Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 700 ggr
karisma
0

God morgon 2009-04-07

Morgon där ute i stugorna idag är det lite frost på backen och grått. Har snart nötigt ut all hästhjälp jag har Nu ska jag fixa till kaffet, idag vill jag ha vanilj och kardemumma smak  det blir gott Hundar ska få en promenad så att de håller sig på mattan istället för hänga i gardinerna de blir så fula hål.

Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Man vaknade till när det var minusgrader och jag som hade lämnat slangen ute. Den var stel som en pinne och det blev till att bära hinkar med vatten istället.
Nu är det arbete som väntar, med en "Påskvandring" till kyrkan med klassen. Det är en liten teater som kyrkan håller i varje år. Passar bra som avslutning, då vi läst de olika världsreligionerna som tema.

Sen i skolan blir det väl lite påskpyssel, vi ska marmorera och tova ägg.

Ha det bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är blå himmel och solsken, och minus nio ute. Friskt! Måste nog gå ut och sätta i motorvärmaren…

Inne är det inte heller så varmt, ingen eldade mer än på morgonen igår, jag kom inte hem förrän kvart över nio. Westernkursen är intressant, tävla i western är en helt ny värld.

Nu ska jag gå och jaga upp Sara, och elda mer i köket. Idag blir det butiken, och ikväll har vi ridning. Sara hann ut en snabb sväng med Yazzå igår.

Hagelberg
0

God morgon!

Här skiner solen och det är lite frost på backen men det kommer försvinna snabbt.
Lilla Jenka verkar inte tycka att det är läge att föla, hon ser inte färdig ut alls. Nina däremot ser ut som en boll, stackarn. Hon har svårt att vända sig och riktigt vaggar fram. Juvret är ganska stort och hon är mjuk runt svansen. Kanske hinner hon före Jenka!?

Idag ska lilla Axel till doktor, det roslar så när han andas, speciellt på kvällen och när han sover, annars hoppas jag jaghinner köra en tur idag!

Ha en bra dag!

Pernilla-N
0

En kall morgon även här i södern idag, men det klarnar och blir säkert en fin dag. Idag har Idunn gått sina 330 dagars dräktighet men visar bara en liten, liten förändring i juvret så det vi får nog vänta några veckor till på fölis. Sist gick hon över 21 dagar…

#2 Western är roligt! Jag skolade om mitt halvblod för några år sedan och han fungerar jättebra.

CarinaA
0

Godmorgon !

Klar himmel o sol idag oxå !!

Ska köra ett russ o "ponnybarnet" ska rida ett, sen blir det jobb som vanligt.

Ha det gott !

PernillaJ
0

God morgon! En solig men kall sådan i Leksand, det är frostnupet ute. Jag ska käka frukost, läsa Travronden och fundera över hur jag ska lägga upp dagen. Mycket (ideellt!) skrivarbete blir det nog eftersom det är sista manusdag till Gotlandsrusset nr 2 i morgon, och jag ska leverera hingstlistan och sammanställningen av alla utställningspropositioner. Till att börja med.

bubbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag! Morgonen var grå men nu börjar dimman lätta och nu ser man faktiskt ner till vägen.

I söndags var Lucas ute och red, strålande som solen. Nu får Linnea se upp för nu har hon tydligen fått konkurrens om lilla Kanon.

VeronicaP
0

God morgon . Här är man fortfarande sliten och trött efter helgens tid på hingstpremieringen för shetlandsponnyerna.

Idag är det mulet och jag ska åka och jobba snart. Dottern och hennes kompis Emilia gav sig precis iväg med Mary och Ijor på tur de skulle rida till syrran och rida i skogen där och de rider barbacka som vanligt :-)

MagganS-B
0

God förmiddag!

Sovit länge! Släppt ut hästarna i större numera bara lite geggig hage! Deli fick fnatt och uppförde en riktig krigsdans, piruetterade, sparkade och typiskt så är inte kameran med…..dom andra tunga gardet var lite lugnare. Nu blir det lite påskstädning, men jag får kanske lite hjälp, Kjell kom i går em. så nu är det lugnt igen, ingen hets på morgnarna!

Ha en fin dag, här är det VÅR!!!!!!!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det sol igen-härligt!! Men jag nyser och nyser….känns definitivt som pollen men jag brukar inte reagera förräns det kommer björk….nu är det al tror jag?

Nu har 15 tackor lammat av 23, 30 lammungar än så länge varav 5 nappas så det är lite bestyr. Ungtackorna på det andra stället har börjat lamma nu, där är det 5 lamm på 5 tackor, de har bara som tur är fått en var, det räcker allt för dom!

Ska ut och köra Njord som kom hem igår kväll från Centri, hon är betäckt och klar. Nu är det bara att hoppas på att hon är dräktig och får behålla det i år.

#0 Malin……låter som du är lite bättre? Hoppas vi på!

Wilda igår, Grus i bakgrunden, hon fick gå med honom och Ull när Njord var borta och det gick jättebra…häftigt att ha far och dotter ihop, fick tyvärr ingen bra bild bara.

garrilina
0

Inte lyser det någon sol över migGråter, här är det bara grått och dimmigt, snösmältning med lera och vatten upp över öronen. Nyss hemkommen från jobbet, där har vi begåvats med två praktikanter som ska lära sig svenska, en kvinna från Irak måndag och tisdag, och en kvinna från Burma onsdag och torsdag. Svårt när de kan bara ett par ord svenska men eleverna de pratar på. Hovslagerskan kommer om ett par timmar för att sko och verka, ska bli spännande och se hur Legolas gör i dag, han har akrobatik utöver det vanliga när hon verkar honom. han är inte dum men obrydd han tycker inte att det vanliga sättet med ett ben upp och de andra tre stadigt i marken är något för honom.

#10 Vad rund och go Wilda ser ut. Är nog ca. ett år sedan hon kom till oss nu.

[Croneld]
0

# 10 Vad grön er gräsmatta är, det syns att det är lite sydligare breddgrader!

[Tjiwi]
0

#12 Jo, här är det allt ganska grönt…….Cool

Katitzi
0

Underbart väder ute idag <3 solen skiner och det är varmt och skönt ute. ska snart iväg och träna lite eller snart och snart om 2 timmar rättare sagt ;)
På torsdag åker man till Gotland ska bli roligt :D

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

VeronicaP
0

Här är det grönt och fint med och gräset det växer nu , har man tur så är hästarna på bete i slutet på april :-)

mellanbyns
0

#10 Lillpluttan! :) du måste ringa mig så fort fölisen är ute! :)

[Tjiwi]
0

#16 Rapporterar så fort det händer något, men det är ett tag kvar.Skrattande