Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2221 ggr
Wruss
0

Russbilder på pixbox

Jag har under en lång tid fotograferat russ - det är många av er medvetna om. Många bilder har publicerats i olika tidningar och på hemsidor osv. MEN många bilder har aldrig publicerats. Jag har en liten skatt av bilder här hemma - framförallt russbilder. Hingstarna får mycket publicitet ändå, medan många av stona lever ett liv mer i det dolda. Jag tänkte att fler än jag skulle få en chans att se dessa bilder och har för avsikt att fokusera på att publicera mina stofoton först. Nu har jag funderat ett tag över hur jag skall göra verklighet av detta.

Har studerat finesserna i några av de olika fotoalbum som erbjuds på nätet, bl a den som mitt eget domänhotell erbjuder. Just nu håller jag på och testar pixbox.

Just nu har jag lagt ut bilder på drygt 150 ston. MEN jag har än så länge bara gjort mitt album "privat" vilket innebär att man inte kan se det så länge jag inte lagt till den som vill se det som "vän".

Är det någon av er som är registrerad på pixbox och vill ha möjlighet att hjälpa mig att titta och komma med lite konstruktiv kritik. Är jag på rätt väg tro?? Tala om vad du heter på pixbox så lägger jag gärna till dig som vän.

JuliaS
0

Jag vill se! Hur registrerar man sig på pixbox?

Wruss
0
JuliaS
0

Klart! Mitt alias är Wintra så klart!

Wruss
0

#3 Nu kan du titta tror jag!

JuliaS
0

Nu har jag varit inne och kollat. Jättefina bilder! Många på russton jag inte haft möjlighet att se så det var skoj. Återkommer absolut och ser fram emot fler bilder. Perfekt att de ligger i nummerordning. Du är helt klart på rätt väg. Det blir en likadan hingstsida sen va?

Wruss
0

#5. Kul att du gllar det! Sitter ikväll och lägger ut mer bilder, så du får nog återkomma snart. Det är inte omöjligt att det blir en hingstsida också. Men jag är rädd för att man har större krav på att det är representativa bilder när det är hingstar… Meningen är ju lite att det skall vara hela MIN samling.

crazycattiz
0

Jag använder pixbox lite som en back up eftersom orginalfilerna sparas där i fullt format. Har sparat både lite gamla bilder där och framförallt nyare allt eftersom jag lär mig hantera kameran och alla dess inställningar.
Har samma användarnamn där som här :)

Backman
0

Jag heter LBfoto :)

http://vickelbyponny.blogg.se

Wruss
0

#7. Nu kan du titta!

Wruss
0

#8. Jag får tyvärr ingen träff på LBfoto och inte heller på ditt namn…  Obestämd

ErikaAndersson
0

erikaanderssson heter jag, har på mitt russ där :) (ängdalas spirello)

Backman
0

Hade inte aktiverat min användare tror jag =P

http://vickelbyponny.blogg.se

Rolla
0

Vad kul att du vill visa dina bilder. Det finns nog ett antal i dina gömmor kan jag tänka mig. Jag vill också gärna vara med och titta på dins bilder.

rolleka är mitt användarnamn

Wruss
0

#11. Klart!

#12. Får fortfarande inget napp när jag söker på LBfoto.

Wruss
0

#13. Klart!

Wruss
0

Efter kvällens arbete finns det nu bilder på 279 stambokförda russton i mitt album. Många återstår ännu, men efter jobbet imorgon är det väl nästan dags att "ta helg"…. Det kanske inte blir fler bilder förrän nästa vecka.

StuteriSolo
0

jag heter fotobisse på pixbox, kanske finns MYsan bland dina bilder, vet att du  fotade henne på Skansen något år när vi var där på fölmönstirng.

Saiop
0

Jag heter ewalundin på pixbox, jag vill gärna kunna se dina bilder :)

Teja-Bea
0

Jag heter BeaJakobsson - jag vill se! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Wruss
0

#17, 18 o 19. Varsågoda… ut och njut av fina russton! Bisse… jag la faktist ut bilden på Mysan igårkväll!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Wruss, jag vill också se fina bilder så nu är jag reg. Användarnamn Grus363………

entill
0

Jag vill också se. Användarnamn vikingponny

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

palomia
0

Vilket ovärdeligt arbete du gjort och vad kul att se en massa "gamla" tanter som man bara hört talas om.

Rolla
0

Villket jobb du har lagt ner på det här. Det är jätteintressant att se alla dessa ston. Håller med palomia att det är ett ovärderligt arbete du gjort.

Pernille-G
0

Jättebra att ston lyftas fram! Jag vill också mycket gärna se dina fina bilder.  Användernamn: Okina

Wruss
0

#21 o 22. Klart att titta!

#25. Får ingen träff på Okina. Har du aktiverat din profil?

KUL att ni gillar vad ni ser! Vad glad jag blir! Jag är bara färdig fram till stamboksnummer 3117. De stona som kommer därefter är inte kompletta ännu.

Torpets
0

Är du snäll och lägger in mig också ,användarnamn: Torpets

Wruss
0

#27. Klart.

SigneK
0

Jep, jeg har ogsa registreret mig: engbakke.

SigneK
0

Jag kommer ihag Pernilla, forsta gangen vi traffades och jag fick ta med mig dina russalbum i sàngen pà kvàllen, ojjj, jag var liksom - helt otroligt, att fa titta pa sa manga russ! Ja du àr verkligen en guldgruva for russintresserade! Glad

Wruss
0

#30. Ni är några stycken som har legat i det där gästrummet på övervåningen och kollat foton till ögonlocken ramlat ner… Glad. Nu kan du titta när du vill. Jag skall snarast fortsätta lägga ut bilder, så ni får mer att titta på.

palomia
0

Har du inga planer på att trycka upp alla bilder i ett "häfte" som man kan få köpa, skulle boka på direkten…Skrattande

Skulle vilja köpa kort på Mareld (3 år) från Väskindes premiering, helkropp och huvud  när du har tid.

Plyma
0

Hejsan! Måste även jag be om att få se dina kort, låter så intressant! Tack på förhand…

Wruss
0

#33. Vad har du för användarnamn på pixbox?

Plyma
0

Det är Plyma…

Wruss
0

Fixat!

Xenia_
0

Jag vill gärna kolla in bilderna!

Mitt användarnamn på pixbox är Prinzess

Vinka
0

Vill gärna se (: Mitt användarnamn är Vinka

Jenniferohlson
0

Jag vill gärna se mitt användarnamn är : Jenniferohlson :)

Wruss
0

#37, 38 o 39. Nu kan ni titta.

Nu finns det bilder på 340 ston att titta på…. nu tar jag matpaus!!

Lisa-trollet
0

Jag vill oxå titta. Lisa-r  är mitt användarnamn

CarinaO
0

Jag är också intresserad av att se dina bilder :) heter CarinaO på pixbox..

Polenta
0

Är också intresserad av att se bilderna! :)
Heter Rigolette där :)

staaf
0

Jag skulle också gärna vilja gå in och kika. hstaaf heter jag!

Wruss
0

#41, 42 o 43 är klara. Men #44…. får ingen träff på hstaaf. Har du aktiverat din profil?

hannibal-roll
0

Åh, jag vill också se Glad hannibal-roll heter jag på pixbox.

staaf
0

#45 Klantigt, nu har jag aktiverat mitt konto!

Pernille-G
0

#25 och 26. Nu har jag aktiverat användernamnet Okina. Glädjer mig till att se bilder på ston.

[Croneld]
0

Croneld är mitt användarnamn, har inte själv hunnit ladda upp egna bilder, men det kommer.

Mixie
0

Åhh jag vill se :P
Heter Mixie på pixbox.. Visste inte ens om att jag hade kvar min pixbox hittade massa gamla bilder på Oddny där :P

//Mickan

StuteriSolo
0

Roligt att se alla bilder, du borde kunna göra fotoböcker och sälja, det är ju så enkelt nuförtiden Skrattande Fast de som gör fotoböckerna kanske blir litet förvånade om du beställer 500 ex av din fotobok "russton" hihi

StuteriQveiar
0

Jag har skaffat konto nu. Mitt användarnamn är Blacku4852

Anna Kviegård

Wruss
0

Nu är alla t o m inlägg 52 inlagda. Är det ngn som hittat ngt som jag borde förbättra?? Jag vill inte bara höra att det är en "skatt"…. för det vet jag ju redan. Det var ju därför jag ville visa upp den Oskyldig. Många är ni ju som genom åren hjälpt mig att ställa upp era hästar!! Många av dessa bilder hade aldrig blivit till om inte uppvisarna varit lika enträgna som jag!

Tittut
0

Fy attans vilket jobb du har lagt ner. Att du bara orkar!

Jag som tycker det är jobbigt att skanna fem bilder till en russnöt….Skäms

Jag ska gå in och kolla ordentligt en dag när jag hittar lite tid.

Vi ses i morgon!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

Jag vill se! Heter Hemera på pixboxGlad

rebeccajansson
0

Snälla lägg till mig mäh… Bessysun heter jag

alpros
0

Lägg gärna upp mig! Användarnamn: Qanot

FridaMariedahl
0

Lägg gärna till mig :) Användarnamn: FridaMariedahl

Wruss
0

#55, 57 o 58. Klart!
#56. Ingen träff på detta användarnamn. Har du aktiverat användaren??

StuteriSolo
0

Förbättra, ja det vore kanske roligt med mer info om hästarna, men det kan ju kanske folk som ser på bilderna bidra med :D

Wruss
0

Jag har snart fyllt denna månads kvot av vad jag får ladda upp…. då kanske jag kan fylla på med lite mer fakta. Stam. Födelseår. Poäng i de fall stona varit på utställing/premiering. Travresultat i de fall de sprungit på banan vid fototillfället. Hmmm - skall se vad jag kan göra åt saken i nästa vecka.

Wruss
0

Nu finns det 442 ston i mitt album. Men… nu börjar sambon gnälla om att det bara är "bilder" som gäller…. skall ju till Bankeryd imorgon också (för att fylla på bildlagret!!). Han har inte varit hemma på hela veckan och åker på måndagmorgon igen. För husfridens skull får jag väl fortsätta på måndagkväll istället när barnen somnat och jag ändå är ensam Oskyldig.

rebeccajansson
0

oops nu är jag aktiverad.

StuteriQveiar
0

Tänk om det kunde ges ut en bok med stambokförda ston som man kunde  köpa! Vilken tillgång i avelsarbetet! Då kan man se hur de verkar nedärva olika fenotyper, och kunna välja hingstar lite mer i kombination med dessa! Nu blir jag lyrisk över vilka möjligheter det skulle ge! Vilken uppslagsbok!

Heja Pernilla, heja!!

ninam
0

Jag vill gärna titta! Mitt anv namn: titolrs241

Wruss
0

För de som är nyfikna så har jag lagt ut bilder på alla godkända hingstar från Bankeryd idag (+ ngr av de ej godkända) i ett nytt album på min pixbox-sajt.

Margita
0

Jag vill också se, margita1

ryttarn
0

Jag vill gärna se dina bilder. Mitt pixboxid är som alltid Ryttarn

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

juventus
0

Jag vill också gärna se dina bilder jag heter RULOCCO på pixboxGlad

VeronicaP
0

Hello skulle gärna också vilja se , jag la till dig som kontakt och vän *ler* Jag heter i allafall Gonkan på Pixbox

Chirak-96
0

Nu blir jag oxå nyfiken. Jag har just regisrerat mig och hoppas att jag gjorde rätt! Du hittar mig på användarnamnet: Lelle79

Russlena
0

Jag vill gärna se bilderna mitt användarnamn är Haloni. Tack

Wruss
0

Nu har jag fyllt denna månads tilldelning av utrymme på pixbox. Nu finns (förutom hingstarna som visades i Bankeryd igår) bilder på 552 riksstambokförda ston. Ännu återstår ett 100-tal yngre ston (minst).

Tittut
0

# 73 Otroligt! Skrattande

[Tjiwi]
0

Jösses vad du jobbat, snyggt!!

Wruss
0

#74 o 75. Jo, visst är det lite otroligt. Att det blivit så många foton med åren. Ville verkligen att fler skulle få se detta. Mer skall det bli… bara jag får lite mer utrymme tilldelat mig!

ryttarn
0

Ett fantastiskt jobb, det enda jag saknar är en sökfunktion, hittar inte det i pixbox men det kanske är jag som är blind. Finns några ston jag letade efter men inte fann(framförallt Maritza 2808 och Jaritza 3873), dom kanske fanns där men man blev blind till slut :-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Wruss
0

#77. Tyvärr har jag inga bilder på varken Maritza eller Jaritza (tror jag)….

alpros
0

Ston i all ära, men man kan hitta sig själv på dina bilder också! Såg till min stora förvåning att jag och mamma fastnat på en bild tagen i Nynäshamn 1990 (Juliana 2603). Jag var 14 år och sitter med den blåa föreningströjan i bakgrunden. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg det! Någon mer som hittar sig själv i vimlet av bilder?

Wruss
0

#79. Jo visst är det roligt. Jag tror att alla - stora som små - russprofiler finns förevigade i den där samlingen!! Det är nog bara jag som inte finns där … Cool

Tittut
0

# 80 Du kan få låna en bild av mig på dig, så samlingen blir komplett! Kyss

alpros
0

#81 Skulle vara snyggt. Med stamboknummer!

Wruss
0

#81. Så himla generöst av dig "syrran"… men eftersom denna samling aldrig kommer bli komplett ändå, så tror jag att jag passar Oskyldig. Idag har jag dock fotat två ston till som så småningom skall ut på pixbox oxå.

Scillajsa
0

Jag vill också se Glad Scilla är mitt namn på pixbox

GAJarhult
0

Jag vill gärna se dina bilder. jarhult heter jag.

Wruss
0

#84 o 85. Fixat.

Pia740
0

Jag vill titta på Libero och Kanon Dalsgård. Mitt användarnamn är lillahoppsan

GAJarhult
0

Tack så mycket, vad skoj att få se så många ston…

Tittut
0

# 83 Fegis….. Flört

Teja-Bea
0

Än så länge har jag inte hittat mig själv. Men jag hittade storasyster Suzette, 12år gammal med  Lojsta-Lizette 2864 Mälarruss. Nynäshamn 1990-08-04 !

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Wruss
0

#90. Åh ja… du finns ju åtminstone med tillsammans med Tejas Pegasus Glad.

Pia740
0

#91 Har du fått min mail och adress, för korten jag ville ha.

Wruss
0

Jorå, Pia jag har fått den. Kan försöka få iväg korten ikväll när jag är hemma igen.

Tittut
0

Nu har tom jag kommit till skott och lagt in mig för att kunna kolla!

LiselotteX (utan mellanslag) för Tittut var upptaget. Rynkar på näsan

Gottis
0

Jag som alla andra vill också se dom fina bilderna. Jag kallar mig Gottis på pixbox.

Wruss
0

#94 o 95. Klart!

EmmaSofie
0

jag vill gärna se dina bilder:P

Jag heter EmmaSofie

Ssannna
0

Jag skulle också gärna vilja titta. Mitt namn på pixbox är Ssannna, samma som här. Jag är nyfiken!!Glad

Wruss
0

Nu har jag fått mer utrymme på pixbox… så ikväll har jag börjat lägga ut fler bilder. Leta runt stamboksnummer 4062 o framåt, så hittar ni de nya bilderna. Kommer mer kommande kvällar.

Mixie
0

Du vet inte om du har någon på Olga 2498 eller Junett 3544? =)

//Mickan

Wruss
0

#100. Nej, dessvärre inte på någon av dem.

Mixie
0

Nu såg jag ju att alla låg i nummerordning :P Vilket jättejobb du har lagt ner, det är otroligt kul att se alla bilder!

//Mickan

Wruss
0

Nu tror jag att jag börjar bli färdig med arkivet innehållande riksstambokförda ston. Bilder på 636 ston finns på pixbox nu. Undrar vad nästa projekt skall bli… hingstar eller "ej riksstambokförda"….?!?

[Tjiwi]
0

#103 Gud, vilket jobb. Tack ska du ha som gör detta så även vi andra får ta del av dina fina kort.

Godkända hingstar är alltid kul att se kort på, där har du väl ett helt gäng att börja jobba med…….Flört

Wruss
0

Har hittat bilder på 10 ston till, som jag inte haft utlagda tidigare. Nu finns bl a godingar som Celinda, Pralin, Nemesis N, Rosa, Skarvikens Disa, Karismas Carola m fl med i mitt pixbox-album. 646 ston totalt nu.

Miii4
0

Jag kom på att jag hade en gammal sida, heter Miii4 där också

Wruss
0

Nu finns det sen ett tag tillbaka ett album till på min pixbox-sida. Där visar jag bilder på godkända russhingstar. Detta album är inte låst till endast mina kontakter, men istället har jag fult och rejält på varje kort lagt in texten "Foto:  © Pernilla Hägg". Än så länge finns bara knappt 100 godkända hingstar presenterade, men mer kommer vad det lider…

www.pixbox.se och sök fram wruss

Wruss
0

Ca 150 godkända russhingstar presenteras just nu och många fler blir det snart… man behöver inte vara registrerad på pixbox för att titta. Gå in på www.wruss.pixbox.se så kan du titta.

[Tjiwi]
0

#108 Oj…vad spännande. Ska genast sätta mig och kolla, har inte varit inne på ett tag faktiskt.

Cauzan
0

Cajjiiz heter jag :)

binis
0

Skulle gärna vilja se dina bilder. Heter bina2586 på pixbox.

Wruss
0

#111. Hej. Vad kul att någon ännu hittar denna gamla tråd. Jag kan tyvärr inte hitta dig på pixbox. Har du aktiverat ditt konto??

binis
0

ja, det är gjort tidigare i dag.

Tessan08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Skulle vara skoj att se ditt album med ston, vill du lägga till mig?

Användarnamn: Laurus

Mvh

Therese

Tessan08
0

Putt

Mvh

Therese

Wruss
0

#114 o 115. Jag har provat att söka efter dig på pixbox, men får ingen träff på ditt namn. Sök upp mig och skriv något i min gästbok så kan jag lägga till dig.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.