Andra koll dräktighet.
Har ni kollat en andra gång på era dräktiga ston att de fortfarde är dräktiga??
Vilken medtod är bäst? Blodprov ,ultraljud vad finns de mer?

Om man ska göra en hemma test själv, så går det bara att göra blod test fram tll 104 dagar Men man kan göra urintest hemma själv
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#1 ok. Men hur lyckas att få ett urintest då?? Antar att de är som med mäniska urin test. Men Kan ju inte så o vänta tills hon kissar. För står hur hur jag menar?

#2 Det medföljer en tekning på hur du gör Jag prövade den testen på L:a Anna satt i boxen var i stallet flera timmar Alla andra kissade men inte hon så jag gjorde som de beskrev hängde en avskuren petflaska uder hennes rumpa enl. tekning Har man ett sto utan föl så kan man ta urin från golvet för det behöver inte vara sterilt I ridsport special kommer det repotage om avel och där kommer olika metoder den kommer i slutet av månaden Den är köpvärd
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vi säljer såna Urintest!
Amor vincit omnia 
# 3 Ok… Urintestet är de som går fortast att göra?? Men hur tro värt de de? .. Tack för tipset då ska jag köpa den…
Urintestet ska vara tillförlitligt. Vet massor som använt det och det har visat rätt alla gånger.
Amor vincit omnia 
Ett urintest för häst är precis lika säkert som det för människor, alltså ca. 99,9%. Testet visar i realiteten förekomsten av ett visst slags hormon i urinen som saknas när stoet inte är dräktigt.
Ok … Då vet jag … Då ska jag nog ta o testa de med urintest..

Ultraljudar på 17 och 30 dygn. Inte mer koll än så 

Mina ston går med hingsten och de visar så fina tecken på dräktighet när han vill pussas! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Lite. lite nyficken på hur ni gör bara…

#12 Håller intre med….. Vi var helt övertygade för ett par år sedan att josephine var dräktig, när veterinären kollade var det tomt…..
Vår veterinär kollade Jubla II i måndags med possitivt resultat. Henne har vi inte möjlighet att ultraljuda då hon vägrar gå på en transport. Så då bråkar vi inte med henne utan låter veterinären kolla henne när hon ändå är här och vaccinerar.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Näh iofs….visst kan man ha fel ibland, det har jag också upplevt. Det är inte alltid lika lätt att se, och ibland kan ju stoet med tro att hon är dräktig fast hon inte är det. 
Med Parky tvivlar jag dock inte! Den magen är så fin.
Tycker att Murkla inte är så tjock som hon bode vara om hon ska föla i maj. Hon har aldrig haft föl så! Vetrinären ska komma i morgon o titta så får man veta !