Allroundchampionat 2009?
kommer det bli något allrondchampionat eller vad de heter. Är det dressyrridning, hopp, trav , monte och dressyrkörning någon mera gen ??
skulle vilja vara med om det blir något ?
Jag hade från början innerligt hoppats på att det skulle kunnat vara någon form av sådant championat i samband med RILA utställningen på ELMIA i höst men tyvärr är det inte möjligt att arrangera det då.
Du får hålla tummarna för att någon av lokalföreningarna ordnar något.
Vi försökte inom mälarruss för något år sedan att dra ihop till ett allroundchamp. men när det väl blev så var det bara våra, tejas & vikings ponnyer som var anmälda… tot. ca 9 hästar… Då gav vi upp eftersom intresset verkade ha dött ut.
Finns det någon som orkar försöka igen & dra det tunga lasset? Och finns det intresse att anmäla? Jag vet att jag själv gärna är med & kan gärna hjälpa till, men kan inte göra allt själv & ju fler som hjälper till (om alla gör lite) kanske det kan bli något…
(Bea's kort)
Jag var med Pepsi på allroudchampionatet 2006. Var med på dressyr och maraton. Tyckte det var roligt och gemytligt.
Som en av de ansvariga för Mälarruss Allroundchampionat så kan jag säga att det inte blir något i Mälarruss regi i år pga Elmia. Vi får se hur det blir till nästa år…

Synd att det inte blir nå, men försår att det är svårt när så få anmäler "/
Men det skulle ju vara kul om det gick att göra nåt liknande ändå :) i höstas körde de ju nåt ponnychampionat på dala-järna (bygdetravbana) för russ och shettisar med olika grenar. :)