Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 745 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-23

Morgon där ute det blev ingen ridlektion igår utan en helkväll på Solvalla då jag levererade en häst dit. Gisses att de kan springa fort hästarna det är så roligt att se. Fick även se några ponnykuskar som gått över till stor häst Så nu blir det kaffe och sedan djuren

ha en bra torsdag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

# 0 Ja, jag blev lite förvånad när du ringde från Solvalla igår kväll, när du var på rymmen från Norrtälje.

Idag ska jag försöka gå tidigt igen, för det har blivit sena dagar i början av veckan, så jag har lite "övertid".

Ha det så bra!

karisma
0

# 1 Tack för all hjälp över telefonen (det var kul att lösa problem åt andraFörvånad) Kramar från mig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

UllisT
0

Go morgon

Idag säger dom att det ska bli kanonväder och hyffsat varmt på dan. Men i helgen ännu varmare, ååå va skönt :-)

Idag blir det stallet och även hjälpa pappa med flytt, phuu Glad

Hoppas ni får en solig dag på er!

Tittut
0

Solen är på full gång här, men jag ska jobba borta på eftermiddagen. Har bara lite måsten att fixa först.

Bla måste Tittut och Livis ut i hagen.

Datorn har tuggummi i kablarna i dag igen, men misstänker att det beror på att den är sprängfylld. Måste tömma hårddisken för jag kan inte ladda in en bild till. Hm..

Ha en fin torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Hallå alla!

# 0 Jo du, där går det med fart! Kul att se, men aldrig en varmblodstravare på den här gården mer, det är alldeles för dyr hobby!

Här skiner solen också, och det har inte varit under nollan i natt! Hann med ett par rabatter i går, men fick sån himla värk i alla delar, så jag har mer än 2/3 kvar…..Så är det när man blir trädgårdsfreak på gamla dar…..

Dulilla stod med rumpan och tryckte mot väggen när jag kom till stallet, magen är hård som cement, hon har släppt runt rumpan och juvret blir större för var dag, datumet stämmer nog bra! Hoppas hon fölar när jag är hemma…..

Ha en bra torsdag!

[Tjiwi]
0

Morron, äntligen sol igen! Njord har fått sitt första föl i natt och det blev ett litet stoföl, brun. Mamma är Ripadals Lilla My. Jättespännande. Nu ska jag dricka kaffe och komma igång igen, var uppe till ett(!!) i natt och sydde på ett namn på täcke och packade åt mig och donade….har bara packningen till hästen kvar nu, köra honom och bada och och och…….pust! Tur att båten inte går förrän 21.15!!

Ha en bra dag allihopa och håll tummarna för mig och alla andra russ ekipage i helgen!

VeronicaP
0

God morgon. Här vaknade jag till strålande sol igen och det kommer att bli varmt idag. Tänkte på det i går kväll när jag gick ute i Tshirt vid halv 9 tiden att det känns ju som sommar :-)

Är fortfarande förkyld och vaknar varje dag med huvudvärk och ögonen igenmurade, så nu har min förkylning blandat sig med min allergi så det känns som att jag kommer att få gå så här hela våren hm

Hagelberg
0

God morgon!

Hästarna har fått mat och komma ut. Pojkarna har fått flytta ut ur stallet nu när Nina fått sin fölis. Nu är Jenka och Nina inne. Bajazzo stod bara en liten stund i spiltan brevid Ninas box och hon gjorde oavbrutet utfall mot honom, han pep som en liten mus, blev lite förnärmad tror jag. Det är lugnast att pojkarna är ute.

I dag ska Axel och jag ner till beteshagen och fixa det sista med trådarna, Axel bygger koja och jag sätter stängsel.

Há en bra dag

PernillaJ
0

God morgon! Jag är hemma igen efter tre dagar i Bohuslän, där jag vickade för Tittut på kurs med Jordbruksverket "fortbildningsdagar om bevarandearbete och avel i svenska hotade husdjursraser". Om ni har vägarna förbi Hunnebostrand (norr om Lysekil) - sväng in på Nordens Ark och klappa bl a vackra De Lizzy 3912! Helt underbar anläggning, se hemsidan.

Intressanta dagar som gav Reko/Per-Anders och mig (vi två åkte för Russavelsföreningens räkning) en hel del att fundera över. Vi återkommer med rapport i tidningen (och antagligen på SvRAFs hemsida) litet senare.

Nu ska jag packa upp resväskan, pussa litet på russen, och fara iväg och hämta hem vovven. Solen skiner fast det är rätt kyligt, blir nog en fin dag.

StuteriSolo
0

Godmiddag i landet!

Även här i norr strålar solen och snön smyger omärkligt iväg, idag syntes hela fårnätet i en asommarhagen, ohch litet grässtrån sticker upp här och där.

#9 Du kanske fick träffa andra från bevarandeföreningar, Krister från Allogekon kanske?

Idag är det butiken som gäller, men än så länge verkar folk inte vara på handelshumör.

CarinaA
0

Godförmiddag !

Strålande solsken,var uppe tidigt o fixa i stallet ! Ska köra "Omöjligarusset" Tyke, sen ska jag ha lektion med ponnybarnet o Julle !

#10 Jag har handlat iallafallGuld i mun !

MartinaFrick
0

Helt underbar väder här hos mig!! Kan inte sitta här längre nu..

Ha en fortsatt bra dag allihop!

murkla
0

Här lyser solen oxå o de ser ut att bli fint o varmt även i helgen som man är ledig! Hade första grillings mat i helgen på jobbet de var gott!

Idag ska man ta de lungt ska jobba natt. Tur till  pollen blir de oxå.

Ha de bra!

Chirak-96
0

Go morron. Soligt men kalla vindar. Har tvättat lite och hängt ut. Vårdar frotfarande sonen, nu med Noviform i ögonen morgon och kväll. Ska in och vårda mig själv på em med healing. I kväll är det fotbollsträning för stora grabben. Får se om jag hinner med kusarna. Det är ju ljust så länge nu så det gör jag nog.

[Tjiwi]
0

Hej då på några dagar alla GIF kompisar…..nu lastar vi Njord och drar oss neråt Oskarshamn…….

Marita eller Malin kommer säkert att hålla er underrättade hur det går för russen, själv ska jag vara utan data i flera dagar……

Impulz
0

#15 tänk vad dina poäng kommer sjunkaFlört 

Lycka till!

garrilina
0

#15 Lycka till!

Nu har värmen börjat komma.Skrattande Skyndade hem från jobbet idag och såg till att grannens inhyrda och hingstiga tvååring blev av med det heligaste han hadeOskyldig- Vår Evald fick sina tandsingar raspade på samma gång.