Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettfärger
Läst 3931 ggr
GranoStall
0

Färg fråga

Har precis fått ett föl e. Darius Roll u. Narciss ue. Rusch. Mamman är isabell. Den har blåa ögon och rosa hud och vita hovar. Kan den vara albino?

GranoStall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

Rajmon
0

Är nästan helt säker på att det är en Isabell m Stjärn! Alla våra föl har haft blåa ögon när dom fötts men har ändrat sig efter hand.. Så din lilla fölis kanske också kommer göra det=) Väldigt gullig iaf<3

PernillaJ
0

Grattis till ett fint föl! Den (vad blev det för kön?) har samma färg som mamma, och är alltså isabell.

GranoStall
0

Tack för snabba svar. Blev lite orolig, är ju inte så insatt i färgläranSkrattande

Blev ett sto, hon ska heta Tusensköna.

Tittut
0

Det var ett vackert namn på ett vackert föl! Det är en sådan vi har beställt till nästa år efter Tackla och Darius Roll! Fast de som ska ha den vill helst ha en "oblekt".Skrattande

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

JuliaS
0

Passar på att låna färgtråden till en egen fråga. Hoppas det är okej och att vi kan göra ett undantag med tanke på rasen…

Är lite osäker på färgen på mitt shettisföl. Han är varken sådär grå som rent svarta hästar är som föl, utan mer "ljussvart" med brunt runt öronen och bruna skiftningar i pälsen. Jumskarna är dock ljusgrå precis som på de svarta. Dessutom har han en tydlig ål. Hur ser man skillnad på bleksvart, svartbrun och mörkbrun så här tidigt?

Mamman är svart och pappan är brun.

ninam
0

#6 Den ser svart ut, de kan skifta en del i färg. Jag fick ett svart shettisföl idag och den har också ål, men den försvinner efter ett tag.

#0 Grattis till ett jättefint stoföl.

GranoStall
0

#5 Tack så mycket. Det blev vad vi beställtSkrattande 

#7 Tack

Russtoka
0

Vilken liten sötis! Tusensköna passar jättebra som namn. En liten blomma i gräset som är nästan vit, men inte riktigt för det är lite rosa i den!

Jag tror också det är en isabell, man ser tydligt stjärnan i pannan.

Hade en bleksvart en gång som föddes med blå ögon, de blev ljusbruna sen.

Lycka till med henne!

CarolaG
0

Isabell. Hade den varit dubbelgul hade den haft isblå ögon. Många föl föds med mörkblå som mörknar och blir bruna.

juliapettersson
0

Vilken liten pärla! Nasse kan vara stolt!! Kyss

StuteriDar
0

Vad jag tycker det ser ut som på bilden är det absolut en isabell fölunge med stjärn. Tom fuxar kan ha blå ögon till en början. Jätte fin iaf!!!

Linnea
0

så vitt jag vet finns det inga albinohästar. en äkta albino har röda ögon. homozygot gula kallas gulvita eller pärlvita.

Skynda långsamt så går det fortare.