Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 822 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon till -7 och halvklart samt lungt. I går var en granne här med sina elever i Djurkommunikation och pratade med några av mina djur och när de berättade vad djuren sagt så stämde 96 % Det blir spännande när de kommer idag och pratar med några av de andra  djuren Annars är det bara söndag

Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! #0 Vad skönt katten ser ut att ha det i vårsolen.

Kallt och disigt här solen orkar inte riktigt ta sig fram. Har sovit dåligt i natt och vaknade före valparna t.o.m. Fick i går em. besked om att en familj i vår bekanskapskrets drabbats av en enorm tragedi, ibland stannar livet upp för en stund.

Ha en bra dag och var rädda om varandra!

[Croneld]
0

God morgon!

# 1 Tänker på dig och sänder en kram.

Själv vaknade jag tidigt och låg länge i sängen och trodde att jag gick upp sent. Men klockan var bara 6.30. Solen skiner fint och frosten har gjort penserna hängiga, få se om de reser på sig när värmen återvänder.

Idag blir det en tripp ner till Stockholm för att hälsa på släktningar.

Ha en bra dag!

Chirak-96
0

God morgon. Is hinna på vatten baljan i morse. Jag har inte heller sovit så gott. Dels för axelvärk men oxå för att jag troligtvis får hem Chirak igen, det funkar inte hos fodervärden. Sedan har lilleman vaknat och varit orolig så han fick komma in och sova hos oss, väldigt varm var han så det får nog bli lugnt för honom idag.

Idag ska jag åka och titta på träningstävlingarna i dressyr och maraton som hålls vid vilsta ridskola här i Eskilstuna. Tanken var ju att jag skulle varit med men nu blev det inte så av olika orsaker.

I eftermiddag ska jag gå på healing så mina axlar ger sig. I övrigt är det inget annat, jo gubben håller på att fixa lekpark mellan husen här så vi får alla leksaker på ett ställe. Blir nog bra när det blir klart.

Ha det gottt idag.

[Tjiwi]
0

Morron, kallt och sol!

Ska åka iväg till Ekenäs med Njord och träna dressyr och köra i maratonhinder….är ju bussigt om han sett lite såna innan Gotland.

Ha en skön söndag allihopa..

MagganS-B
0

God Morgon!

-10 hade vi här när klockan var 6! Nu skiner solen och det är lite varmare, men vart tog värmen vägen?

Har inte tid att fundera över det, skall duscha och åka till jobbet!

Ha en bra dag!

Tittut
0

Nu är det soligt och fint här, men det har säkert varit kallt här också.

# 1 Hemskt när det händer tragiska saker. Fick igår reda på att en av mina släktingar blivitsvårt sjuk, så vi går också med oro i magen.

Nu ska Elin och jag åka och mata hästar, sedan ska jag försöka reda ut min varp som jag varpade igår. Det är lite småjobbigt med tunt bomullsgarn, som gärna tvinnar sig och krånglar.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Blokaruss
0

En cm isskorpa på vattenbaljorna i morse! Brr! Inga nya lamm och hästarna bara latar sig. Nu har jag verkat Totte och Pippi. Jag behöver gå igenom hela bandet men på tur står hingstarna Kasper och Joker först. De börjar ju se ut som Kalle anka på fötterna! Hur hände det så snabbt? De får mycket mineralfoder och ett panghö + jättefint hösilage vilket uppenbart ger god tillväxt på hovarna. Märkligt att vita hovar har så god kvalitet - min hovslagare blev förvånad när jag köpt Blomlina - hovarna är ordentligt hårda! Nej nu behövs lite förmiddagskaffe så att jag orkar verka pojkarna!

Malu
0

Goförmiddag.Har nu städat en del här hemma+ startat en tvättmaskin och ska idag fortsätta mockningen av hagar.Hästarna går på lite bete o har det bra.
Soligt o härligt väder bjuder dagen på.Blåsippor,vitsippor o tussilago blommar för fullt här på ön!
Körträning med Magnum o Fridolf väntar också idag inför nästa helgs tävling.
#0 Jag såg först inte att det satt en katt mitt i bilden..hehe..han flöt in i bilden på nåt vis..

Pernille-G
0

Godmorgon!

Nu har jag sett till hästarna och besvarat e.mail. Nästa punkt blir att betala räkningar samtidigt med att "Godmorgen Världen"  går på P1.

Sedan ska jag åka till Kulturens Östarp och förbereda programmet för fältdag med studenter i humanekologi på tisdag. Ska också hälsa på Östarps russ, speciellt Frejas Minna som nu är högdräktig med ett Myreföl.

Här en bild på min dräktiga Okina (Minnas mamma).

Ha en bra söndag!

mallan-nog
0

God förmiddag!

Har varit på travbanan nu och jobbat. Har släppt ut, mockat & fodrat.. ska snart åka & ta in dem igen.  Lasse & Monita har gått ute inatt, men med täcken. De hade oxå en ishinna på vattnet i hagen. Monita frös lite (trots att hon går med tjockt täcke), men Lasse verkade vara varm (med bara tunt regntäcke)… och hon ska var russ!

Nu kom grannens lill-tjej & vill rida på Mille, ska springa ut å ta hand om dem. Kul att gammelgubben får jobba lite Flört!

murkla
0

Morgon!

Solen skiner i dag o man ska jobba hela dagen kul nä. Men är ledig i morgon. Idag händer de inte så mycket. Var här om dagen o tittatde på grannens kalv som är en fjälko o skulle heta Tinda jättefin. Ska lägga in bilden på henne i mitt album sedan!

Ha de bra!

Impulz
0

God förmiddag!

Solen skiner men det är inte så varmt i luften. Idag har vi första födelsedagsbarnet bland djuren, Kung Sune fyller 16 år, så han ska få extra morötter dagen till äraSkrattande

Nu ska jag ut och köra Hyppsen!

Ha en bra dag!