Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 635 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-03-24

Godmorgon i landet!

Här strålar oslen idag, det är tio minus ute, men trots det droppar det från taket på solsidan, litet kul.

Hästarna står och solar sig, och jag ska jaga upp Sara och Simon alldels strax.

Peter hann köra Yazzå eter jobbet igår.

[Croneld]
0

Här har vi haft rejäl blåst hela natten så det har tjutit riktigt. Men lite sol tittar fram bakom molnen i alla fall.

Ska åka till jobbet och göra lite nytta, i kväll ska jag ta in och dra av lite päls på kusarna. De är lite svettiga de dagar det blir tö och plusgrader.

Ha det bra!

Pernilla-N
0

I morse låg snön tung över Blekinge och jag tycker synd om mina penséer. Blåser gör det också och halvblodet fick finna sig i att få täcke på sig idag eftersom han redan fällt av vinterpälsen, russen är fortfarande lurviga och går ingen nöd på. Hoppas på uppklarnande till kvällen så jag kan ut och motionera någon häst.

CarinaA
0

Godmorgon !

Snö o blåstRynkar på näsan, tur att jag inte blivit färdig till att sätta ut mina pensèer ! Var inne på Jägersro o tränade igår, så idag kan jag vara lite "stuesittare" med gott samvete. Ska iallafall ägna mig åt lite pälsvård, ha en bra dag !

MagganS-B
0

God Morgon!

Snöstorm! -2! Snorhalt på vägen! Enda trösten är att det bara är två "staräurar" kvar tills det är riktig vår! Hörde på radion i går att i Sörmland skall lärkan ha snö på stjärten tre gånger innan det är vår…..här skall staren ha sju snödagar……usch! Mina krokus lyser som små solar i snön. Hästarna får tillbringa dagen inne så dom slipper jaga sitt hö i hagen. Hundarna ville inte alls gå nån lång promenad heller…..Jag skall jobba om jag inte blåser av vägen…..

Simma lugnt!

CarinaA
0

Hej igen !

Nu skiner sola här !!

bubbe
0

Tofsvipan har kommit, då är det vår(!!!) men snön la sig dm-tjock igen och idag är det halv snöstorm. Obestämd

Mixie
0

Solsken och blå himmel =))

//Mickan

Lisa-trollet
0

God morgon

Halvt snöstorm här med, men är visst sol på andra sidan stan. Om de slutar snöa och blåsa så blir de lite ridning idag, annars blir de massa städning istället.

[Tjiwi]
0

Solen skiner för fullt men det har kommit massor otäck snö igen…..kallt är det oxå, minus 10 i morse och en tacka till lammade i morse och fick två.

Gårdagen var annars den jobbigaste på länge, "bodde" i stallet dit vi tagit in gammeltackan som var så stor. Vid middagstid började hon lamma, när det inte hade hänt mer än att en bubbla av fostersäcken kommit ut efter två timmar ringde jag vet som kom på tjugo minuter, snabbt jobbat! Hon plockade ut tre levande och en död…..fyra alltså. Tackan kan inte resa sig själv då hon legat så länge men med hjälp går det bra, dock mjölkar hon inte….bryr sig om sina små men mjölken kommer inte igång så vi nappar nu de små!

Ja, det är lite bestyr.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här  på södra Gotland snöar det rejält med åsk/blixt-inslag och det nu runt 12.00. Vilket väder. I går var det vår med krokus, vintergäck och snödroppar och nu är det minst 1dm snö och rejält blåsigt.Hästarna är ute, men de har inte stort nöje av det i dag. I dag är det en städ o pyssel-dag innom hus.

Katitzi
0

Imorse när man drog upp rullgardinen fick man en chock, det låg snö ute på marken. och det som varit så fint väder i förra veckan och allt. Hoppas den smälter undan snabbt i alla fall så det kan bli vår på riktigt någon gång :D
Har precis varit och kört Rezit som gick mycket bra, ska troligtvis in på lördag till travet och köra ett banjobb.
Ska snart iväg på praktik, sista dagen idag så fick baka kladdkaka igår ;)

Ha en fortsatt bra dag :D

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

MagganS-B
0

Har lyckats sladda mig hem från jobbet på oplogad väg med snödrivor. Utanför stallet ligger en mer än halvmeter hög driva. Trafikkaos på hela ön, lastbilar i dikena på flera ställen. Körde efter två idioter med sommardäck på hemvägen…..men bara ca. 100 meter. Livsfarliga, körde mitt i vägen i 30 km/tim. Inte mycket apotekskunder i dag inte, och nästan inga bilar på parkeringarna……Nu flyttar jag snart till Grekland!!!!!

LinnJ
0

Här är mitt fönster ut i verkligheten på Gotland. Nu har det iallafall slutat blåsa så mycket men vi får väl se om jag kommer hem ikväll. Har haft strömavbrott två gånger på förmiddagen. Skulle gå över vägen men kom knappt över eftersom det inte gick att titta åt höger för då fick jag tio kilo snö i ögonen. Blåste bort gjorde jag nästan också. Det positiva är att jag kommit till nivå tre i ett mobilspel, jag har lagat min telefon och fått prata med mina vänner :)

[Grabbarna-A]
0

Mitt i vintervädret idag med snö, blåst och flera minusgrader så har stararna kommit. Våren är nog på G. Nu skiner iallafall solen. Är hemma på en snabb mellanlandning innan nästa jobb.

Ha en trevlig dag

Malu
0

#12..jag hör till en av idioterna med sommardäck idagSkäms,men skyller på sambon som trodde det var vår i fredags och han fick ett ryck att byta däck på både bilen och hästsläpet…
Jag själva var mindre glad åt hans tilltag idag i denna snöstorm!! Jag körde dock 50 km/h hem från jobbet (1 mil) men snorhalt var det ..Plogbilen som körde förbi stallet skulle vända vid vårt garage men satte sig fast därFörvånad så vi fick hjälpa han o skotta sig loss..
Skolor stängde tidigare idag för bussarna skulle hinna få hem all barnen och en skolbuss körde av vägen ca 4 km härifrån i eftermiddag.

Hästarna har varit ute som vanligt,men de fick komma in vid 16.30 tiden  allihopa och då var vädret rätt okej ändå! Mitt varmblod ville inte komma ner till stallet från skogen,såg ut som han fryst fast, jag fick plumsa mig dit o locka med mig honom till stallet..