God Morgon 090405
En härlig morgon igen! Om man inte behöver gå ut med vovvar och elda i värmepannan så här dags…..
Hoppas ni får en bra söndag, jag träffas säkrast på apoteket!

God morgon,
jag läser alltid godmorgon-tråden (oftast senare på dagen) men är sällan delaktig i den. Idag sitter jag redan här med laptopen i knät. Barnen är på Gotland och sambon har jag precis skickat iväg på jobb i en vecka. Funderar på om jag skall lägga mig igen, eller om jag skall gå här och fixa. Är inte van med att vara själv i ett tomt hus… här är alltid liv och rörelse. Ska åka en sväng och hälsa på Tjingan sen och skall titta på shettispremieringen på Grevagården. Gårdagens helt underbara väder har bytts ut mot dimma och moln. Några droppar har nog fallit under natten också…
Ha en bra dag!
God morgon!
Änue en dag på jobbet. Men i dag var de inge roligt. Löste av natten o han hade fått magsjuka, så de är väl bara att invänta den då. Men ingen sol än sålänge hoppas de kommer.
Känner av lite huvudvärke men de ska väl gå de tills man slutar. Annras i dag ska jag ta de lungt..
Trevlig söndag!
God morgon! Idag är huvudvärken borta och det öppnar upp nya möjligheter för dagen. Vad skönt det är nu när det är torrt i hagen och russen börjar se finare ut. Lite päls kvar ännu, här borstar man och borstar, men det tar aldrig slut.
Dags för att planera lite stolpnedslagning, för snart blir det mjukt i backen och å gäller det att vara snabb - om det ska gå lätt och smidigt. Ska fixa en "ny" vinterhage och den ska vara klar i vår. Det är så träligt med alla måsten på hösten.
Ha en bra dag!
God morgon
Uppe tidigt idag, ska snart cykla iväg till ridskolan och ha så kallad "stalljour" sedan efter det ska jag cykla vidare till stallet och köra Rezit.
Lite muket väder ute idag så blir nog regn, vilket är lite synd vill ju ha fram solen igen :D
Ha en trevlig söndag :D
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Godmorgon!
Här är det oxå mulet än så länge. Idag MÅSTE jag städa lite, inte favoritsysselsättningen precis men skönt när det är klart. Märkligt att man inte föddes med en enda liten pedantgen… Sen blir det smörgåstårta och hockey idag :)
Ha en härlig dag!

God Morgon!
Här är det full rulle, 2 av ponnyerna ska gå uppvisningslopp på travdagen idag och ett av varmbloden ska starta. "Uppvisningsloppet" går 11.30, första start 13.15, tror ni det är många som kommer att vara där och kolla? Dessutom så går varmblodet i sista loppet, ca kl 16.20…Suck! Och ser vädret ut att bli så roligt alls idag heller…
Morrn!
Här har det varit sovmorgon. Hästarna går ute i det fina vädret, och då får jag tillfälle att ta det lugnt om morgonen.
Städning på schemat även här. Sambon och sonen har bott i diket sista dagarna, för att få loss en ispropp i vägtrumman och som förorsakade översvämning, och det har varit en hel del lera i huset sedan dess.
Annars är det att passa på att bara vara som ligger närmast tillhands, skönt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon. Mulet och grått i Leksand. Jag var på Grevagården hela dagen igår (#1 saknade dig Wruss!) och tittade på welshhingstar. Blev förtjust i en mountainhingst som dock inte gick in (39 p). Mina båda reskamrater jublade, eftersom den enas uppfödning (som var en avkomma till den andras hingst) fick 41 poäng och godkändes för kvalitetsboken. Vår och solsken och tussilago i Västergötland, delikat lunch avnjuten utomhus; en härlig dag trots 75 mils bilkörning. Idag blir det lägre tempo…

Godmorgon i landet!
Idag är det strålande solsken här! Det droppar från taket, och vi ska ut med hästarna så fort alla stigit upp och ätit frukost. Hästarna står och solar vid huset. Temperaturen är väl ganska låg än så länge, runt -8, men solen lär ändra på det.
I em ska Peter iväg, och jag och Sara ska på möte i ponnytravklubben.

#8. Jag saknade att åka till Grevagården igår också!! Men fint väder, trädgårdsarbete och en sväng på hojen för att testa min nya outfit… allt i sällskap med min kära som ju hade sista dagen hemma på ett tag. Ja, då fick jag lägga undan tankarna på ytterligare en dag på Grevagården. Jag har ju mer eller mindre bott där fredag-söndag tre helger nu (visar en bild på en betydligt större hingst än dagens shettisar!)…. Nu har jag dock duschat o ätit frukost, så det är nog dags att åka ut dit nu.

God morgon. Utsläpp i morgondiset och sedan en rask promenad ner till badet och kolla hur långt bävrarna kommit med sitt bygge. Det är faschinerande att se hur de gnager av stora stammar och verkligen tänker till åt vilket håll de vill att träden ska ramla. Just nu jobbar de på ett jätte stort träd som kommer att lägga sig rakt över stranden och ut i vattnet.
Funderar på att ge mig ut med vagnen i dag, så jag hoppas solen tittar fram under dagen.
#10 WOW vilken bjässe, jätte läcker!!!

God morgon
från ett mulet Kalmar
Det blev lite sent igår så man orka inte upp så tidigt
. Men nu har man kommit up och vart ute och släppt ut Tinka och Herta som står inne, för dom ska snart föla. Nu ska man städa lite för lilla systern Paulina fyller år idag hon blir 7 nu. Så vi ska ha kalas senare idag, men hade tänkt att några hästar skulle komma ut och köras och ridas. Så på listan står det: Guld, Eskil och min knäppa new forest Duza
Hoppas att alla får en härlig dag!
På bilden är födelsedags barnet Paulina 

Här har jag lyckats övertala valparna två ggr på morgonen att jag hade sovmorgon och inte behövde kliva upp 5.30 och 6.30. Men vid halvnio tiden var det full rulle. Vädret är grått och dimmigt riktigt deppväder. Ska gå ut och fixa i stallet inför i kväll och i morgon, skönt att ha fodret klart när man har långdag. I em ska vi ta en tur till Alfta för att hämta tre nya marsvin till dottern. Tre nya honor att avla på. Tror att vi stannar efter vägen för att äta middag, det är ju bara vi två hemma just nu, är ingen hemma som också behöver middag när vi kommer hem.
Ha en bra dag!

God eftermiddag allihopa. Lite regn inatt och mulet nu. Inge skoj när man blivit bortskämd med härlig vårsol i flera dagar!
Tejas Mirita är såld och hämtades idag av nya ägaren. Mirita och kallblodstanten som åkte med som sällskap fann varandra genast och gnäggade när de kom några meter ifrån varandra.
Mirita skötte sig exemplariskt och knallade snällt på den nya transporten. En mycket trevlig liten tjej så jag hoppas de blir nöjda!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Mulen dag här….jag som ville det skulle vara lika fint som igår med strålande solsken. Köpte penseer i går som jag skulle pyssla med i dag i vårsolen…….hmmmmm! Men de har i alla fall kommit på plats. Nu håller jag på att städa lite runt huset, ligger löv kvar-ser så träligt ut! Är bara inne för att dricka lite….även om det är mulet är det varmt här. Ska fortsätta städa i paddocken sedan, ligger bommar kvar som någon-inte jag-har använt sig av…..har tyvärr legar där ett bra tag så de som redan var dåliga är bara att kasta nu….
Wruss-vilken jätte…..jag som tycker våran Ull är stor men där ligger han allt i lä!!