Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ridsport
Läst 1310 ggr
madde89
0

Allroundchampionat 2009?

kommer det bli något allrondchampionat eller vad  de heter. Är det dressyrridning, hopp, trav , monte och dressyrkörning någon mera gen ??

skulle vilja vara med om det blir något ?Skrattande

savrarpstuteri
0

Jag hade från början innerligt hoppats på att det skulle kunnat vara någon form av sådant championat i samband med RILA utställningen på ELMIA i höst men tyvärr är det inte möjligt att arrangera det då.

Du får hålla tummarna för att någon av lokalföreningarna ordnar något.

mallan-nog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi försökte inom mälarruss för något år sedan att dra ihop till ett allroundchamp. men när det väl blev så var det bara våra, tejas & vikings ponnyer som var anmälda… tot. ca 9 hästar… Då gav vi upp eftersom intresset verkade ha dött ut.

Finns det någon som orkar försöka igen & dra det tunga lasset? Och finns det intresse att anmäla? Jag vet att jag själv gärna är med & kan gärna hjälpa till, men kan inte göra allt själv & ju fler som hjälper till (om alla gör lite) kanske det kan bli något…

(Bea's kort)

Cara-Mia
0

Jag var med Pepsi på allroudchampionatet 2006. Var med på dressyr och maraton. Tyckte det var roligt och gemytligt.

[Grabbarna-A]
0

Som en av de ansvariga för Mälarruss Allroundchampionat så kan jag säga att det inte blir något i Mälarruss regi i år pga Elmia. Vi får se hur det blir till nästa år…

jessssica
0

Synd att det inte blir nå, men försår att det är svårt när så få anmäler "/

Men det skulle ju vara kul om det gick att göra nåt liknande ändå :) i höstas körde de ju nåt ponnychampionat på dala-järna (bygdetravbana) för russ och shettisar med olika grenar. :)