Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthingstnytt
Läst 1881 ggr
[Tjiwi]
0

Vad roligt-Tittut....

I år kommer den bruntigrerade hingsten LINUS 506 att stå på station hos Liselotte. Jag vill säga GRATTIS till en intressant hingst och lycka till!!!!

MagganS-B
0

Grattis Liselotte! Verkligen kul! I Liliana har Linus samma mormor som Julle! Jag har faktiskt sett henne en gång för många år sen, Helene Lindskog, Julles matte, och jag gjorde ett studiebesök hos Annelie Öjefors när Linus mamma, Lill fanns kvar hos henne! Jag har t.o.m. foton nånstans i mina gömmor……

Mixie
0

Åh får man ta en sväng förbi och kolla på honom när han kommit? Bor ju inte allför långt ifrån =)

//Mickan

CarolaG
0

Grattis! Han är en av de killar som finns med på min önskelista också. Skrattande

PernillaJ
0

Vad skoj att Linus kommer på kärleksturné till MälarRuss-området. En hingst med litet udda härstamning och frän färg - snöflingetigrerad Tungan ute

I den här tråden finns en bild (#4) på Linus mormorsmor Lillyboj 364, född 1947. Mormor Liliana 798 var helsyster till travlegenden Eros pappa Eleganten (Ero född 1961, rekord 1.45,7a, SM-vinnare 1969, 1970, 1971, 1973, 1974 och 1975), och halvsyster till Sultan som vann åtskilliga SM-tecken och var en suverän ridponny med meriter i dressyr, hoppning, fälttävlan och galopp. Klassiskt prestationsmöderne!

Tittut
0

Jag är jätteglad att jag tog mod till mig och frågade och det ska bli jättekul att få hem honom hit. Självklart får ni komma och titta när han kommit i maj någon gång.

Vad som är lite extra kul också är att min svägerska hade en russvalack som hette Grabben när hon var barn, och han var son till Lillyboj och Pojken. En jättetrevlig barnponny även om han kunde hitta på lite saker ibland…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#4 Så läcker bild, vilken härlig färg….Tungan ute

[Croneld]
0

Ska bli spännande att få se honom. Härlig bild!

karisma
0

Grattis till hingstvalet Det väcker gamla minnen till liv red Sultan en gång i tidenFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0

#8 Vad häftigt att du ridit Sultan - en verklig legend! Det är nog många som minns hans framfart. Här är hans SM-placeringar:

• 3:a, hoppning, 1959
  • 1:a, fälttävlan, 1966
  • 2:a, dressyr, 1967
  • 1:a, fälttävlan, 1967
  • 2:a, hoppning, 1967
  • 1:a, fälttävlan, 1968
  • 1:a, dressyr, 1968
  • 1:a, fälttävlan, 1969
  • 1:a, dressyr, 1969
  • 2:a, hoppning, 1969

Sultan dog 1983, 31 år gammal.

Hanna-D
0

Vad kul, grattis! Finns en helbild att se någonstans?

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här!

Russtoka
0

Ser ut att vara en trevlig hingst. Frän färg! Grattis Liselotte!

MagganS-B
0

Lever ett gott russliv ser det ut som…..härlig färg!

murkla
0

Mysig färg! Något annorlunda kan man säga!

[Grabbarna-A]
0

Vad roligt Liselotte, grattis. Himla cool färg Cool.

Pernille-G
0

Grattis till hingstvalet! Jättekul att Linus nu får flera ston. Själv är jag mycket nöjd med min Linus-avkomma, fast han inte blev tigrerad! Men det verkar bli en jättetrevlig häst - och en riktig bagge med mjölmule och ål. Så det blev bra det också . . .

Chirak-96
0

Va roligt, grattis. Hoppas det blir många tigrerade föl nästa år Tungan ute

Tittut
0

# 17 Blir det prickar så är det kul, men det ska bli intressant att använda honom hur som helst.

palomia
0

Han är på min "spännande stam hingstlista" också. Ni som har avkommor e. honom kan ni inte lägga ut bilder. Skulle vilja se vad han lämnar för "modeller".

Lycka till !

Blokaruss
0

Jag måste komma och titta på honom! När är han på plats i maj? Hoppas du får en med prickar! Tigra och Fedra på bilden.

Pernille-G
0

# 19 Det finns tyvärr inte så många! Främst ägarfamiljens egna - Flitiga Lise och hennes helbröder. Sedan min 2-åriga hingst och två till från Linus första tid som avelshingst!

Loke Luring (u Okina) är en välutvecklad 2-åring. Han blir stor (som farmorsmor Liliana) är redan  125 cm. Han har fått ett mycket trevligt psyke, mycket social och snäll och med en enorm energi.

Har tyvärr ingen bra bild där man ser honom från sidan - det blir för det mesta bilder framifrån!

Hovgarden
0

Garttis vad roligt! Kul att tigrarna används i aveln!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Reko
0

Minns jag fel eller finns det inte även hoppmeriter hos farfar?

Pernille-G
0

# 23 Det finns i alla fall hos farfarsfar Pysen IV - och Primus är pappa till duktiga tävlingshästar inom ridning.