Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 615 ggr
murkla
0

Go morgon 090413

God Morgon!

Idag är de regn i Malung tråkit, men de har varit kanon väder under helgen så. Skulle igentligen sova nu som jag har jobbat natt. Men jag ska följa med syrran till Borlänge på lite shopping. Sova när jag kommer hem inför natten i kväll. Få se om man orkar gå till hästen sedan då.

Annars ha en bra dag.!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här är det dimma och jag ser inte handen framför mig. Hoppas det lättar lite under förmiddagen. Helgen har ju verkligen varti toppen med solsken, fjärliar och lamm som skuttar i grannens hage.

Igår ville dottern rida(och det är kul för hon är ingen hästtjej direkt), så Toffan och Ada sadlades på och det blev en trevlig skogstur i fågelkvittret. Tänk om det skulle vara så här jämt, lagom varmt och mygg/flugfritt. Men alla årstider har väl sin charm.

garrilina
0

God Morgon! Regn här också har smattrat på taket hela natten, så all lera och vatten som är av snösmältningen är ännu kletigare och överfyllt nu. Alla hästar får stå inne idag, hagarna är ingen vacker syn just nu. Hoppas på sol i morgon. Ev. blir det en sväng på trav idag, Hagmyren har premiär men regnet tog bort lusten till det, få se hur vi gör.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron…har ont i huvudet idag…aj, aj….och nääää, inte av någon fest!

Var och tränade igår med N hos min tränare My för hennes tränare Pia!!! Invecklat…nä då, i alla fall så är det en jätteduktig kvinna som håller på med riddressyr egentligen men varit med My ganska mycket med körning, hon är superbra att köra för, förklarar så bra så tom jag har lätt att förstå!SkämsDet är väldigt nyttigt att köra för någon annan ibland, blir helt andra övningar, givande!

I dag blir det en tur hemma i solen!

MagganS-B
0

God förmiddag!

Ännu en lat dag innan helgen är slut! I går blev det faktiskt en tur till Fårö, fikade på stranden vid Ekeviken, det var jätteskönt i solen. På Sudersand låg folk bland sanddynerna och solade…..

Ha en fortsatt bra dag!

VeronicaP
0

God morgon här skiner solen och det är skönt väder ute igen.

Jag är fortfarande jätteförkyld och mitt högra öga är hur svullet som helst nu , hm jätte snyggt , måste vara lite allergi inblandat eftersom ögonlocket svullnar på det viset.

Idag kommer våran Marielle hem igen efter varit utlånad en tid till Carolina.

Ska in på travbanan idag och kolla travet då det är V65 där idag och syrrans (Ekstrandsstuteri) storhäst travare  ska starta i dag för första gången så jag håller tummarna att det ska gå riktigt bra för henne idag .

Här hemma har snart alla hagarna fått sin gödsel på sig :-)

Tittut
0

Hamnade här en snabbis medan ugnen blir varmare. Jag ska ha familjen på middag och måste göra mat och städa, så detta är inte vad som ingår i dagsschemat.

Vill bara säga hej!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

God middag i landet!

Solen strålar från en klarblå himmel, det har kommit en skvätt regn under natten, och den meterhöga snödrivan framför köket finns kanppt kvar idag. Blött och grovkornig snö, svår att gå i.

Simon kom hem imorse, efter helgens äventyr på Elmia. Han hälsade på sina äldre syskon i Märsta en snabbis innan styrde kosan norrut. Så har någon sett en risig, svart merca compact med ett älghorn på takräcket, samt två reservdäck, en trälåda och fyra röda dunkar som det står "PITE" på någonstans mellan Jönköping och Pite, då var det SImon. Jag fotade bilen, men har inte hunnit lägga in bilderna i datorn.

Vi andra var ut med hästarna igår, och hade väl en sådan plan idag med.

[Tjiwi]
0

#6 Hej på dig!!Cool

Katitzi
0

Godkväll :)

Precis kommit hem från Gotland, båt i tre timmar, jippi massa skrikande barn XD
Väntar spänt på startlistorna till Tomelilla nu tills på lördag men de lär ju inte komma förens imorron :)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com