God morgon 2009-03-19
Morgon där ute alla russvänner Det ser ut att bli en vårdag för andra dagen, solen letar sig upp i horisonten och det är vindstilla. Kaffet är snart färdigt sedan är det bara att väcka de fyrbenta som fortfarande sover. Hästarna blir inte så glada att få sovmorgon nu när det är så ljust så det är dax att sätta fart
Ta vara på dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här ser det oxå ut att bli ännu en härlig vårdag med blå himmel och sol
Det är såna här sköna dagar man gillar sitt arbete som mest, då man i princip kan va ute hur mkt som helst. Sitter å dricker kaffe nu å ska snart ut och springa en sväng innan jobbet. Jag har inte utsläppet i stallet idag, så då får man passa på.
Efter jobbet idag är det återigen dax för hockey och ikväll ska vi krossa göteborg… HEJA HÅÅÅVEE!!!
Hoppas ni alla får en härlig och solig dag att njuta av!

Godmorgon i landet!
Även här strålar solen från en klarblå himmel. TYvärr kan inte jag vara ute så mycket jag vill, mina kunder blir nog sura om butiken är låst :D
Igår hade vi sju renar i hagen, som glatt åt av ensilaget medan hästarna trängdes vid grinden och blåste. Sara var hemma från skolan, så hon tog med hunden ut och jagade bort dem.
Sara är fortfaradne inte frisk, så hon blir hemma idag med. SImon ska strax jagas upp och jag ska äta frukost och mata alla smådjur innan jag beger mig till butiken.
Morrn !
Strålande solsken,vindstilla o LEDIG i 2 dagar
! Ska köra russen idag o pyssla lite hemma.
#2 Låter intressant med renarna, synd att inte hästarna tyckte det !
Ha en bra dag !
Exotiskt låter det med renar, tycker jag! Det exotiska med Roslagen är svanarna som flyger över hagen tidigt på morgonen. Det har hänt flera dagar nu och det låter så härligt med vingslagen. Vi har ett par sångsvanar som alltid återkommer varje år till sjön i närheten.
Ha det bra!
# 2 Renar i hagen, så exotiskt det låter. Här har vi bara andra gråa, hornbeprydda djur…
Lite artikelarbete idag innan det är dags att packa inför helgens kallblodspremieringar på Grevagården. Avresa 04.30 i morgon, så det lär bli en tidig kväll även idag.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon!
Också här är det vacker vårmorgon! I bokdungen bakom brygghuset är det full aktivitet - och mycket ljud - i råkkolonin. Undrar hur jag ser ut från deras perspektiv när jag springer fram och tillbaka över gården för morgonens hästbestyr!
#2 Tycker också det låter spännande med renar i hästhagen. Hoppas stängslet klarade sig!
I dag blir det jobb som vanligt.
Ha en bra torsdag!

# 5 Vilken fin bild. Såg den inte innan. Get och russ - mina favoriter!

Godmorgon alla russin vänner,
Här strålar solen och det gnistrar i snön. SMHI har utlovat en solig men kall dag idag. Har haft problem med både telefonen och bredbandet denna vecka, av o till funkar det inte alls, väldigt frustrerande. Men idag har Felia lovat att det skall fixas, fn trot…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God Morgon. Även här är soligt och fint. Är vakt till en morgonpigg väckarklocka så hästarna är ute, stallet fixat, Väckarklockan är promenerad, frukosten avklarade så nu bär det av till banan med shettisen och gammelrusset.
Ha en härlig dag i vårsolen.
På Gotland lyser också solen och massor av vårfåglar sjunger i träden…..
# 2 Nån försökte på 60-talet plantera in renar på Fårö….tur dom inte lyckades!
Nu skall jag gå ut och släppa ut mina nyborstade (i går!) damer i hagen. Fick av dom massor av hår i går, min overall såg ut som ett bäverskinn när jag var klar!
Ha en fin dag, ta en liten stund i solen!

#9 Felia *
* !
Godmorgon!
Så härligt väder, man bara ler när man stiger upp och solen lyser. Ska ut och kapa till träden jag inte hann klart med igår. Det blir det sista för denna säsong. Tung avslutning för Q L Gaist's skogsträning, de är stora björkarna. Rotstockarna kapar jag upp i kubb direkt för vi orkar ändå inte lasta på dem även om Gaist säkert tar dem en och en.
Konstigt nog får jag mer energi av lite skogsarbete före eftermiddagsskiftet på jobbet.
Men det är säkert solen… 
bild från i söndags:

Även över Blekinge skiner solen idag och igår planterades de första pensérna! Det är så härligt nu om kvällarna när det är ljust så länge så det blir säkert till att ut med en eller två hästar i kväll.
#5 Om du ska till Grevagården kan du imorgon se min chef visa shirehingsten Dominoe, det är inte hans hingst men ägaren är gravid. En fd arbetskamrat kommer även att visa sin tinker John Boy. Mycket hästfolk här på företaget!
# 7 Det är ju mitt jobb nuförtiden att flänga runt på alla omöjliga vis. 
# 13 Jag skall hålla utkik efter dem!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus