Ett litet beundrarbrev
Måste bara få skriva till alla er som verkligen värnar och älskar rasen Gotlandsruss.
Även om jag valde att inte fortsätta med egen avel inom rasen, så beundrar jag ändå er alla som med sån oändlig kärlek gör det, för vad ponnierna är.
Av många andra raser jag läst/hört om så diskuteras hästarna som "objekt på papper", men ni gotlandsfolk ser verkligen upp till gotlandsrusset som individer, födda av kärlek, med en kämparanda för att hålla rasen vid liv och inget annat.
Detta kan jag inte annat än att beundra varmt.
Jag är nästan dagligen inne på gotlandsforum och hoppas få en liten inblick i de få russ jag nu sålt och lånat ut, och på så sätt följa med dem litegrann. Har naturligtvis läst andra trådar också.
Vilken sammanhållning ni har! Hur ofta läser man nåt med negativ vibb på GotlandsrussIFokus? Jag har inte gjort det. Men har heller aldrig läst om nån annan som ger nåt beröm för ert arbete, mer än ni själva till varandra.
Därför betonar jag, som halvt utomstående, ännu en gång, att jag verkligen beundrar er sammanhållning och kärlek till rasen Gotlandsruss. Det är ändå ni här som håller rasen levande. Stort diplom från mig!
//Therese
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Då får jag börja att tacka för ett sådant trevligt brev.
Jag håller helt och hållet med dig att det är en helt annan stämmning här än på andra *forum* och det är skönt men det kan också bero på att alla värnar om Gotlandsrusset i sig precis som du skriver.
// Gonkan
Precis vad jag också tycker och även skrivit om på siten.
Kanske n
beror det på dels att merparten av oss som skriver är vuxna
(vilket inte alla är på andra siter) dels på att vi är så vana att försvara "vår" ras att man blir glad av allt medhåll man får på sidan. "Fler tycker som jag." Tack alla Medarbetare som håller sidan på en mycket trevlig nivå.

#0 Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg! Det är så viktigt att se det posetiva i sin omgivning och så är det underbart att läsa ditt inlägg, tusen tack!
Tack Therese för ditt jättefina brev! Det värmer en gammal russkärring långt in i hjärtat!
Maggan S-B
Tackar så mycket för det fina beundrarbrevet!
Det var med en stor entusiasm och glädje denna sajt startade för just att diskutera denna härliga ras överlevnad som vi värnar om så mycket.
Att responsen skulle bli så stor och att kunna hålla inläggen på en lagom nivå, visste vi inte riktigt om från början. Men resultatet känns toppen och med kunniga Medarbetare är det kul och spännande att fortsätta arbetet.
# 0 Jag kan ju tacka i dubbel bemärkelse, då jag även förvaltar blodslinjer från ditt stall, en mor och dotter. Som garanterat kommer att föröka sig i mitt stall.
Vi ses på sajten!

Det värmer härligt att läsa ett sådant brev! Tack!! Detta är en härlig sajt och man kan lära sig så mycket bara genom att fråga!
Jag älskar russen och att arbeta med dem, och att få en sån här utomstående hint gör att det känns ännu mera värt det! =D
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Läste en annan tråd här, och puttar därför upp denna lite.
Av många b-ponnyraser måste jag nog tycka att gotlandsrusset faktiskt ÄR en allroundponny, mer än nån annan.
Rätta mig om jag har fel, men intresse i att skaffa just russ i en familj tycks ligga i fler än bara en i familjen. Alltså, en allroundponny för "varje generation"…..!
Mvh/Therese
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
sånt värmer redigt när man läser. :')