God morgon 2009-04-10
God morgon i solskenet, hoppas ni alla får en fin dag. Vi har precs vaknat och ska tillbringa dagen ute i trädgården, hela familjen. Då brukar kusarna stå och hänga vid trädgården och hålla koll på oss.
Speciellt när barnen sparkar boll eller klättrar i träden längs eltråden.
Ha en bra helgdag idag!
God morgon
Sitter här med grus(!!!!!) i ögonen, fattar inte vad jag är allergisk mot nu….brukar reagera på björk och det finns inte nu men det är absolut pollen….det kliar i hals och ögon!
Njord och jag ska åka bort till ridhuset och deltaga i vår årliga långfredags inomhus körtävling! Vi kör en precisionsbana, sedan bygger vi om till ett maratonhinder och några portar och kör detta två ggr. Han behöver träna lite inför den riktiga debuten som närmar sig…fort!!
Ha nu en riktig skön dag allihopa och vi hoppas på massor av sol!!

Morgon till solsken visst är det skönt hoppas det torkar upp lite. Det blir forfarande bara det nödvändigaste gjort för kroppen vill inte bli frisk, jag låter som en respirator när jag andas. Fast jag blir glad för varje meter mer jag kan gå Idag skall hundmat frysas för jag fick ca 40kg kött till dem, sedan blir det att syselsätt Glitter som inte diggar en sjuk matte hon skulle gärna hänga i gardinerna om hon fick för jag tror hon ser dem som lianer.
Ha en bra långfredag och njut av vädret
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon 
Här ser det oxå ut att bli en underbar dag med sol, å det e såååå skönt å va ledig :) Sitter här med min kopp kaffe nu å ska snart ut på en liten promenad innan det blir frukost och stallet. Ska rida Casper idag och borsta lite på Manina och hennes stora mage.
När det är klart har jag väl inga direkta planer, vilket e rätt gött. Eller jag vet vad jag borde göra, men frågan e väl snarare om jag vill göra det idag… Men med fint väder, påsk och motormässa kan jag tänka mig att det kommer att suga en del i öltarmen :)
Hoppas ni alla får en solig och skön långfredag, GLAD PÅSK!!
Nyuppstigen efter att ha legat och hostat de senaste timmarna.
Solen skiner och dimman har lättat. Ser ut att bli en fin långfredag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 2 Krya på dig!
Godmorgon !
Äntligen en hostfri natt, men vad hjälper det när jag kom till skada på jobbet igårkväll
!Högra pekfingret är tjockt som en knackwurst, uppöver knogen oxå !
Men det är strålande fint väder iallafall, vindstilla, solsken o 11 grader varmt !
Ha det gott !
God Förmiddag!
Vilken sjukstuga det var här då…..
# 2 Ia, ta Livostin i ögonen, både förebygger och lindrar, känns jätteskönt!
Vi är i alla fall ganska pigga och skall strax åka till stan och hämta en smarrig smörgåstårta. Min mamma fyllde 87 i tisdags, så här skall firas!
Ha en bra dag!
God morgon!
Lite sol blir de i dag i allafall. Har huvudvärk men var ute igår. Tur man inte behövde gå till hästarna i morse. Skönt att få vara ledig!
Ha de bra!

Godmorgon i landet!
Här är det någon grad kallt och just nu faller stoooora snöflingor från den grå himlen. Sonen och hans kompisar har åkt ner till Elmia inatt, och var inne på mässan vid tio. Vi trodde i vår enfald att de kanske skulle sova under natten, men tydligen inte…
Idag blir det inget gjort med hästarna, alla körhästar blev vaccinerade igår, och får nu vila ett par dagar.
Funderar allvarligt på att byta ut julgardinerna, jag är ju ledig idag, på söndag och på måndag så kanske blir det tid över till sådant!
Snö? Här är det strålande vackert vårväder!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
ska ha påskmidda idag så vi håller på att fixa.ledig från mockandet idag syrran gör det alltid lika skönt när man slipper mocka:)
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
#7 Tack Maggan för tipset!! Ska köpa det och allergitabletter snarast.
#9 Snö låter hemskt…..här är det fortfarande varmt, 15 grader nu…..
Var och körde Njord på en liten tävling i dag och han skötte sig jättebra, som alltid. Körde i ett behagligt tempo så det ska vara positivt för honom, blåköra får vi göra senare när lillgrabben varit med ett tag….nu ser jag fram mot Gotland!

Krya på er alla! Sprids smittan via GIF?….
Här har vi haft sol hela dagen, vinterjackan åkte av och vindjackan på. Vi fick våra första lamm i morse 2 svarta bagglamm. Har gjort stallsysslorna i ett lugnt tempo. Therese var ut på Russe en sväng som är mycket våryster resten av dagen har hon tillbringat med en spade och dikt bort vatten ur hagarna.

# 13 Visst är det genom GIF det smittar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#14 Det var det jag misstänkte.