Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: avel
Läst 4722 ggr
MagganS-B
0

Var skall hingstarna stå 2009?

Här skall det bli intressant att läsa……..

Tittut
0

För att förtydliga innebörden med den här tråden, så är tanken att ni här kan skriva om ev hingstförlyttningar, utstationeringar eller annat som kan vara intressant att veta.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Peder
0

Allgunnens Yes 560 e. Grafit 477 kommer förmodligen att åka ner till södern :-)

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gamle John Russ ska nog vara hemma och vara lekfabror åt unghingstarna nästa sommar också. Han gör ett bra jobb där!

juventus
0

Som det ser ut nu så kommer  vi ha Juventus 468 hemma i Mantorp även nästa säsong, men vi tar givetvis emot ston utifrån också om intresse finns.Glad

Nitro
0

Största nyheten här är att Pigall inte kommer ta emot ston utifrån, utan han ska bara betäcka Kantarell.

ryttarn
0

Jag får väll meddela att Tejas Monljus 540 kommer ta emot ston 2009 om intresse finnes.

Han kommer finnas tillgänglig fram tom Juni månad, därefter är det tävling som gäller för honnom.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Kristina-
0

Bra initiativ till denna tråd , ska bli kul att läsa !

wilson
0

Trofe 498 ska vara kvar på Gotland!

Teja-Bea
0

Silverboy 552 finns hos Stuteri Teja 2009

(men ska troligvis ut på station 2010 om intresse finns!)

http://www.teja.se/silverboy552.htm

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

savrarpstuteri
0

Engelbrekt står till avelstjänst på Sävrarps stuteri hela sommaren samtidigt som han kommer att tävlas i ponnytrav Annas sista aktiva år Glad!

Cara-Mia
0

Wilnius 524 e. Granit 368 u. Wirka 3471 ue. Birk 447 står hos mig, på Sibborp´s stuteri,  i Östergötland under 2009. Han har redan kommit hit och är en väldigt trevlig individ. Han har gjort ett fåtal starter på travet. En hingst av det mindre sladet. Välkomna med era ston!

www.sibborps.com

ninam
0

Manicken 567 skall stå hos Ekslätts stuteri 2009!

ryttarn
0

#11 Vi har en avkomma efter Wille, Wella. Hon i sin tur har gett en fantastisk dotter, Isilon SunSilk eTejas Monljus, som fick 39p på Guldruss som 1,5 åring. Till våren betäcker vi henne med monis igen….

Jerker Klang,

www.isil.se

SigneK
0

Inget illa menat, men kan vi inte lata bli att beratta om avkommer till hingstar i denna traden? Det blir latt sa ohyggligt langt att man inte orkar lasa det mest intressanta, namligen var de olika hingstarna kommer att finnas i 2009…..

Snoffan03
0

Om Exact (41p) går igenom i mars, nu när det är konstaterat att bägge stenarna är där de skall vara, så kommer han att finnas här hos mig på Levide Gård i Näs på Gotland. Glad

Han är ju helbror med min Pärlemo 4545 (43p) som för tillfället tyvärr står med griffelbensfraktur på högerbak. 3 mån boxvila till att börja med… Gråter

www.levidegard.se

//M

ElinLilja
0

#15 Ne ursch! Stackars Pärlemo, syrran Nokia skickar den godaste moroten och en puss och hoppas på snabb tillfriskning.

(sorry att jagt kom ifrån ämnet)

[cancan]
0

Drömprinsen 460 kommer ej att ta emot ston säsongen 2009, då det är konstaterat att han är steril och har blivit tagen ur aveln…

Torpets
0

Hilmer 495 kommer tas ur aveln och nybliven valack pga sterilitet.

Citrus 528 har även  i år haft 100% men söker station för 2009, ngn intresserad?

[Tjiwi]
0

Njord ska stå hemma, dvs i Östergötland. Han kommer att tävla körning, troligtvis i par med Tjibus, men betäcker även om intresse finns.

Fiffilura
0

Får jag klämma in en fråga.. eller kanske passar den inte här. men jag undrar om ni hingsthållare tillämpar fribetäckning eller betäckning för hand?

savrarpstuteri
0

# 20. Engelbrekt betäcker bara "för hand".

CarolaG
0

#20 Yes betäcker oftast första språnget för hand (eller iaf med publik) och sedan fri, annars fri hela tiden.

ryttarn
0

#20 Tejas Monljus betäcker fritt. Fungerar alldeles förträffligt.

Jerker Klang,

www.isil.se

wilson
0

#20 Trofe betäcker för hand. Eftersom han tävlade säsongen 08 och kommer så göra 09. Tanken på lång sikt är att han ska betäcka fritt!

stally
0

# 3 Otroligt fin bild!

skott
0

Skotte står hemma 2009 men 2010 kommer han stå på Gotland Alla är välkomna. Skotte är en riktig gentleman och kan både betäcka för hand eller fritt de är vad stoägaren önskar.

GAJarhult
0

Nino 488 Kommer att vara hemma hos oss i Torestorp och betäcker helst fri….

Cara-Mia
0

Wilnius kommer att betäcka fritt. Jag betäcker några språng, framförallt det första på varje sto, för hand. Känns tryckt att veta att hon år betäckt om man skulle missa att se språng. Och så vet man hur hingsten beter sig mot damerna.

Tittut
0

# 25 Tack!

Teja-Bea
0

Silverboy (och andra hingstar vi haft) betäcker för hand 2-3ggr dag men går även tillsammans med stona hela tiden. Så det blir kompinerat fritt med handbetäckning för att konstatera fullbordade språng.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tusen
0

#17 Så jättesynd!!!Gråter Drömprinsen är en så´n  underbar hingst så det är synd att blivit steril vid så unga år. Jättefin bild på honom också.Glad

Lisa-trollet
0

Enets OP Andersson kommer att vara hemma hos oss i Tenhult. Han har bara betäckt fritt än så länge.

På bilden med sitt första sto Ramilla

garrilina
0

Kurant 462 står hemma i Hälsingland. Han går på fribetäckning.

vasiria
0

passar på att putta här med och säga att Parat ska stå hos mig, och även Allgunnens Opal G om jaginte hittar en lämplig  station till honom..

Liiisen4
0

Namnlöse 584 ska stå hemma hos mig i Sala!  :D

Christina-Lundberg
0

Karsk kommer att finnas här i västerbotten - Skellefteå.
Jag passar på att hälsa intresserade damer välkommen och han sköter det är med betäckningen själv. Men givetvis betäcker vi även för hand.

EwaAngantyr
0

# 32  Guuud, vilken läcker kille!!!Kyss

[Croneld]
0

Finns det flera som vet om de ska ny hingt eller låna ut?

Norrveda
0

Norrvedas Guld 574 är kvar hos Viking Ponnystuteri även i år.

Hovgarden
0

Myre 616 www.myre616.webs.com e. Jucent u. Beata kommer stå på station hos oss på Stuteri Hovgården, Strängnäs, Södermanland

betäcker för hand o frigående.

Varmt välkomna

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

StuteriQveiar
0

#3 Är han fertil fortfarande? Bara undrar då jag tycker så mycket om honom och hans avkommor.

StuteriTrot
0

Junisorken kommer stå hemma hos oss i Lövestad. Han kommer att betäcka fritt i första hand men kan även betäcka för hand om det behövs.

Tittut
0

# 41 Nej, jag tror inte, men har inte kollat. Han fick ett föl 2008 efter att betäckt sju ston.

JuliaC
0

Russack skal stå herhjemme, - i Sorø, Danmark i 2009.

Kanske han udlånes i 2010. Og om jeg finder en hingst jeg kan låne.

Kristina-
0

Skulle vara intressant även att veta hur mycket det kostar att betäcka med respektive hingst och vad som ingår. Det är ju även en kostnadsfråga viken hingst man väljer. Väljer man t.ex Tyson som ej betäcker naturligt så kommer man upp i en kostnad på minst 10.000 eftersom man måste ställa stoet på en seminstation, vilket många kanske inte har råd med.(i allafall inte jag) Mvh K

vasiria
0

Parat och Opal kommer båda kosta 2000 kr inklusive allt. (moms, avgifter, och fritt bete hela sommaren)

det som tillkommer är ev vet. och hovvård.

savrarpstuteri
0

Engelbrekt kostar språngavgift 1500:-, SH:s stoavg f.n. 300:-, samt betesavgift 10:-/dygn. Givetvis inkl. moms

Välkomna!

[Tjiwi]
0

Njord kostar samma som förra året dvs 2000 kr +moms+stoavgift 300kr. Vi kommer att ta 20/dygn också.

Välkomna

mallan-nog
0

Trojka Viking kommer fr.o.m juni att stå hos oss i Eskilstuna Skrattande!

Han kommer att betäcka fritt

Cara-Mia
0

Oavsett om man väljer Wilnius eller Castello kostar det 2000kr + stoavgift.

Madick
0

Satellit 747 står på Bergshyttan i Dalarna.

Blokaruss
0

Bloka Joker kommer att åka långt norrut! Jag räknar med det #2 Peder!

Peder
0

Allgunnens Yes 560 kommer att åka ner till Bloka Stuteri och Bloka Joker kommer att åka upp till oss på Stuteri Guldhagen :-)

MagganS-B
0

# 52 # 53 Kan bli jättekul färger!

nemesis
0

Darius Roll kommer stå på Ekslätts Stuteri.

Tittut
0

# 54 Jodu, mycket skäckar kan det bli! Skrattande

Skäck och skäck blir alltid skäck! (ialla fall russkäckar!)

Kristina-
0

Tack till er som svarat på min fråga #45 !

Kristina-
0

# 55  Så Darius åker till skåne istället . När kommer han till er ?

nemesis
0

#58 han kommer ner i februari.

palomia
0

#59 Trodde han skulle stå på Allgunnens? Dom har ju presenterat honom i tidigare forum…

nemesis
0

#60 Vi har köpt honom så därför ska han stå hos oss i framtiden.Skrattande

Kristina-
0

#61  Grattis till ett fint hingstköp ! Trodde aldrig att Signe skulle sälja sin ögonsten.

MagganS-B
0

Oj, nu har Skåningarna ALLA bra hingstar…..nästan! Får se om ni slår Gotland i uppfödning av antal russ under 2.00 per år!

Grattis till att ha köpt en toppenhingst, han var speciell redan när han var föl, därför fick han ett sånt ståtligt namn!

Kristina-
0

#63 Förhoppningsvis får Gotland en ny godkänd hingst snart, med toppstam !

palomia
0

#61 GRATTIS!Skrattande Det var tvära kast…

MagganS-B
0

# 64 …..därför skrev jag "nästan"!Flört

Merete-h
0

Fins noen av disse hingstene/ stutteriene i nærheten av norskegrensa og østover mot Østersund?

StuteriTrot
0

Junisorken kommer inte att vara hemma i år. Han ska stå hos Allgunnens istället för Darius.

Grattis Ekslätts till en kanonhingst!

MagganS-B
0

# 67 Hingstarna står i södra Sverige…..

Jennie_A
0

#61 Åh, grattis vad kul! Jag hade också fått uppfattningen att Signe aldrig skulle sälja sin ögonsten. Där ser man.

Palomia, ska ni låna in någon hingst nästa år?

[Hasseshusse]
0

Grattis Ekslätt till ett kanonköp!

Verkligen glädjande att få så nära till en topphingst

Vikasstuteri
0

Grattis Ekslätt till ett kanonköp!

palomia
0

#70 Vi har inte bestämt något i dagsläget. Mycket beror på vilka hingstar som finns på ön då och om det ev. finns någon hingst som skulle vilja lånas ut som vi tror passar vårat avelsmål.

Cara-Mia
0

Cartello blir Ösgöte!

Lina-P
0

# 67 Namnlöse står i Östersund fram till Mars ungefär. Sedan flyttar han ner till Sala under -09. Har inge planer än för Namnlöse för 2010. Vill helst att hanhamnar på stuteri. Men det är ju rätt så länge kvar!

Varför är Darius såld?

ryttarn
0

#45 Tejas Monljus kostar 2000kr +moms+stoavgift 300kr. Betesavgift på 20:-+moms/dygn tillkommer.

Välkomna

Jerker Klang,

www.isil.se

Scillajsa
0

Fax 554 kommer stå hemma i örebro. Han går med damerna och sköter sitt jobb på egen hand. Det kostar 1800:- allt står på hemsidan www.stuterijsa.se

Reko
0

#74 Blir han östgöte på heltid? Är det klart med härstamningskontrollen?

Cara-Mia
0

Han blir östgöte på heltid. Förutsatt att det är han. Härstammningskontrollen är på G då man tagit tagelprov från Kajton som ska analyseras. Det gamla var över tio år. Därför har det dragit ut på tiden av analysen. Men det är på G och dom jobbar på för fullt för att det ska bli klart.

Mija
0

#79 har ni köpt honom?

Cara-Mia
0

Castello är köpt.

Vill meddela att hans härstammningskotroll är klar. Allt är i sin ordning och det är Castello e. Kajton u. Lisa ue Sorken som är godkänd!Skrattande

Det tog tid med härstammningskontrollen pga att man tagit nytt prov på Kajton då det var svårt med hans över tio år gamla prov. Så vet alla så blir det inga spekulationer.

MagganS-B
0

Grattis till köpet! Rolig stam!

VeronicaP
0

#45 Man behöver inte ställa dem på seminstationen det går alldeles utmärkt att köra i mellan om man har en närmare sig också så gör vi här när vi betäcker de större hästarna.

VeronicaP
0

#55 Grattis till ett kanon köp av hingst .

MagganS-B
0

Brådis kommer till Gotland, antagligen för sista gången…..blev klart i kväll!Skrattande

Hagelberg
0

#85 Grattis !

CarinaA
0

Grattis Maggan………………….Oskyldig !!

MagganS-B
0

Tack! Carina, du har minsann ett finger med i spelet……Oskyldig Bara för att du skall få saffranspannkaka!!!!!Cool

johannaolofsson
0

Grattis Maggan till ett fint hingstvalGlad

vasiria
0

Vad kul med Brådis!

karisma
0

Timon och Qluring finns hemma i roslagen 2009. Timon tar emot ston. Qluring tar ledigt från aveln och tänker på sina kommande meriter framöver.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

palomia
0

#85 Vi kommer!Skrattande

CarinaA
0

#92-kan man "paxa" Oskyldigett föl om Maggan behåller sina Brådis-föl för sig själv Flört !!

MagganS-B
0

# 93 Trodde du skulle fixa Brådisföl själv…….Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
CarinaA
0

Har ju aldrig ægt en "ækta" bagge………………..Tungan ute

palomia
0

#93 Få se vad det blir först sen är inget omöjligt…Skrattande

EwaAngantyr
0

Står det någon bra hingst i närheten av Vimmerby??

binis
0

Citrus kommer att stå hos oss på station i år.

Han betäcker fritt men kan även betäcka för hand om det behövs.

Hovgarden
0

Zeenith 542 Kommer stå hos mig, Strängnäs Södermanland, betäcker naturligt fritt och för hand :)

Se mer på Zeenits hemsida

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

vasiria
0

#98 jag har två elithingstar, Allgunnens Opal G och Parat. jag bor i valdemarsvik.

[Tjiwi]
0

#98 Njord bor mellan Linköping och Åtvidaberg…..

Här BIS i januari i år, 43p!

Cara-Mia
0

# 98 Castello och Wilnius står i Motala.

PernillaJ
0

Det är trevligt att läsa i den här tråden om utstationeringar. Bra för russaveln att hingstarna flyttar på sig litet ibland.

För att stationens uppgifter ska anges i den officiella hingstlistan på SvRAFs hemsida och i tidningen Gotlandsrusset nr 2 krävs dock anmälan av utstationering från hingstens ägare till mig. Antingen via telefon, gul ändringsblankett i snigelposten, eller e-post.

palomia
0

Raider kommer om allt går som planerat stå hos oss, Stuteri Leaf, på gotland fr.o.m april/maj.

Tack än en gång Pernilla!Glad

PernillaJ
0

#105 Åh, vad roligt! Jag hoppas på många fina Raider-föl på ön 2010 Skrattande

MagganS-B
0

# 106 Visst är det kul…..Aftonbladet eller Expressen! Skämt åsido, men att välja är svårt, den egna eller Raider…..

johannaolofsson
0

#105 GRATTIS Stuteri Leaf till ett fin hingst!

amandahandersson
0

Hoppas nu riktigt många väljer Raider! :) Han är en otroligt fin hingst och har "för få avkommor" i tanke på hur bra han är!

På bild: Razmus Raid, e. Raider *06

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.