Motion till ridsprotsförbundet
http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_2172/ImageVaultHandler.aspx
(hittade på welsh o connemarassajterna)
Det är väl bra att man vill få bort elittänkandet hos barnen, men att de vill sänka åldern till 12 år låter ingen vidare tycker jag. Då blir det bara ännu svårare att hitta ryttare.
Låter oerhört korkat tycker jag. Bättre vore väl i så fall att yngre barn inte fick tävla i så höga klasser. Skulle vilja föreslå tvärtom istället. Höj åldern på ponnysar men låt de yngre starta i lägre klasser på lokal och regionalnivå istället medans de äldre startar i högre klasser på t.ex regional, nationell och ínternationell nivå.
Hur ska B-ponnysarna överhuvud taget få några ryttare i framtiden. Det vore väl ändå dödsstöten för A- och B-ponnysar.

Hade det inte räckt med att sätta stopp för nationell och elit tävlingar och låta alla upp till tex 15 år få hoppa B-ponny på lokal och regional klass. Då slipper man ju konkurrensen med de elitsatsande och kvar blir kanske de som bara vill ha roligt med sin ponny.
#3 Låter som ett utmärkt förslag. Något att montionera om kanske?

Är det någon som vet hur man bär sig åt för att protestera/motionera? Jag är ju nuförtiden inte med i någon ridklubb och är tveksam till att man kan göra det som privatperson.
Jag tycker att det verkar vara en uppgift för avelsföreningen…..

Håller med dig Maggan! Aveln för våra russ som allsidiga ponnysar blir verkligen hotad om detta går igenom…..