Godmorgon 2009-04-18
Oj! Först att skriva här idag!
Solen skiner över Gotland men är lite kall morgon.
Ska nu till stallet och fodra och flytta hästarna till en hage som det finns lite gräs de kan få smaka på idag.
På schemat är det arbetsdag inför körtävlingen nästa helg i Gropen.Hinner förhoppningsvis fixa lite i stallet också, behöver mocka hagarna… Ramm ska till Visby o tävla på travet på eftermiddagen, men jag hinner inte åka med Ellinor in.
Bilden är av Ramm vid sin debut på travbanan d. 4/4-09, kom 2:a på fina tiden 2.27,8 så han är nu snabbaste avkomman efter Nordman!
Ha en fin dag!

Morgon roslagen har lite blåst och solen försöker komma upp. En djä…. skogsmaskin väkte mig kl 5 då den börja planera mark utanför huset. Idag skulle vi elda men det blir nog inget för blåsten men det får bli en annan dag annars Så här på våren finns det ju hur mycket som helst att göra och jag är glad för nu orkar jag jobba några timmar. Lite kaffe och sen gå ut till djuren det blir en bra början på dagen
Ha en bra lördag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon !
Strålande solsken,vindstilla o ponnytrav i Tomelilla
, dessutom min första helt lediga helg på 7 månader !!
Ska köra omöjliga russet Tyke idag, övningsköra med min brorson(som får köra till Tomelilla) o lördagsmyyyyyysa !
Bakade Dumlekakor igår som är helt sjukt oemotståndliga, recept finns på chokladifokus !
Ha det gott !

Godmorgon!
Solen skiner från en klarblå himmel och det känns som det kommer bli en kanondag :)
Det är ju märkligt att när man får sova på morgonen, då kan man inte det utan e vaken jättetidigt… Men å andra sidan får man ju ut mer av dagen istället å det e ju bra.
Idag ska jag först ut i spåret å traska en sväng och sen blir det stallet, för att därefter lägga mig i solen och plugga lite. Sen ikväll MÅSTE jag ge mig ut på en cykelsväng, för nu börjar halvvättern krypa sig närmre och jag har inte cyklat sådär jättemkt än.
Ha det gott där ute i solen idag 
Godmorgon!
Här skiner solen! det ser ut att bli en findag,
vi har börjat beta hästarna för hand denna veckan så det får smaka lite grönt gräs,gissa om de tycker det är gott!
idag blir det hö-körning från skullen, grannarnas ponner vill ha lite mat så vi ska bala det sissta höet.
Hoppas alla ni får en härlig helg med lite solsken,
vi kanske ses på någon tävling/utställing framöver, eller varför inte om ni tar en semestertripp till Dalarna så står kaffekannan alltid på hos oss.

God morgon! Strålande solsken på en nästan molnfri himmel och kring nollan i temp. Har varit minus inatt och det blåser nordliga isiga vindar. Har precis torkat av köksgolvet valparna kom igång i 120 knyck och då åkte tvåliters skålen med vatten med, jättekul att springa igenom det sen plaskade bra. Nu har de slocknat sött.
På dagens schema står vanliga stallsysslor och tvätt av ett antal maskiner.
Ha en bra dag!
# 4 Jag brukar ju fara förbi dig i juli varje år i veteranbilen, men i år kommer jag inte, eftersom de busarna har flyttat helg, och jag har bokat annat den helgen…morr!
Här är det kallt, men fint. Ska snart åka och mata hästar, medan sonen och pappa ska till crossbanan, som vanligt.
Ha en trevlig helg, och CarinaA, ha det extra skönt idag, det är du värd!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! I natt har det stormat och verkligen "tjutit" av vinden. Jag bor dessutom i ett blåshål. Sen när jag var ute och höade så kom det ett par snöflingor…Men solen skiner och det kommer att bli en tämligen blåsig dag idag!
Arrak med kompis har nu flyttat hem från vinterboendet och han har en fin svart sammetslen sommardräkt under vinterpälsen som nu rasar av. Jag har verkligen fattat tycke för svarta hästar, ljusfux var min favoritfärg när jag var liten.
Ha en bra lördag!
God Förmiddag!
Här är det också storm, och inget vårväder alls……det kvittar, jag skall jobba och där håller man sig varm!
Ha en bra dag och lycka till alla uppfödningar som startar på olika banor i dag!

God Morgon!
Här skiner solen men det är som dom sa på radion "friska, nordliga vindar"= Skitkallt!
Men vi håller oss varma, ska göra klart inför en sväng in på banan, joje ska gå provlopp och Kyra ska försöka sig på att kvala, får se hur de går, farten finns, men sen får vi ju se vad hon tycker om omgivningen i övrigt
Strålande sol och fortfarande huvudvärk….ställde in mitt dressyrpass med Njord för tränare nu på fm. Hoppas på att jag orkar köra hemma senare idag istället. Har inte tid att vara vissen…..ska måla klart skyltar och märka lite lamm, stallet etc etc…
#0 Jobba på så det är fint när vi kommer om mindre än en vecka…..och inte är min nya vagn klar ännu, hoppas verkligen jag kan hämta den innan. Annars vet jag inte vad jag ska köra med…….?????
Morgon!
Solen tittade fram lite här men de blås något kallt! Idag sja jag jobba kväll. O ska bara ta de lugnt innan tänkte jag.
Borde kanske göra något mer men´… Skulle ha pm Tjiwi om hon hade velat gjort en skylt åt mig. Ta de till veckan ! Ha en bra helg!

Har börjat intensiv plugga inför en stor tenta, så idag har jag inte ens varit utanför dörren, utan bara suttit i våran lägenhet i Stockholm och läst
Men ska unna mig en paus idag då det är träningar och kval på Sovalla. Sen kommer jag nog följa med familjen ut på landet för att i alla fall på en kväll hemma med djuren. Nästa gång jag kommer kunna åka hem är nästa lördag. Man får lite absitinens när man inte får vara hemma. Får kanske åka till Skansen och klappa på deras djur
//Olivia

God förmiddag i landet!
Här skiner solen, det blåser och är några grader kallt. Igår när jag pkte hem från jobbet började det snöa, och snöade några timmar, ena köksfönstret blev helt igensnöat för det blåste så.
Idag blir det westernträning för instruktör ikväll, spännande!
Ramm är snabbaste travavkomman efter Nordman i dagsläget, men vem vet vad som händer när Östman och Fossil kommer ut på travbanorna???

Kom hem från Kalmar i gårkväll. I morse fick jag ett telefonsamtal på en raspig mobil från Paulina som meddelade att Tinka fått ett hingstföl. Har nu fått några bilder också på den lille (som Pernilla döpt till "Varning Viking") Han fick grimma på sig ganska snart, för att kunna följa med mamma ut till hagen som ligger en bit bort längs vägen. Blev lite trött efter att ha busat runt en stund, så han somnade i Pernillas knä. Bilder kommer senare till fölgalleriet.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

# 15 der är inte pernilla som har döpt han det är jag.

OK, Nella, jag fattade nog fel. Det behöver kanske varnas för honom när ni kommer ut på tävlingsbanorna…
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#10 Joo,vi har jobbat i minst 5 timmar 6 personer bara idag för o få ordning till nästa helgs tävling..skyltat alla maratonhinder och sågat o skruvat på ett nytt maratonhinder som skulle inramas med virke..
Men vi är inte rädda för att ta i när det gäller körtävling!
Jag har en rockard som du kan låna om det skulle behövas om din vagn inte kommer.Den är 130 cm i spårvidd.
Tyvärr blev Ramm diskad för galopp idag på travet..Blir vila en vecka för honom nu.
#18 Åh, tackar så mycket för det erbjudandet.
Man får allt lite extra energi när det vankas körtävling, eller hur….??
#6 Tack för omtanken, ska kanske skicka några dumlekakor till dig
, hehe !