Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 798 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-03-17

Godmorgon alla där ute!

Sitter här med mitt kaffe och försöker vakna till liv och det ska nog gå idag med. Just nu e det lite mulet ute, men det ser ut som det ska kunna spricka upp och bli lite sol. Hoppas det iallafall :)

Lyckan är annars ganska total idag efter att Håve lyckats slå ut Timrå i kvartsfinalen. Så nu blir det semifinalspel och garanterat fyra matcher till  Glad

Så kl 9 idag blir det att sitta bänkad vid datorn för att försöka få tag på några biljetter…

Ha en underbar tisdag!

Stallmima
0

Morron (gäsp) strax dax att åka fodra hästarna, något dimmigt ute efter regnet igår. En liten körtur med häst på morgonen stundar och sen går färden vidare till leksand för en påhälsning hos mamsen. Får väl se om snön ligger kvar där.

[Croneld]
0

God morgon!
Nu äntligen smälter snön, det är bra blött och diket längs hagen börar sakteligen fyllas. Snart är det barmark, härligt!

Ha det gott!

karisma
0

Morgon lite brottom idag en snabb tur till Stockholm står på schemat. Får se om tiden tillåter en tur till ridhuset i kväll annars är det bara tisdag

#2 visst smälter det snart badar vi här man är ju alldrig nöjd vill se snödroppar snart

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Det regnar! Och har regnat hela natten! Allt det blöta som började försvinna i går är tillbaka i dag! Struntar egentligen i vilket, eftersom jag skall jobba…..

# 3 Såg små blå och gula krokusar som stack upp i gräsmattan i går…..

Ha en bra dag!

Kajhugo
0

God Morgon, här r gråtrist men uppehåll, har släppt ut och fixat stallet, skall nu åka in på en "lång" studiedag om mod och bedömningskriterier, gäsp, är redan trött hur skall detta gå…Glad

Tittut
0

Grått, småregnigt och väldigt blött här. Jag vill som alla andra ha vår nu.

Inget speciellt på schemat, mer än en massa småmåsten.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MarleneGustafsson
0

Godmorgon!!

Sitter på jobbet nu och solen skiner ute..

Barmark? Hööh, här har vi fortfarande en halv meter snö.. Landsvägen är iofs bar och några småvägar har börjat tina… Hoppas snön försvinner nu så det får börja torka upp! Men visst har det varit en kanon vinter…

Igår var vi ute och körde alla ponnisar.. det vill säga alla tre. Idag är de blodingens tur.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron

Blött här oxå…..har regnat hela natten, kunde inte sova så jag har lyssnat på det…….

Hade tänkt ge mig ut med Njord nu på morgonen men, det vet i fasen……lusten försvann med vädret!!

Tvätthögen ligger kvar så det blir väl att ta tag i lite sånt istället……

Jobb i em som vanligt!

Ha det så bra allihopa!

Hagelberg
0

God morgon!

Här har det regnat hela natten men nu kommer solen. Idag är det lång dag på jobbet så det gäller att man gjort stallet på morgonen för att hinna.

Ha en bra dag!

CarinaA
0

Morrn !

Friska vårvindar i skåne, rabarbern sticker upp med ca 2cm !! Har lämnat sambon på Sturup med destination Cypern, vad gör man inte för att få lite lugn o roFlört !

Ska vila min onda kota lite, sen blir det jobb i em !

Ha det o gott OCH var rädda om ER !!

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet!

Här strålar solen från en klarblå himmel, och snön har faktiskt sjunkit ihop lltet. Vägarna är mest torra, utom de där det rinner över vägarna, där blir det spännande på nätterna och tidiga morgnar.

Ännu har inte en enda kund varit inne…

MartinaFrick
0

#10 Jo, blåser gör det! Halv orkan, minst.  Men solen lyser, så nog torkar det upp marken i alla fall. Alltid nått!!

florence-S
0

Har just kommit hem efter en promenad med hunden. Äntligen ett vårtecken, såg EN TUSSILAGO (HÄSTHOV) i dikeskanten.

Dags att göra sig klar för att åka till Eskilstuna, trav där i kväll. Ha det bra i det fina vädret (alla fall i Enköping)

garrilina
0

God middag! Över oss strålar solen idag från en klarblå himmel, var grått i morse och trodde det skulle bli mer regn. Låter så härligt med krokusar i gräsmattan, vår gräsmatta når snön långt över stövelskaften på så det lär väl dröja innan de tittar fram. Har jobbat kort dag och varit iväg med de 6 små terroristerna till vet. för vaccination och chipmärkning. De skötte sig utmärkt och alla tyckte att de var så söta små valpar, ni skulle se och höra dem hemma sa jag. Så nu är de klara för att flytta till andra familjer, bara besiktningen kvar innan avfärd. Nu blir det stallet och ytterligare en färd till stan för att handla lite foder, fick inte plats med det och hundbur.

Ha en bra fortsättning på dagen!

[Tjiwi]
0

Jaha, då trotsade jag det GRÅA vädret och gav mig ut på en körtur med Njord i regnet…..väl hemma igen, vad sker då tror ni….jo, bara fem minuter efter hemkomst spricker det upp och fram kommer en sol och blå himmel……snacka om dålig tajming!! Lagom som jag behövde gå in igen och laga mat mmmm……..Obestämd

Katitzi
0

Woow solen skiner för fullt ute, lite synd att det ska blåsa så mycket bara :/ Har precis varit i stallet och haft intervall träning med Rezit.
Ska snart göra mig iordning och äta så ska jag cykla till praktiken.

Ha en bra måndag :D

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com