God morgon 2009-03-27
Morgon här är solen på väg upp och -7 attans vilka kalla nätter. Ska sätta på lite kaffe så att huvudet vaknar och väckde dr fyrfotade Sedan får jag se hur dagen blir
Ha en bra fredag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag har jag veterinären på besök, åringarna ska få sin andra spruta, sen ska han få kolla lite tänder etc. Senare på kvällen ska jag hämta hö. Men först lite arbete.
Ni har väl sett det nya sidhuvudet, på russflocken som Bea Jakobsson fotograferat? Visst är den fin?

Godmorgon!
Här blåser det och snöar (snöstorm?!) igen!!! Usch nu e jag trött på det, vill ju ha vår NU. Har snart tenta i cellbiologi och med tanke på hur bra det gått med mitt pluggande så tror jag inte jag kommer nå några större framgångar. Men det finns ju alltid omtentor :)
Trodde att det hö jag köpte till i februari skulle räcka, men icke… nu e det snart slut med. Så em idag får jag ägna åt att jaga hö, för det är sannerligen inte så lätt att få tag på här i närheten.
Hoppas ni alla får en skön fredag, snart e det helg igen :)

Solsken och minus 7 grader i Leksand.
Jag pysslar med min gamla setter som fått slickdermatit mellan trampdynorna i en framtass. Han har tratt på halsen (och ser ut som en deprimerad martyr), men han har lång nos och långa ben och lyckas nå runt tratten och slicka på tassen ändå, suck. Antagligen måste jag väl bandagera tassen så den får vara i fred - jag får konsultera hans livmedikus.
I kväll ska jag fara till Romme och jobba. Ha en fin dag allihop.
Fredag igen, som sagt var. Måste försöka få lite seghögar gjorda under dagen, då helgen går åt till avelsvärderingar igen. Connemara, ridponny och new forest den här helgen och årsmöte nästa. Efter det blir det väl lugnt ett tag hoppas jag.
Nu väntar frukost innan Elin skall väckas. Hon har Mulle idag på dagis, och måste vara där i tid.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Veckorna bara rusar iväg……tycker att det är fredag jämt!
I dag har vi -2 och snön yr lite i luften, blåser gör det som vanligt. Som tur är från "fel" håll, så hästarnas hö är i lä. Själv skall jag jobba och efter det blir det en tur på ICA Maxi för att handla lite till mig själv, och storhandel till mina gamla föräldrar…..I kväll blir det Let's Dance, vem vinner?
Godmorgon !
Ledig en hel dag ! Full rulle , ska in på Jägers o träna i 2 omgångar,laga mat o gärna tvätta/städa lite
!
#5- självklart vinner SKÅNE ikväll
!
God morgon
Idag har vi -3 grader och sol och verkar bli en fin dag.
V har även födelsedagsbarn här hemma idag så det har varit uppvaktande nu på morgonen och blir mer kalas senare idag.
Inte lätt att köpa presenter till en 11 årig son som inte önskar sig ngt. Men han blev supernöjd med det han fick,,,,phuu tur :-)
Ha en bra dag!
Har varit ute på morgonrundan med hundarna. Det var HEMSKT! Det blåser och snöar riktigt. Det är sån där riktigt isande vind. Inta alls skönt :(
Hade tänkt att åka till stallet och tömmkört igår men sköt upp det till idag då jag kunde vara längre i stallet. Det känns ju bra nu i detta väder…… Troligen är det ännu värre vid stallet för det är ett köldhål. Så jag får se hur jag gör. Annars får jag väll ägna dagen åt skolarbete.

God förmiddag i landet!
Morgonens bestyr avklarade, hann städa i några småjursburar och packa hö och hann i tid för att öppna butiken. Få se vad dagen bjuder på, det var -8 i morse, men kändes milt i luften, och solen skiner men det blåser. Kanske är det mer folk på stan idag än igår.
Få se om vi hinner ut med några hästar när jag kommer hem, det är ljust till sju ungefär.
BABYBOOM PÅ VÄSSENTORP………..
Ja, vad ska man säga…….inatt och nu är det SNÖSTORM här…och vad tror ni jag hittar när jag kommer ner till stallet vid sex……jo, först i boxen inne i stallet där tackan med de tre är, kompisen hade oxå fått nu….tre stycken varav en är det minsta jag sett, jösses!!! Sedan ut till de andra fåren, då höll Ada på att lamma, två stycken, en av Birgittas (Cramér) gutetackor hade fått två, sedan var det en till som fått två. Det kändes som det kryllade där och då har bara sju av 23 fått……än så länge är det 15 bäääbisar!!
Inte så kul att de passade på när vädret är som värst men vad gör man, bara att gilla läget.
Ha en skön fredag, ska försöka hinna med lite städning samtidigt med matlagning nu innan jobb……puh!!
Hallo på er!
I morse var de ca 11 minus ute o ingen sol ute.
Har varit på jobb o begravning. Lite tomt ihuvudet de var brukare som jag jobbade med. Och nu får de vara nog med begravningar för mig 2 st på 2 veckor..
Men annars så är de bra. fick besked igår att Murkla är fortfarde dräktig så de var en bra nyhet. Nä nu ska jag åka till Hulån (i dala-järna) för att köpa foder.
Ha en bra Fredag!
Hejsan svejsan!
regn regn och massa regn var det idag på morgonen och typ hela förmiddagen men nu skiner solen så härligt och jag ska ta mig en tur upp till stallet och fota lite igen och köra Rezit.
Har bestämt för att skaffa träningsskort så när det är fixat blir det att träna några gånger i veckan och komma i topform :)
Ha en fortsatt härlig fredag <3
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

God kväll! Vad mycket det hänt idag ser jag när jag läst igenom tråden. Här blåser det en iskall vind. Har slappat framför TV:n och Lets dance, med valparna som bakgrundsmusik. Ytterligare en åker iväg i morgon, denna gång norrut.
#10 Det verkar bli en rejäl lammkull hos er i år.
#13 Jo du…. nu är det 18 på 9 tackor……