God morgon 2009-03-28
Morgon där ute Nu har blåsten lugnat sig lite och snöandet har övergått till regn. Jag tog nog med mig en skånsk förkyllning hem så det blir att vara inne idag och kurera mig Fast det finns ju alltid något på måste listan att göra.
ha det bra där ute vad ni än gör körkurser eller premierigar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Här är det grått idag med plusgrader.
Jag är fortfarande förkyld men inte lika trött längre. Verkar som om den skånska förkylningen sprider sig! I går kväll hade jag Loke inne och pusslade om honom och la sele på. Han var jätte duktig fast hans älskade Dansa stod i boxen bredvid. Snart skall han tillbaka till lång frihet på Väderön så jag hoppas jag hinner med lite tömkörning innan dess.
I dag kommer barnbarnet på besök, svärsonen skall rida sit halvblod som står här och jag får försöka städa stallet. Det behövs.
Önskar alla en bra och russig helg!
Godmorrn !
Kunde så där lite "lagom" skönja solen genom molnen precis, men nu verkar det som om den har gett upp :-( !
Ska städa russinens utehus o vinterhus, sen bär det iväg på jobbet !
Ha en bra dag !

Godmorgon….
Här snöar det fortfarande….. eländet tar visst aldrig slut. Idag är det fotbollscup för grabben hela dagen, jag skall stå i serveringen och har givetvis fått tre timmar mitt i…… så hela dagen går åt.
Ska väll börja på och skotta ur den stora lösdriften nu när vi äntligen fått tag i spån, har varit ett elände i år med såväl spån som halm….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon i landet!
Ännu en solig morgon med -12 ute. Igår var båda barnen ute på äventyr på kvällen, så jag fick äta mddag själv.
Idag är det butiken fram till två, sedan hade vi en plan på att ta oss ut med hästarna. Så länge solen skiner går det ju bra, men när den börjar dala är det inte så varmt längre.
God morgon!
de har iallfall slutat att snöa men de har kommit lite så de blir att skotta snö. Men ingen sol än så länge. ca 2 minus ute- . Idag ska jag gå på spining på gymet. Sedan blir de hästen o så måste man ju ta in den tråkiga veden oxå i dag.
Ha de bra!

God morgon. Ca 1 dm nysnö. SUCK kommer aldrig den där våren??? Idag blir det hektiskt. Dottern har ridning men vi måste hämta henne från mormor i stan först. Hon och lillebror fick sova där igår för att storebror skulle få ha sitt 10 års kalas för klasskomipsarna ifred. Sen är det brått in till stan igen för att träffas med vår föräldrargrupp på Leklandet. Blir kvar i stan hos en av familjerna under kvällen, vi brukar ha en del att gå igenom eftersom vi bara träffas var tredje månad. Men så har vi hållit på nu i drygt 8 år!
Så idag får hästarna vila sig i form så tar vi tag i de i morgon istället. Ha det gott.
God Förmiddag!
Hästarna utsläppta i leran, hundarna rastade, kaffet urdrucket! Nu tar jag ett tag med snabeldraken, sen måste jag göra ren värmepannan (hatarbete!).
Ha en bra dag!
Här är det grått och massor snö på backen…säger som ovan…när kommer våren???
I natt kom det "bara" tre nya lamm……nu är det 18 st. på 9 tackor! Ska försöka fota några nya och visa er.
Annars ska jag göra som Maggan, fram med snabeldraken, förstår inte att det blir så dant på golvet….hmmmmm…hö, halm etc etc…
Sedan bör jag ta ett varv med Njord oxå…men lusten dalar när det är så tråkigt väder, tyvärr!
Ha en skön lördag, trots väder……

God eftermiddag, dagen har ägnats åt Högskoleprovet! En fördel om man var intresserad av eskimåer
Ställningarna på hästfronten har ändå hållt sig uppe genom medryttare som just nu sitter i hallen med syrran och putsar träns.
Gråtrist och disigt
//Cissi
Ytterligare två lamm har kommit……
Jag tog mig en tur med Njord, solen kom hit på em så det blev riktigt behagligt…körde tom utan vantar för första ggn….det ni!!
Nu blir det en dusch, sedan matlagning…det kurrar i magen!!
Idag har dagen rullat på, som vanligt. Har jobbat, varit i centrum och handlat och fixat åt hästarna. Snart ska vi ner till ridhuset för Amaretto ska tränas lite inför nästa veckas hopptävling. Så om några timmar kan man göra kväll.
Ha en bra kväll
En liten extra sväng med magsjuka passade vi på med att lägga till helgens schema. Nu hoppas jag att det är över. Skulle på körkurs, men i det här tillståndet vill ingen träffa mig!
Vi "ses" i morgon!

Hoppas också på vår, men det har kommit ytterligare med snö. Har varit grått och dimmigt hela dagen. Ytterligare en valp har flyttat i dag, även de en toppenfamilj där han kommer få det bra. Har tillbringat kvällen framför tv:n som sällskap. Sambon har åkt till Norge för vidare färd med båt uppåt Grönland, hemkomst någon gång i maj tror jag. Dottern åkte till pojkvännen, men hon dyker upp i morgonbitti igen.
#12 Usch bland det värsta man kan ha.