God morgon 2009-04-22
Morgon i dag är jag lite trött var på hundkurs så det blev sent Glitter fyller ett år idag så hon får nog ett ben Ska till tandläkaren idag och ridlektion i kväll Gjorde ts-prov på nya leverans av stor bal i micron så det stinker hösilagei huset så jag hoppas på fint väder så det går att vädra
Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 1 Vilket vackert russhuvud!
God Morgon! Hästarna utsläppta, inget föl i sikte, mulet men inte kallt! I dag väntar plantering av penséer, fortsatt tvättande, mockning av boxar mm. mm. Deklarationerna är i alla fall klara, en hamnade på plus, den andra på minus, jaja allt jämnar ju ut sig i längden!
Hoppas på lite regn! Ha en bra dag!

Godmorgon!
Det ser ut att bli en jättefin dag. Här är det grönt och allt växer. Jag fick sista hösilagebalarna igår kväll. Sedan blir det bara bete.
I dag blir det jobbet. I kväll nattåget mot nord och i morgon skall jag vara på Centrum för Biologisk Mångfald, SLU i Uppsala. Sedan blir det helg hos sonen och svärdottern i Stockholm. Trevligt!
#1 säger samma som #2 Vilket vackert russ!
Ha en fin dag!
# 1 Vilken fining!
Här har det varit tuggummi i kablarna och i mig. Ganska nyss uppstigen. Satt och skrev protokoll till 00.30 och för dem som känner mig är det uppenbart att det hör till det ovanliga.
Ska åka och släppa ut Tutan och Livis snart. Egen frulle först bara.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morrn !
Lite segt här oxå, ska till russen, sen blir det jobbet……………

God morgon, sen frukost här, har väntat på sonen som brukar vakna runt 8.30 men han sover än…Hoppas han sover av sig det sista av febern nu då.
#1 Kan bara instämma med de övriga, vilket otroligt vackert russ huvud 10 poäng från mig ;)
#5 Har du sett att du fått PM Liselotte?
Här är det grått idag med-trist! Har massor att göra inför resan i morgon…..ska försöka packa lite redan idag för jag vet hur stressad jag är i morgon…ha en skön dag!

God förmiddag!
Nu har jag fått utökning i stallet! Det är Lill Nina som hann först med att föla. Hon fick ett brunt litet stoföl som är pigg och kry. Jag hade laddat kamran med nya batterier men de var hlet urladdade så jag återkommer med bilder.
Nu får jag återgå till jobbet!
God förmiddag!
Kan dagen börja bättre med att försova sig. Något stressigt till jobbet i morse. Tur jag inga hästar på morgon skulle ge. Sedan i dag blir de lite träning för mig på gymet. Sedan till pollen för lite borsting och putsning av selar.
Ingen sol men rätt ok väder en då!
Ha de bra!
God Morgon är det väll inte direkt… känner mig förskyld och däven idag. Istället för kanel råkade det bli curry på gröten, gjorde ny. Ska skriva ett gruppprotokoll från skolan igår och sedan blir det att åka till stallet och ta hand om alla hästarna. Sen måste det visst städas här hemma och läsa lite litteratur inför grupparbetet i skolan.
*9 Grattis önskar pappa Ernst Ronaldo!!!
Väntar med spänning på bilder!

God middag i landet!
Här strålar solen, och imorse hörde jag storspoven nere på åkrarna vid sjön. Körträning på morgonen innan jobbet, och där var fullt med svanar som tutade på åkrarna. Peter släppte av mig tio i tio vid butiken och for hem med hästen, service!

God Kväll! Vädret övergick från gråmulet till sol på em, och då jobbar man långdag. Sonen ringde nyss från Norge, där var allt bra lagomt tempo för en nyutexad sjuksköterska. Baxnar när man hör lönen.
LYCKA till Ia !
Gokväll! Vill bara berätta att Evelina och Sobbe vann i Skellefteå ikväll,var så himla roligt för han gick jättebra och så sänkte han till 2.09
#14 Tackar så mycket……nu ska jag gå och sova, har packat och grejat och ujjj vad tiden går!!
# 14 Baxnar man inte när man hör vad allt annat kostar också? Jag var i Norge för 10 år sedan och höll på att smälla av. 120 spänn för en frukost på motellet, då.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 14 Man kan baxna när man hör matpriserna också!

# 17 och 18 Han tyckte inte det var så hiskeligt dyrt, hade trott på mer, men det beror ju också på vad man handlar och om man lagar själv. En pizza 79 nkr. Har en son som lagar storkok och fryser in mycket bättre på det än sin mor
Löneskillnaden för en nyutexad syrra är tvådubbelt där mot för här i ingångslön.
# 15 Grattis, vad bra gjort!