Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 919 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-09

Morgon där ute i natt har det regnat så det är ganska geggigt och fuktigt ute.  Idag är den stora invandrardagen de bara dräller in från alla håll, vad pratar jag om jo sommargästerna Så nu är lugnet över i väran stad, man får nu planara när man ska besöka Norrtälje Fick träffa Glitters mamma igår när de åkte förbi på väg till Umeå  det var skit roligt. dax för kaffe så jag vaknar

Ha det bra

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!
Just därför handlade jag inför helgen igår, så jag kan åka hem direkt när arbetet är slut idag. Bara potatisen kvar, den köper jag hos en potatisodlare en bit hemifrån. Så blir det närodlat.
Om 8 timmar går jag på påsklov i en vecka, barnen tycker det ska bli skönt att vara lediga. Jag ska vara fårvakt och de har redan börjat lammat under veckan.

Ha det bra, nu ska jag bara damma av kvasten!

Tittut
0

God morgon!

Jag är också fårvakt, men vår bagge från Skansen verkar ha varit lite försynt, så jag tror vi får vänta en månad eller så på lammen.

Elin ska till dagis en stund medan Ponte går i skolan, sen blir det påsklov även här.

Ha en bra skärtorsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Regn här också! Fast ett fint stilla vårregn, det doftar gott ute! Nu skall jag jobba i dag, sen är jag ledig i fyra dagar!!!!!! Sköööönt!

Vi ses på Blåkulla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det kommit litet snö, men tinar redan, så snötäcket sjunker kanske ihop ilitet idag. På en av gårdarna man passerar på väg till jobbet är rundbalarna som står på en av åkrarna, knappt synliga över snön..

Sara rapporterade att en tofsvipa varit synlig från bussen, så vårfåglarna är i antågande! När vi åkte hem från ridningen vid nio i förrgår var det fortfarande ljust, våren är underbar häruppe!

bubbe
0

Även jag måste handla idag, liksom alla sommargäster, så att man klarar sig över påskhelgen. Har bara inte hunnit handla tidigare denna vecka, så jag får väl trängas med alla andra på Flygis. Normal sett har vi "handlingsförbud" på fredagar, jag och min sambo, men den här dagen är ju värst av alla. Dålig planering kallas det! Rynkar på näsan

murkla
0

Go morgon!

Idag är de gråmulet o de kommer regn. I dag ska man jobba kväll sedan ska jag ut o se på Larz-Kristers o  bugga lite.. Har haft sovmorgon de var länge sedan man hade de!

Se upp för alla påskkärningar o gubbar i dag.

Skrattande

[Tjiwi]
0

Grått och blött, hmmmm har ju varit så fint ett par dagar nu. Jag jobbar som vanligt i kväll till åtta, vi gör det jämt även om det är dagen innan helg…..men sedan är jag ledig i fyra dagar-härligt. Hoppas på bra väder då!

Katitzi
0

God dag :D

Kom hem från skolan för snart en timme sedan har bara varit och skrivit matte diagnos idag vilket gick super :) Ska snart iväg och köra Rezit och sedan hem och packa så åker man ikväll :)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Russtoka
0

Godmiddag!

Var sen i säng, sen upp. Så jag hinner nog inte tömköra idag innan jag ska till jobbet. Körde Blixt igår och i förrgår i alla fall.

CarinaA
0

Godmiddag !

Jobbet väntar , sen är jag ledig i TVÅ dagar, skönt !

K.Brådis har börjat betäcka nu, så jag ska försöka få i han lite olja var dag men det ät inte så lätt……………….envisa russinOskyldig !

PernillaJ
0

#10 Vill signore inte äta sin pastone?

CarinaA
0

Joo, den var rätt så populär faktisktFlört, men kocken fixar bara italienskt en dag i veckanSkrattande !

MagganS-B
0

# 6 Larz-Krizterz, jag blir GRÖN av avund!

# 10 Släktdrag! Både pappa och farfar kunde man locka med både italienskt och svenskt utan att det passade under betäckningssäsongen!

CarinaA
0

Det italienska slukar han i alla lægen ! men INTE med olja ………..fattar inte hur han kan smaka oljan…………….

garrilina
0

God Kväll! Nu väntar en dryg veckas ledighet från mitt lönebetalda jobb. Skrattande Så nu blir det ett lugnare tempo i stallet. Vi ska även ta tag i Therese balklänning också, det går snabbt till juni.

MagganS-B
0

# 14 Pröva själv får du se…..

savrarpstuteri
0

# 13 Jag vill passa på å göra dej lite mer "grön"……….den 16e maj är jag "bjuden" på en danskväll med Larz-Kristerz i VäxjöFolkets Park (nästan hemmavid) av en "Älvden-ing" som väl känner bandmedlemmarna Flört!
Lätt fick det mej att tacka ja……………..tidigare samma dag skall vi ha ännu ett möte i SPTF Projekt 2010 >, wow vilken pangdag det skall bli Skrattande!!!

Tror jag behöver ta ledigt o sova gott på efterföljande söndag Cool!

Mille
0

#17 Hon tyckte att jag skulle asa mig dit med… Men det kändes inte så lockande. Fick dessutom höra att berras namn lät som ett dansband :O stackarn…