Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 2075 ggr
VeronicaP
0

Rösta på årets hästar 2008

http://www.sptf.nu/rostning.php

Tyvärr får bara de med midnr rösta men kan ju vara kul att kolla vilka hästar som är nominerade i allafall, finns nog en del här inne som har något tränar nr eller kusk nr.

[Croneld]
0

Alltid kul att veta vilka som blivit nominerade. Precis som på guldbaggen på tv!

PernillaJ
0

Jag har just varit inne och röstat, kul!

Det är inte bara aktiva kuskar som har MID-nummer, fast vi andra kanske inte tänker på det. Alla med tränarlicens har MID-nummer, och alla ägare och uppfödare till tävlingsregistrerade ponnyer har MID-nummer. MID-numret står t ex på det datautdrag som man får från SPTF när man tävlingsregistrerar en häst. Om du inte vet vad du har för MID-nummer, kontakta SPTF och fråga.

MagganS-B
0

Yes! Nu har även jag röstat…….minns mitt MID-nummer, har själv gjort det: 1!

VeronicaP
0

#2 Jag minns mitt med :-) men mamma gör nog inte det då hon bara är ägare och uppfödare :-)

Men det är ju bara det senaste året som man har fått datautdrag när man travreggat sina hästar.

Impulz
0

Jag har röstat nuGlad

Det var faktiskt igenom det här som vi kom på att 2 av våra ponnyer inte var reggade i sptf, eftersom mamma (hon äger en av dom) inte hade något MID-nr… Trots att vi fått uppgifter om att dom var reggade… Så nu måste vi fixa det oxå!

Kristina-
0

#2  Tack vad bra att du upplyste om det där med midnumret, nu har jag letat upp datautdraget så nu kunde även jag rösta.

Hanna-D
0

Kan inte rösta men håller tummarna för Dalsgårds Jasmin Flört

VeronicaP
0

#7 Tack tack även om jag inte tror att hon har någon chans mot Angel som har varit kanon bra hela året :-) .. Men det är kul att bara få vara bland de 3 :-)

Kristina-
0

putt

Cara-Mia
0

Vem vann?

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resultat bland gotlandsrussen:

Årets 3-åring: Slättans Tinny

Årets 4-åring: Zlatan Nick

Årets 5-åring: Ramona Ernst

Årets äldre Hingst & Vallack: Gumino

Årets äldre sto: Hults Chikita

Årets Monté: Gumino

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Erja
0

#11, tillägg:

Bruntes VPR: Gumino

Årets häst kat. B: Gumino

Grattis till alla pristagare; deras uppfödaren, ägaren tränaren & kusken!

johannaolofsson
0

Någon som vet stadgarna för Bruntes VPR?

Kristina-
0

#13 Går till bästa godkända hingst!

johannaolofsson
0

#14 ok, tack!

PernillaJ
0

#13 Det är SPTFs styrelse som utser mottagare av Brunte  Vandringspris, till den avelsgodkände (riksstambokförde) gotlandsruss-hingst som styrelsen anser gjort främst travprestationer under året. Priset är en flott tenntallrik donerad av Bruntes ägare Per Nilsson, Ripadals Stuteri, till minne av ELIT-hingsten Brunte 220 som länge var den snabbaste hingsten (rekord 1.50,3). Brunte är förresten både farfar och morfarsfar till Gumino 607.

De första årens pristagare:

1980 Dröm Junior 212

1981 Garribaldi 311

1982 Munter 326

1983 Mr Emil 350

1984 Kasper 370

1985 Kasper 370

Kanske Erja, som väl har fatet (grattis Gumino!), kan läsa de graverade namnen och bidra med pristagarna 1986 - 2007? Så slipper jag rota i mina gamla tidningar…

Motsvarande vandringspris för kategori A-hingstar heter Rungeboholms Vandringspris, instiftat av Roland Fransson, fast det är några år yngre.

Kristina-
0

1995 Raider   1996 Raider 1997 Junisorken 1998 Raider 1999 Raider 2000 Raider  2001 Raider  2003 Tyson

Ripadals Jinnic vann det tre gånger,men vet ej vilka år.

johannaolofsson
0

2004 kan Ernst Rasken ha fått det om jag inte minns fel

Vikasstuteri
0

2004 Ernst Rasken

2005 Ernst Ronaldo

2006 Tyson

2007 Gumino

Kristina-
0

2002 ?