Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 649 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2009-04-20

Åter till vardagen, då påsklovet är slut och det är dags att börja arbeta igen. Jag gjorde också sista morgonpasset i fårhuset för idag kommer grannarna hem. Jag har passat 19 tackor, 5 baggar och det blev tre nya lamm under veckan.

Ha det bra!

karisma
0

Morgon ny vecka nya uppdrag. Idag kommer hovis så det blir full rulle att få alla 14 på plats i tid.  Om det finns ork kvar till kvällen så blir det ridhuset 

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gnistra
0

Här skiner solen, men i dagens väderprognos ser det mest ut som moln över solen och vem som får rätt vet vi mot kvällen. Jag ska försöka åka o träna Kiara o Soja på en Dressyr-körbana på förmidagen och senare kommer hovslagaren även till mina hästar. Ha en riktigt bra dag i vårt soliga avlånga land!

Tittut
0

Här har vi fölvakat i natt. Tittut hade vit mjölk i går kväll, så barnen och jag har bott i stallet. De har sovit, Elin i John Russ spilta bredvid mig och Pontus i rummet bredvid i drygt 20 graders värme. Det hade inte vi, kan jag säga.

Inget föl, bara en irriterad Tuta som ville gå ut! Vi får väl passa på henne idag också.

Däremöt fick vi årets två första lamm igår, en tacka och ett bagglamm. Bilder kommer!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Pernilla-N
0

Här skiner solen idag också. Velade i morse om jag skulle släppa ut Idunn och fölet vid klockan 6 när jag släpper de andra eller om jag skulle köra hem på frukostrasten vid nio, men det var så vindstilla och fast temperaturen var runt nollan kändes det inte kallt så de fick komma ut. Lilla Embla är så duktig på att följa med mamma när vi går genom trädgården, Elliot var helt hopplös på det han skulle jämt ge sig ut på egna äventyr så det gick inte att klara ensam!

Hagelberg
0

God morgon!

Solen skiner och det ska bli en fin dag. Egentligen vill jag ha lite regn för jag vill gödsla lite i trädgården och så lite i en hästhage men det får vänta nu när vädret är så strålande.

Nina har fått vaxproppar men Jenka har bara fyllt ut lite så hon dröjer nog fortfarande. Så som Nina funkat innan fölar hon inom det närmaste, spännande!

Nu måste jag skicka iväg Sara till bussen,

Há en bra måndag!

garrilina
0

God Morgon! Första arbetsdagen även här på en dryg vecka. Ska hoppa in i duschen nu och försöka få i mig frukost också sen bär det av på jobbet.

Ha en bra dag!

Jossa
0

God Morgon!

Känns som att jag varit uppe i en evighet, och då vill jag inte veta hur det känns för mamma som varit uppe 26 timmar i sträck. Nu ligger hon dock och sover ett tag. Jag hade sovit 3 timmar inatt i alla fall, så det var inte lika akut för min del även om jag känner mig sjukligt trött.
Måste ha koll på kolik eller tarmvred på Östman. Ska snart ut och kolla till honom så han bara står och sover.

I övrigt är jag så glad över att Conelia fick vid 03.00 inatt ett gulbrunt stoföl. Hon kommer väl sedan i fölgalleriet när det inte är lika stressigt hemma.

Och så har jag fått en ny dator av släktingar. Kom hem från pojkvännen igår, och då stod min nya dator uppackad och klar på ett bord i mitt rum. Jag blev äkta förvånad! Så om jag stavar mycket fel, då skyller jag på tangentbordet, är ju inte van med det… Oskyldig

[Tjiwi]
0

Morron, sol och skönt idag. Ska ut och provköra min nya vagn idag, ska bli jättespännande. Sedan i em är det jobb som gäller-igen-tänk så fort helgen går.

Ha en skön början på veckan!

Cara-Mia
0

God Morgon! Har varit vaken några timmar. Morgonpromenad med hundarna och sedan en rask promenad till bussen. Skulle till skolan idag men i sisat stund fick jag ett sms att det inte blev nåt idag…. Kunde hoppa av bussen OCH få pengarna som jag hade betalt med värdekortet, tyckte det var snällt och bra.

Solen skiner och det är underbart. Ska skriva kontrakt idag på nya marklägenheten vi ska flytta till.

Blir en tur till stallet till alla ston och hingstar.

PernillaJ
0

God morgon! Jag är på språng, har fixat med hästarna och ska nu duscha och slänga ned litet kläder i en väska, fvb Bohuslän med bl a Reko. Två fortbildningsdagar om bevarandearbete och avel i svenska hotade husdjursraser, arr. Jordbruksverket - ska bli intressant, hoppas jag. Jag är stand in för Tittut som fölvakar på Tittut (förväntar mig SMS när Pelle-bebisen är född!).

Slog just på mobilen, där fanns ett SMS från Tittut 8:44 att Tittut just fått ett brunt stoföl - grattis!

Blokaruss
0

#10 Det gick snabbt för Tittut att få fölet! Kul! Här är det trött idag - verkade tre stycken svartskäckar igår. Tur att de är så snälla men jag är ju inte så van så det tar lite tid. Nu ser de ganska bra ut på fötterna i alla fall. Jag har bara två kvar på tur och de är det ingen brådska med så jag hinner vila upp armar och rygg. Ha en bra dag!

Tittut
0

Jo, Pelle Russ försfödda blev ett stort och fint stoföl. Jag fick hjälpa till att dra lite tills att huvudet kom ut, resten går ju lätt. Tittut är dock väldigt trött efter fölningen och har legat jättemycket. Veterinärens råd var dock att låta henne vila om hon inte verkade sjuk eller ha koliksymtom, och så har vi gjort.
Lillpluttan har fått komma åt och äta med jämna mellanrum, så nu vågade jag lämna dem en stund åt sig själva.

Bilder kommer!

StuteriSolo
0

Grattis till fölisen Liselotte! Eller det är väl Tittu man ska gratulera Skrattande

Här har det varit full fart sedan imorse, har varit till kotknackaren före jobbet, och hade dessutom glömt nyckeln till butiken hemma, tur det fanns en reservnyckel på mitt gamla jobb… 

Westernträningen i helgen, var verkligen rolig! Det gav mersmak, det verkar vara ett så bra sätt att jobba hästarna.

MagganS-B
0

Grattis till fölisen Liselotte!

Själv har jag jobbat i dag också, och folk har fått sin pension och det märktes verkligen! Inte en enda liten lugn stund! Nu väntar 2 dagars ledighet eller vad man nu skall kalla det när det är 1000 saker som måste göras…..väntar också på hovslagarinnan, men här är ju bara tre som skall in, inte 14 som Karisma har…..

Ha fortsatt en bra dag!

[Tjiwi]
0

Grattis Tittut till Tittuts föl…….väntar på bilder.

Tittut
0

# 15 Det finns bilder på www.liselottesruss.se