Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettridsport
Läst 1296 ggr
pillidill
0

Duktig Eskil!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara säga hur duktig Eskil Viking och hans nya ryttaer var igår, det var också första gången hon satt på honomSkrattande. Och det var på en hopplektion för Margareta "maggan" Algotsson.

Eskil ville inte bli fångad från börja men efter ett tag fick vi tag på honom (jäkla häst tänkte man då). Sen 20 min senare red vi iväg eller Anna red och jag cykla. Men på vägen ditt var Eskil lite bråkig när han blev tvungna att gå runt 2 ner fallna träd precis innan en bro, så vi blev 5 min sena men det gjorde inte så mycket för dom hade börjat värma upp hästarna men Eskil var redan ganska uppvärmd.

Sen börja dom hoppa och jag kan ju säga att det var som att se hans pappa fast svart. *haha* Han var jätte seg men han hoppa och tveka inte eller vek av mot hindrena. Vilket var jätte bra för han har inte tränat hoppnig på länge så jag tror att han tyckte det var kul.

Efter lektionen sa Maggan till mig att vi hade hittat en riktig russ ryttare, för Anna orkade rida runt honom hela tiden och gav inte upp. Sen fråga hon hur läng Anna hade ridit honom då berätta Anna att hon inte hade ridit honom innan då blev Maggan väldigt förvånad och berätta att Anna var jätte duktig.

texten kan var lite hoppande men hoppas att ni förstår denOskyldig

pillidill
0

lite mer bilder

pillidill
0

en till dom inte dom bästa med motljus och allt men dom e tagna med mobil

[Grabbarna-A]
0

Vad roligt Pillan. Är det meningen att dom ska ut på tävlingsbanorna sen?

pillidill
0

#3 Hoppas på detGlad

[Grabbarna-A]
0

#4 Då håller vi tummarna att häst och ryttare trivs med varandra så dom får komma ut och visa upp sig Glad.

Tusen
0

Jätteroligt. Det är alltid så svårt att hitta bra ryttare till russ. Hoppas han kan visa på ridbanorna hur bra russ egentligen är. Håller tummarna för er.

[Tjiwi]
0

Lycka till med nya ryttaren!

MartinaFrick
0

Vilket fint ridhus!

Lycka till med både häst och ryttare!

bubbe
0

Tänkte just detsamma: Vilket ljust och fint ridhus. Det är nog det med mest ljusinsläpp jag sett. Bra tips för framtiden!