God morgon 2009-04-24
Skönt att det äntligen är fredag! Nu när det ska bli fint väder i helgen.
Lite värme och så växer gräset.
Idag är det kortdag och en sväng till apoteket innan jag kan njuta. Jag ska städa lite så kanske jag hittar min kamera.
Ha en bra fredag!

Godmorgon i landet!
Här är det mulet än så länge, men temperaturen håller sig på plussidan iaf. Snön drar sig tillbaka mer och mer, i trädgårdshagen är själva staketet framme nu, och i lösdriften är bara undertråden kvar i snön.
Idag är det butiken som gäller, och ikväll hade vi tänkt gå på after work i bönhuset och få oss litet middag.
Få se om vi sedan hinner ut och köra hästarna. Nu är det ljust tills man går och lägger sig iaf, härligt!!!

Morgon tog mig lite sovmorgon det känns skönt inför helgen. Nu har jag bestämt att det är vår, för jag har planterat penser Sedan är det bara att vänta på det gröna gräset så det går att släppa hästarna på bete för då är det sommar.
Ha en bra fredag där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallojs!
Sonen tog just cykeln till skolbussen, dotra sover och frukosten väntar. Måste fixa ordning mina papper inför deklarationen innan jag åker och jobbar idag igen.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morning!
Inget föl i dag heller, fastän det var lite ansträngning med verkning av hovarna i gårkväll…..Som första dam racade hon ut i hagen så jorden yrde!
Värmen har kommit! Jag skall jobba i dag också, men sen väntar en ledig helg med bl.a. omläggning av balkongolvet som för många år sen såg sina bästa dagar!
Ha en fin fredag!
Go morgon!
Solen tittar fram. Borde sova snart som man har jobbat natt. Så i dag vet jag inte vad man ska göra då. Bara njuta av dagen o värmen kanske!
Ha en bra dag!

Go morgon!
Här skiner solen riktigt bra! I dag händer det mycket. Skolorna här ute på sudret har fagnings dag i dag ( De är ut stationerade i olika ängen på sudret och räfsar löv och plockar upp grenar sov), Jag ska till frissan på förmidagen senare är det utveklings samtal om John i Högby skolan och i kväll ska vi ha genomgång av Maraton banan för samtliga ekipage. Sedan ska jag försöka köra någon häst, tvätta 2 st och putsa utrustningen…. Tja en sak i tagen, så ordnar det nog sig!
Ha en bra dag runt om i Sverige!

Morrn allihopa!
Nu känns det att det är vår och tävling pågång! Jag drömmer som vanligt om allt som kan gå FEL på en travtävling!
Hinner inte värma, kommer försent, fel utrustning, boxar utspridda över hela stallbacken, fel häst (!!)
Jag ser verkligen fram emot söndagen och den är som om hjärnan kollar av att "gör nu inte allt det här dumma på söndag!" haha!!
Båda står fint till inne i loppen. Retzina har mycket kapacitet men eftersom det är vår första tävling tillsammans så har jag som mål att vi ska ta oss runt och sammarbeta! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Godmorgon !
Fortsatt kanonväder i Skåne ! Lite omkullkastade planer idag pga att min morbror gick bort igår, han stod i köket o tog en kopp kaffe, sen var det slut ! Vi hann ju inte säga adjö……….

God morgon!
-1 var det ute när jag for på jobbet kl sju imorse…
solen skiner ute och igår körde jag första banjobbet på våran lokala travbana. Den var kanon. Min bloding lunkade en 30 fart så de var ju kanon.. ponnisarna ska snart oxå in på banan!
Själv laddar man för att åka till sälen på avslutningshelg i eftermiddag!
Ha en toppen helg i hela sverige!

God morgon. Ser ut att bli en fin dag. Ska in till läkaren med Olle idag efter en veckas feber och ögoninflammation. Kanske får jag besök av Agge om hon har tid. Skulle behöva städa men axlarna säger nej så jag lyssnar såklart på dom
.
Ha en bra dag.

God morgon!
Här skiner solen och det har lovats sommarvärme till helgen. Egentligen vill jag ha lite regn så det växer för nu har det varit soligt länge men jag är absolut inte lessen för det :)
Jenka har fortfarande inte fölat, 22 dagar "över". Hon gick över länge förra gången oxå så hon är kanske en sådan typ.
#8 Tråkigt med din morbror, vad sorgligt.
Trevlig helg på er allihop!
God morgon
Här är det redan kanonväder och börjar bli varmt.
Idag ska det sista fixas innan pappas flyttlass går. Har man bott på samma ställe i 35år så blir det lite grejjer men nu är det rensat och han kommer få det kanon i nya lägenheten.
Kommer bli en trött fredagkväll 
Ha en bra dag!

God morgon
Här har det varit riktigt sommarvärme ett tag och ska bli så även hela helgen.
Igår blev det en lång och jobbig dag för mig , han knappt hem förrens det var dags att ta in alla hingstarna de skulle verkas och en skos. De blev även avmaskade då 9 av dem ska åka på betet i morgon . Jag kom in vid halv 10 på kvällen och fick då min kvällsmat hm det känns i dag och jag skulle helst bara vilja vara hemma och sova idag men snart dags att ta sig till jobbet.

God förmiddag!
Nu är jag klar med stallsysslorna, ska bara rasta hunden en sväng och sedan åka in till stan, måste inhandla mineraler, lite sulor och annat på travet och sedan åka till mammas jobb och byta bil. Sen ska jag hem, rida en häst, fodra och rikta bilnosen mot Östervåla och stuteri Qveiar, här ska nya fölisarna kollas in
Ha en trevlig helg i vårsolen!
Nu känns det att det är vår…
Kanske kan jag slippa ta in hästarna var och varannan kväll bara för att det är minusgrader. Dom har åkt som två jojjosar mellan att sova ute och ibland inne sen i påskas. Har börjat med lite trädgårdsarbete men än är det några timmars jobb kvar. Har inte fått hem några blommor ännu men dom kommer väl.
Ha en bra kväll

Nu börjar till och med jag få hopp om en sommar framöver, klev in på jobbet i morse med temp på ett par plusgrader och när jag gick ut därifrån i em. så var 21 grader. Var bara att ta av vinterjackan.
Har gjort stallsysslor och nu blor det tv:n en stund innan det är sängdax.