Imperial silver lace - arabsto i russ
Hur vanligt förekommandeär hon? Hittade henne på i en stam så jag undrar lite vad det var för sto?

Hon är även mor till arabstoet Filly såg jag sen 
Har aldrig hört talas om henne……I vilken stam hittade du henne?

Winnassatt och räknade på welshinslaget och hittade hennedå. inte för att det gör mig ngt men jag tyckte det var intressant :)

Var i Winnas stam hittade du henne? Det måste ha blivit något fel.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#0 Det är fel, finns inget arabsto Imperial Silver Lace i russ-stammarna. Gamla Filly 87, född 1907, hade plötsligt fått plötsligt ny härstamning på All Breed Pedigree-sajten.
Det här visar vådan av att lita alltför mycket på ABP - det är en bra sajt, men man måste vara kritisk. Är det något som ser osannolikt ut, dubbelkolla i Blå Basen eller Sukuposti.

låångt bak på allbredpedigree men jag hade skrivit attd et var i 9 gen men nu hittar jag henne inte. Konstigt var ju henne jag kollade på…

Nej men alltså nu har jag kollat 10 gen och förtfaradne inte hittat något, måste blivit fel i datorn, frö förut kom hon upp flera gånger 
Någon har säkert varit inne och redigerat, så att det stämmer.

Sådant verkar hände på allbreeds. Min gamla Fatima Fux (e Ebon u Fanny Girl/Sorken) hade fått en fullblods Ebon till pappa och därmed var hennes avkommor Hedenhös Dansa och Gottfrid II plötsligt 1/4 fullblod! Bra att det är lätt att rätta till, men man måste se upp med uppgifterna i allbreeds. Russstamböckerna behövs fortfarande!
Gottfrid och Dansa

Ja precis jag blev så himla förvånad! Tack för all hjälp :D