Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 862 ggr
CarinaA
0

Godmorgon 090414

Morrn !

Superväder i Skåne ! Ska ut o dra upp lite garn o se om där sitter några feta laxar så att man kan ha varmrökt lax med till GotlandSkrattande!

Ha det gott !

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Än så länge dimma i Roslagen, här får man köpa sina egna laxar i affären. Idag blir det lite stolpnedsättning för marken är mjuk, fast spettet är tungt, så det känns i armarna efter gårdagens arbete. Det ska bli en ny vinterhage med polarband.

Ha det bra!

Pernilla-N
0

Godmorgon!

Nu är det slut på påskledigheten för denna gång, åter på jobbet. Hade gärna varit ledig några dagar till, det finns så mycket som behöver göras ute nu.Vädret ser ut att bli fint idag också och klockan blir väl fyra såsmåningom.

Idunn har idag gått en vecka över tiden men imorse tyckte jag att det var mer i juvret än vanligt så det kanske inte dröjer så länge till trots allt.

MagganS-B
0

God Morgon!

# 0 Laxar finns här också, fast man får dom av grannen som är ex.-fiskare, och som har fiskaffär! Flört

Ser ut att bli en fin dag i dag också. I går tillbringade vi nästan hela dagen i hästarnas sommarhage och brände högar med sly och annat som inte hunnits med förut. Resultatet blev en röd nacke…..Rynkar på näsan och en stor tagg i tummen…..I dag väntar jobbet igen!

Ha en bra alldeles vanlig tisdag!

karisma
0

Morgon grått väder och fuktig. Det blir fortfarande mest att vara  inne då jag har feber och hostar som en galning ska på återbesök till Dr i dag hoppas på en ny kur. Någon lax har jag inte fått men därimot fick jag sik av grannen igår som fiskar.

#1 Vad har du för väder som måste ha polarband trodde vi  var grannar nästanFlört

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Hagelberg
0

God morgon!

Nu är påskledigheten slut och jag är så trött….
Snart kommer skolbussen så nu får vi sätta fart.

Há en bra dag allihop

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen återigen, snön börjar känna sig besegrad även om det nog tar en månad till innan den är borta. Bifogar en bild på sonens bil, han hade älghornet i fronten största delen av resan…

Igår hann vi inte ut med hästarna, men nästan alla smådjur har fått rent, vi åt ltet god mat och var på ännu ett kalas. Idag blir det butiken, och sedan får man se.

murkla
0

Go morgon!

Grånmulen dag i Malung, inget regn än så länge iallafall.

Har varit o get hästarna frukost, nu själv ska jag sova lite , Har väl jobbat natt igen. Så i dag blir de en lugn dag!

Ha de bra i landet!

Tittut
0

Morrn alla!

Här är det gråmulet som igår, men gårdagen sken ju upp och blev fin, så vem vet vad som händer idag?

Berg av disk väntar sedan gårdagens familjemiddag, samt att  jag skulle försöka jobba lite efter att bara ägnat mig åt att ta det lugnt över påsken. Bla vävde jag slut i vävstolen i går, och det skall bli väldigt spännande att se hur det blir med mina vävda badhanddukar i linne. Återkommer med rapport!

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Här är det oxå gråmulet idag.Nu har man ju blivit bortskämd med sol i flera dagar så man blir lite blä…..

Svärföräldrarna är på intåg…ska kolla på alla våra barn, nu 40 st.

CarinaA
0

#3 Det ska vara FET skånelax…………………Flört, vi fick 2 laxar o 57 rödspättor……………………… !

Katitzi
0

Började med att åka ut till travet och köra Joppe åt Tim, sedan bussen hem för att sedan åka vidare till stallet och köra Rezit och pyssla med honom. Nu är jag hemma igen och har precis kollat startlistorna tll Tomelilla på lördag, längtar :D Ska snart iväg till ridskolan och rida lektion :D

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

garrilina
0

God kväll nu har jag landat framför datorn för första gången för idag. Jobbigt att vara ledig….. Har varit i stan två ggr idag och bl.a. kört hem en pall torvbalar. Varit iväg med den löpande katten till av dottern utvald SNYGG hane men det passade inte damen ifråga. Får göra nytt försök om någon dag. Däremot hade vår 13 år gamla hanhund som numera bor hos mina föräldrar spann på något snyggt för han fick jag kvittera ut hos polisen på påskdagen. Har även haft besök för att titta på våra tre lamm. Vädret har varit lite si och så idag solen har tittat fram ibland.

#4 Krya på dig!