Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 1076 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-16

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute till -3 och halvmulet solen försöker gott nog. Idag har jag minnes dag då både min pappa och Kommando skulle haft födelsedag. Dom var ganska lika varandra gilla snygga tjejer och trodde att de var snyggast i världen ( de kanske var det )Flört Annars är det som vanligt fast lunginflamationen börjar äntligen bli bättre Ska försöka rycka lite päls på hårbollarna som går i hagarna. Bilden är på Argo's första årgång som vilar huvudet på kusin

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

# 0 Kul bild! Hoppas du piggnar på dig snart och slipper din efterhängsna lunginflammation.

Grått här också, men det har ju klarnat upp fram på dagen senaste tiden, så det kanke blir fint även idag.

Barnen sover, så jag ska göra några pass innan posten kommer.

Det är torsdag, kanske ska vi sladda iväg och äta soppa idag, det vore trevligt.

Ha en bra dag, alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

CarinaA
0

MOrrn !

Strålande solsken i Skåneland, fast det blåser lite !

1 dags arbete till sen är jag ledig en HEL helgFörvånad, det har jag nog inte varit sen i somras !

Ha det gott !

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här ser det ut att bli ännu en dag med fint väder! I Lund har studenterna börjat hitta fram t-shirts och kortbyxor och hos hästarna här hemma lockar betet nu mera än höet.  Jag var uppe tidigt i morse och förberedde power point presentationerna till dagens föreläsningar.

Nu ska jag se till russen och sedan blir det jobb till sent!

# 0 Vilken trevlig bild. Hoppas också du snart kryar på dig!

Ha en bra torsdag!

[Croneld]
0

God morgon!

Jag har för mig att jag redan skrivit ett inlägg här på tidigt på morgonen, kanske klickade jag aldrig iväg det.

Tidigt i morse så fodrade och kollade jag grannens tackor och baggar. Inga nya lamm, fast fick leta efter en tacka som saknades, hon hade bara inte märkt att alla redan hade gått in i ladugården.

Nu har jag avklarat frukosten och ska snart gå ut och fixa lite, idag kommer hovslagaren på besök, till mina unghingstar.

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God morgon!

Här blir det troligen ännu en dag med strålande sol, jag börjar bli bortskämd.
I går blev min paddock klar, allstå själva grusplanen. Nu återstår staketet och så vill jag att de jämnar till lite utanför där de lagt någon hög. Det måste ju se fint ut! Sen får man väl räkningen oxå Guld i mun.
Nu måste Axel och jag knata iväg så han kommer i tid, vi brukar ju hitta lite grejer på vägen till dagis som ska undersökas Skrattande

Ha en bra dag!

murkla
0

Morgon !

Grå mulet med snö inslag. Lite kallt ute, Är på jobbet väntar på att gubbarna ska vakna så man kan göra något!… Efter jobbet ska jag vara barnpiga . Sedan blir de hästen!

Ha de bra!

Cara-Mia
0

God Morgon!

Kyligt i Östergötland idag, våren tog en liten paus. Har varit på morgonpromenad med vovvarna. Ska åka till universitetet nu och spela in ett påhittat utvecklingssamtal. Idag kommer mamma hem som varit på sjukhuset ett dygn. Hjärtflimmer som hade satt igång igen. Nu blir det mer medecin för henne och tänka på att inte stressa.

Jag går ju och väntar på att fölen ska komma. Pepsi är beröknad till helgen med går nog över lite. Wirka och Willa är SSSÅÅÅ tjocka nu, undrar vad som ligger där.

Sitter och längtar till imorgon…. då kommer han äntligen hem, Castello. Ska bli hur spännande som helst…

[Tjiwi]
0

Här försöker solen titta fram. Började morgonen med att dra ut ett dött lamm…inget kul alls. Det var den näst sista tackan, bara en kvar nu och det är min gosetacka….

Har ont i ryggen, har haft det ett tag nu och det är inget vidare.

Annars är det som vanligt här och det är väl kanske tur det!

florence-S
0

God morgon!

I morse fick "långisarna" åka på. Bara 2+, kändes iaf kallt. Idag kommer hovslagarinnan och ska verka Precis. Sen blir det att packa för i morgon bär det av till Åby (Olympiatravet) ska bli kul.

Ha en bra dag.

Tittut
0

# 9 Hälsa hovslagarinnan!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MartinaFrick
0

Fint väder här nere i Skåne, men jag håller med Carina, det blåser en del..! Dock brukar vi ha halv orkan här nere någon gång i månaden.

Idag ska jag smörja en massa tävlingsutrustning, så pållsen får vara fina!

StuteriSolo
0

God middag i landet!

Här strålar solen från en klarblå himmel, och det blåser en isande nordlig vind. Tinandet har en tillfällig paus, snön sjunker inte ihop i samma rasande fart, utan nu blir det litet mer sansat, vilket är skönt.

Bofinken tutar utanför stallet, och här i stan sopar de gatorna så våren måste vara här!

garrilina
0

Något gatsopande blir det inte här i alla fall, ser mer ut som december. Har snöat hela natten och gör det fortfarande så allt är vitt igen. Blötsnö på allt det redan blöta….. De fyrbenta blev förvånade när de kom ut. Började dagen med att nappa det lilla lamm som kom igår, vi ska gå ut och mjölka ur tackan igen snart. Hon accepterar lammet men sparkar när han försöker dia. Annars är det städning som gäller. Att fyra valpar kan röja så………..

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Middag!

Sol och blåst, typiskt Gotland…..lite kyligt är det i vinden också, och jag som tänkte vara i trädgården och fixa i dag, men man får tänka om ibland! Får väl städa lite i stället. Äldste sonen åker tillbaka till Skutskär i kväll, Kjell skall till tandläkaren, Delis box skall tömmas + att jag bara måste åka och titta på Marelds föl! Nog finns det en del att hitta på…..

Ha en bra dag ni andra också, snö eller inte…..

florence-S
0

#10 Djungeltelegrafen eller??

Du är välkommen hit också, utan skostol.Glad