Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 869 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-15

Morgon där ute solen är på väg upp och frost på marken så hoppas det blir en fin dag Fast det har varit svårt att komma in på sidan idag  så nu har jag glömt vad jag skulle skriva Obestämd

ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

God mogon!

Ser också ut att bli en fin dag här. I dag är det bråttom, måste hitta fram sommardäcken och lämna bilen på verkstan här i byn innan jag tar bussen till jobbet.

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Guten Morgen!

Här är det mulet ute just nu, men hoppas att de blir ändring på det fram på dagen. Försov mig idag, så himla typiskt när jag både skulle plugga lite och gå ut å gå innan jobbet. Men men inte mkt att göra åt nu… Så nu hinner jag bara dricka lite kaffe innan det är dax att dra till jobbet.

Hoppas ni alla får en härlig och solig dag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu grått ute men jag tror det kan spricka upp.

Har gått "ronden" och det tar lite tid….igår satte vi in en lammbar till napplammen men de fattar inte riktigt sig på den så man får sitta med och visa……tar ännu längre tid än nappa med flaska….ja, ja, men de lär sig förhoppningsvis! Nu är det endast två tackor kvar som ska lamma här hemma.

Ska ta mig en tur med Njord, eller jag tror det blir dressyr för honom idag, det närmar sig avfärd mot Gotland…bokade biljett igår så nu känns det….Flört

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här strålar solen från en klarblå himmel idag igen, snön sjunker ihop med rasande fart, nu ser man nästan de bakre reflexerna på bussen härutanför, för några dagar sedan gick snön upp till registreringsskylten(Ja, vår hästbuss har sin vinterbostad framför huset :D)

Peter och Sara var ut med alla körhästar igår, idag ska de ut med russen innan Sara ska åka på äventyr i Boden. Själv ska jag till butiken och sälja hästgodis :D

Vi måste ströa i lösdriftshuset, nu är det tydligen för blött i snön, för hästarna har plötsligt börjat använda huset igen.

Mixie
0

God morgon! Nu var det länge sedan jag skrev i god morgon tråden.. har inte riktigt hunnit med! I dag hoppas jag på vackert väder då jag slutar klockan ett och vill ut på låångpromenad då! =) Ha en trevlig dag allihopa!

//Mickan

Tittut
0

God morgon!

Har legat och hostat hela morgonen igen, tröstlöst jobbigt!

Får se vad barnen hittar på idag. Jag får väl jobba på halvfart idag också. Det är svårt att vara effektiv när de är hemma, konstigt nog.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

#6 fick du åxå en skåneförkyllning

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

# Vet ej, men en fasligt jobbig rethosta.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Hagelberg
0

God morgon!

Ser ut att bli en fin dag idag, härligt. Det blir nog en tur med Yramis idag men har inte bestämt omdet blir påbanan eller här hemma.

Há en bra dag!

ryttarn
0

Godmorgon,

Vi är kvar uppe i Jämtland men åker hem i kväll. Får regelbundna rapporter från mina föräldrar att hästarna mår bra där hemma. Vädret är lite grått men det är iallafall uppehåll. Blir nog en sväng i Åres backar innan vi packar bilen och drar söderut.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

CarinaA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite grått här oxå, men de har lovat strålande väder sen  i minst 5-6 dagar !

Ska köra mina russin idag, sen bär det iväg på jobbet………..

I Skåne har Brådis premiärbadat !

Ha en bra dag !

[Croneld]
0

# 11 Vad härligt det ser ut!
Jag har själv gått ronden hos grannens får, inga fler lamm. Men baggarna hade vält höhäcken så lite jobb blev det i alla fall.

Här blir det att sätta ner lite fler stolp och bara vara ute och njuta av vårvädret.

Ha en bra dag!

florence-S
0

God morgon.

Det är återigen en härlig dag. Hästarna ute. Katterna kom in. Hunden har somnat om på gräsmattan. Har suttit framför datorn säkert en timme. Marika har lagt ut massor med bilder på Exacts debut i presionskörning från helgen, jag bara njöt. kolla in på www.levidegard.se src="http://gotlandsruss.ifokus.se/tiny3/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif" alt="Glad" title="Glad" />

murkla
0

God Morgon!

Gråmulet som de var igår. Men ingen regn.. Idag vet jag inte vad jag ska göra då. Blir ju en sväng till hästen.

Ha de bra alla!

mellanbyns
0

God dagens!

Ett till lamm nu på morgonen, en liten bagge. Så det blev omflyttning i lammboxarna och märkning nu på morgonen. Gråmulet även hör, men hoppas då att regnat håller sig borta och att det klarnar upp.

På schemat idag står det att smörja och plocka ihop en sele som jag ska sälja. Massor av saker som ska göras, men tror jag ska börja med att laga lite hästsaker tillsammans med symaskinen.

Ha en bra dag!