
Solen skiner över Gutaön idag! Härligt!! Varmt har de sagt det ska bli också så det bådar gott inför dagens stora körtävling här i Stånga -Gropen.
Flera gästande fastlandsekipage har anlänt hit med sina duktiga hästar o kuskar för att under dagen tävla i dressyr och precision och imorgon ge sig ut i terrängen för det avgörande maratonprovet!
Jag själv har två hästar till start, russvalacken Magnum S.A.K. (e: Bond 438) och min egen shettiskille Fridolf (som debuterar i komplett tävling).
Ikväll blir det gemensam grillning för alla tävlande.
Ha en bra dag!

God morgon! Solsken även i Leksand, 6,3 grader ute men det kändes kyligare när jag stack ut nosen. Jag tänkte försöka mig på litet trädgårdspyromani idag, elda upp visset gammalt gräs och allmänt vårstäda litegrann.
Jag hoppas också att jag snart får åka iväg till vänner och titta på cob-föl, långa vaxproppar igår så nu dröjer det nog inte länge.
Annars ligger det en liten hög (ideellt) arbete bredvid datorn; bl a redovisningskoderna från SH till sommarens russutställningar som ska meddelas arrangörerna, och mina anteckningar från utbildningsdagarna i tisdag-onsdags som ska skrivas rent och göras begripliga.
God Förmiddag! (för vissa i alla fall…
)
Här skiner också solen, precis som i Stånga, men det blåser lite. Skall fortsätta med trädgårdsarbetet i dag. Växthuset skall fixas, några potatisar skall i jorden, jag har en låååååång lista. Dessemellan går jag en sväng för att titta till Dulilla, intet är som väntans tider!
Ut i solen!

Godmorgon i landet!
Här är ingen sol, men flera grader varmt. Snön krymper ihop mer och mer, idag är nästn hela gamla infarten framtinad. I hagarna syns ännu inget av marken, men i trädgårdshagen ser man hela staketet idag, och litet mark precis under.
Det blir butiken idag, och i eftermiddag har jag planer på att köra häst. Sara var ut med Primula igår kväll.
God morgon!
Tittar man ut så ser de nästan ut som man skulle vara utomland, solen skiner o inte ett enda moln på himmelen. O varmt i solen. I dag blir de en toppen dag!
Varit o gett hästarna mat o utsläpp. är lite sugen på att låna ridhuset o låta Murkla busa av sig lite! Tror jag skjuter upp de till i morgon. Passa på att vara i solen i dag,
Ha de bra!

här är det tio grader varmt fast det är mulet, en glad överraskning när jag gick ut!
God eftermiddag!
Jag har stått på crossbanan hela dagen och ska tillbaka igen och grilla och sova i husvagn. Pontus ska köra sin första riktiga tävling i morgon. Spännande värre!
ha en bra lördagkväll!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vår ? 23 grader varmt i Hudik i dag undrar hur sommaren blir …och är fortfarande mycket varmt ute.
Här har dagen snurrat på i en faslig fart utan att något speciellt blivit gjort.
#8 Önska Pontus lycka till.