Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1343 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-03-20

Skall snart fara iväg till Uppsala för vidare transport till avelsvärderingen för kallblod i Skövde. Ett knappt 20-tal shirehingstar skall möta upp idag, vilket skall bli jättekul att få se.

Hade för en gångs skull lite gott om tid, så jag hann gå in här och hälsa godmorgon.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Russtoka
0

God morgon!

Nu var hon tidig, Tittut.

Själv var jag bara upp för att gå på toa, datorn står på så jag slår mig ner och kollar lite.

Vi har för lite att göra på jobbet - lågkonjunkturen ni vet - så när mina kollegor på skiftet tog ledigt, tog jag ut ATF (arbetstidsförkortnig - betald tid), och blir ledig idag jag med, Det sägs ska bli fint väder så jag tänker vara ute i skogen, och köra hästar. Måste till affären och handla lite livsmedel så Q L Gaist får nog skjutsa mig dit, Cool.

Tänkte tömköra Blixt och testa en idé jag fick här på forumet om bettlyftare mot hans besvär med tungan.

Men först sover jag nog en timme till - eller två…

Tittut
0

Snart i Örebro, går som  tåget detta! Ska faktiskt sätta mig och samla information en stund. Bra att passa på att arbeta när andra kör.

[Croneld]
0

God morgon!
Det ser ut att bli en fin dag idag, hoppas det blir lite blask igen för det är så hårt och halt i hagen för russen. De rör sig inte långt utan håller sig runt matplatsen. I vanliga fall rör de sig över hela hagen.

Nu är Ada accepterad fullt ut och är en i flocken, småflickorna tillåts äta ur stonas höhögar. De tas verkligen hand om av alla tanterna.
Ada har släppt till sig dottern Ariel lite, och de står och kliar varandra, men fortfarande får hon sig ett tjuvnyp om hon blir för närgången.

Ha en bra fredag!

karisma
0

Morgon där ute har tagit lite sovmorgon Det är såphalt ute efter -8 i natt det går knappt att gå så idag får hästarna ha skridskor på sig. Fredag skulle åkt till ridhuset på förmiddagen men skrotar det för halkan få se till kvällen då allt tinat. Nu skall kaffet på och hundarna ut så att det händer något

Ha en bra fredag där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon i landet!

Här lyser solen och det är -6! Hoppas på bättre väder i dag, i går var det iskallt i vinden fast det såg så fint ut genom fönstret. Själv hade jag ingen nöd, satt med papper hela dagen (nästan!).

I dag blir det väl lite snabeldrake på förmiddagen, sen skall jag jobba i em.

Ha en bra dag alla!

# 0 Måste vara en pampig syn med upp emot 20 shirehingstar, oj oj!

Tittut
0

# 5 Jomenvisst! Och drygt 30 nordsvenskar på lördag och lika många på ardenner på söndag.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det soligt och fint, men blåser vldigt mycket. I fjällen är vägarna avstängda för snödrev idag. Tur man bor vid kusten!

Peter är ledig idag, så vi har en lugn morgon, Sara är inte frisk ännu och SImon har friluftsdag så han börjar 9,30.

Sedan blir det butiken, hoppas på några fler kunder idag.

CarinaA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon ! Många som är tidiga idag !

Var inne på Jägerso och körde min 4-åring igår o det gick JÄTTEbra, alltid kul när man har haft mkt problem med inkörningen o man märker att det har "släppt" !

Idag ska jag köra in min mamma till Malmö så att hon får ta ut sin födelsedagspresent som hon fick på ett SPA ! Ibland är det skönt att vara ledig torsd-fred !

Ha det så vårigt !

UllisT
0

Go morgon

-3 och sol och ser ut att bli en kanonfin dag.
Ska passa syrrans son en stund sedan blir det träff med hovslagarn i stallet :-)

Nu börjar alla födelsedagar i familjen….phuu 5st på mindre än en månad. Ja det finns ju värre saker Skrattande

Ha en bra dag!

Chirak-96
0

God morgon. Fruset i backen, det gillar jag. Går mot vår med blandade känslor. Vill ha ljus och värme men inte geggan som lär bli en tid innan det torkar upp. Ser inte heller fram emot alla flygfän som kommer med tiden… Jag är nog en vintermänniska… Men i år har jag ju ingen exemhäst hemma så jag kanske ändrar mig.

Till helgen ska jag åka på min första körträning med ERF körsektion. Känns spännande. Tar med min trygga gamla shettis första gången så jag får se hur det går till. Sen är det tänkt att Zharanof ska med. Men jag har precis kommit igång med körningen efter vintern med henne så vi ska träna lite mer hemma först. Men va roligt det är när man inte kört på jätte länge och så går allt så bra när man tar fram vagnen igen.

Nu väntar några timars jobb på eftermiddagen.

Ha en bra fredag alla russvänner!

[Tjiwi]
0

Morron!!

Kallare och ingen sol. Inget konstigt här idag, ska väl städa lite, ska ha årsmöte här med ÖPS på söndag.

Ha en skön fredag……..

Katitzi
0

God morgon !
Just nu såhär på morronen har vi 0 grader men det stiger och stiger hela tiden. Solen skiner redan ute och inte ett endaste moln på himlrn som jag kan se i alla fall.. Och det bästa av allt är att det inte blåser något :D

Så idag kommer det blir en härlig cykeltur till stallet för att pyssla med Rezit och köra intervaller med honom.
Efteråt blir det hem göra sig iordning och sticka på praktik, insåg precis att jag bara har 3 dagar kvar på praktiken, lite tråkigt faktiskt :/

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

garrilina
0

God förmiddag! Jag skulle nog behövt kliva upp samma tid som Tittut gjorde idag för att ha hunnit med i morse. Det var en morgon där allt blir fel, men nu är jag på jobbet i alla fall.  Skönt med fredag och helg.

Ha en bra fredag!

Hovgarden
0

Morn morn, eller kanske god förmiddag :)

Har varit ute hos pållarna fixat och så. Vid lunch kommer Lisa och vi ska flytta några hästar och fixa lite med hagarna. I em blir det en sväng till Bea o träna monté. Annars lugnt

Trevlig helg alla!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Mixie
0

God dag =) Idag är en bra dag! Klarade KÖRKORTET igår så ingenting kan gå fel! Allt är bara underbart… Fick också besked om att nuvarande fodervärd inte kan ha kvar min häst längre.. Någon som är intresserad av att låna ett sött litet sto? =) Ha en bra dag och en trevlig fredagkväll!

//Mickan

MartinaFrick
0

Är hes och hostar som en galning… Men vädret är fint i alla fall!! Då blir man på lite bättre humör och känner sig lite piggare.

Skönt med lite vår, men det tycker inte vinterpälsen, för den vill BORT!!!

karisma
0

# 15 Grattis till friheten th_victory2

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Impulz
0

#15 GrattisSkrattande

Själv håller jag på att packar till helgen, rep. möte och årsstämma väntar!