Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 863 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2009-04-21

Idag gick morgonpasset med djuren snabbt, när jag inte behövde gå till fåren. Det är -6 grader ute, men strålande solsken, så det blir säkert en frisk och fin dag.

Jag är lite mör i kroppen efter all stolpsnedslagning och i kväll ska jag ängna mig åt hästarna i stället.

Ha en bra tisdag!

karisma
0

Morgon - och solsken det bådar gott, Hovis ändrade tiden igår och kom kl 1800 så vi var inte klara förens 22 men nu har di små nya fötter att gå på. Gör ett nytt försök att ta mig till ridhuset på dagen  i kväll är det hunddressyr (har missat 3ggr) med Glitter Annars bara tisdag

Sköt om er där ute i stora världen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Solsken här också, och säkert några minus ute. Snön sjunker sakta men säkert undan, man ser gräset på en plätt i en av våra beteshagar, för där har vi haft en uppplogad ridbana i vinter :D

Sara var ut med Yazzå och Primula igår, och idag är det ridning på kvällen.

Vädret har lovat varmare dagar, det gör inget alls, men nackdelen är att allt flyter när så mycket snö ska tina på en gång.

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

I dag ser det ut att bli strålande solsken. Tur det för jag skall ha fältdag med mina studenter på Kulturens Östarp. Vi skall båda titta på äldre jordbrukssystem som bygger på kretslopp och diskutera jordbruk för framtiden. Sedan blir det alla lantrasdjuren och diskussion om avel och djurhållning.

I dag skall det spriddas gödsel på Östarp och det görs som allt annat arbete med häst. Så arbetet med gårdens ardenner, nordsvenskar och gotlandsruss kommer säkert stå i fokus.

Russen används bl.a. för transporter. Här en bild från i söndags. Hekto (e John Russ) hämtar vattendunkar - och sedan blev det söndagstur med finvagnen.

MagganS-B
0

Hej och God Morgon därute!

Här skiner solen och gräsmattan är vit av frost, skall strax gå ut och se om hästarna och släppa ut dom. Kl. 10 skall vi vara hos revisorn för deklaration! Värsta dan på hela året! Blir det restskatt eller inte…..

Ha en fin dag!

CarinaA
0

Godmorgon !

Strålande solsken o hyfsat vindstilla, 6+ !

Köra russ,hämta en beg sadel som förhoppningsvis ska ligga bra så att ponnybarnet slipper sadla med svanskappaFlört !

Sen är det arbete som gäller………………..

Ha det gott !

Tittut
0

# 3 Vilken trevlig bild!

Jag skulle egentligen ha varit på Nordens Ark idag och i morgon på kurs om bevarandearbete och avel med djur i hotade husdjursraser, men vågade inte åka eftersom Tittut inte hade fölat. För en gång skull blev det som man trott! Som tur är har föreningen två representanter där i alla fall, så vi lär få ta del av den viktiga kunskapen via dem, även om det hade varit otroligt intressant att vara med själv.

Får se vad dagen har i beredskap. Ska snart åka och släppa ut Tittut och Livis, nu när det blivit lite varmare i luften.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron, grått och KALLT!! Fyyy, ska städa lite nu, ser för…ut på golvet. Sedan får jag kaffegäster, vilket jag egentligen inte har tid med, har massor att göra nu innan resan till Gotland..hoppas det blir bättre väder där än här, får väl plocka med långkalsonger……

En sömnig Grus i vårsolen i helgen som var…..

garrilina
0

God Förmiddag! Nu har jag gjort mitt pass på jobbet och efter en mellanlandning här så bär det av hem. Ska fixa stallet inför kvällen och förbereda inför i morgon kväll när jag jobbar sent. Vårt treåriga shettissto bytte hage i morse få se var hon är när jag kommer hem. Hon är bara 94 cm och när snön har smällt bort och inte elen hunnit bli isatt i morse så upptäckte hon att det gick och krypa ut under tråden igen. Hon bytte till russtona och Miranda var jättesur och jagade bort henne.

Ha en bra dag!

Chirak-96
0

God morgon, är fortfarande hemma med sonen. Idag kommer stalltjejen och ska rida på Poffi. De ska bekanta sig med konerna på vallen. Sist när jag tömkörde mellan konerna så verkade hon tro att de skulle ätas. Funderar på om det går att välta på vallen så man kanske kunde ge sig ut och köra där utan risk att skumpa ur vagnen. Får väl skaffa bälte Skrattande Ha en bra dag.

murkla
0

Eftermidda!

Solen tittade fram lite . Har varit o tagit hand om 1 ton hö. . Så nu är man lite trött. Men de är bara att bitta ihop till i kväll när de dax attt ta in de!

Ha de gott!

Jossa
0

God eftermiddag!

Idag är man dagen-efter-trött, även om man sov ca 10 timmar inatt. Syskonen bråkar en del, men man får bita ihop och inte låtsas om dem. Finns inte så mycket jag kan göra åt saken.
Förut var jag ganska säker på att åka på IDOL den 25 april i stockholm, men har ångrat mig. Vet ändå hur det går till eftersom jag var med den 4 april i Gävle. Kul och nervöst var det, men jag har inte lust att stå i en kö minst 6 timmar ännu en gång…
Funderar på om jag ska ut och rida halvblodet, och så ska jag ut på en långpromenad med en kompis. Dock tar det ca 40 minuter innan jag mött henne, sedan ska vi väl gå runt 40-60 minuter också. Sedan är det 40 minuter hem igen. Det blir superbra! Mycket träningsvärk imorgon…

Ha det bra nu! Ska ner i pannan och tända eld så man får lite värme i hus och vatten.