Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 600 ggr
karisma
0

God Morgon 2009-03-15

Morgon alla där ute Idag hoppas jag att väder gubbarna på tv har rätt att vi ska få se solen Nu är det veckans sista dag och sabbat så jag tar det lungt. Är så glad att bokföringen är klar, Man kanske skulle klia av lite päls på hästarna idag för det behövs. Nu har kaffe puttrat klart så dax att ficka

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Jag vaknar så tidigt när det är ljust, så jag har släppt ut småflickorna och mockat och donat i stallet. Jag hittade kaninen igår efter timmars lockande med morötter halvt liggandes under husvagnar och båtar i grannens lada. Hon hittade in i stallet igen, alldeles av sig själv.

Idag ska vi fira svärmors 80-årsdag med middag och god mandeltårta.

MagganS-B
0

Ja, inte är vi många som är så tidiga en söndagsmorgon…..Jag skall jobba, annars hade det nog inte varit kaffe i bryggaren och eld i pannan så här dags…..Hästarna får nog stå inne i sina boxar i dag, leran är knädjup…..

# 0 Min bokföring är inte riktigt klar, usch!

Ha en fin söndag! Här skiner solen och fåglarna kvittrar!

Tittut
0

Här är hästarna ute och morgonens te snart klart. Movitz passade på att bada framhovarna i badkaret idag igen, träliga kuse!

Får se vad dagen har i sin linda.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här står Dansa och Gottfrid kvar i sina boxar och äter frukost. Snart skall jag släppa ut dem tll de andra. Sedan får jag reparera stängsel där rådjuren gått genom. Tor och co skall få ett par hektar mera på den gamla vallen som skall plöjas upp i vår - hoppas rådjuren håller sig utanför när jag sätter strömmen på!

Ha en bra söndag!

vasiria
0

Godmorgon!

jag är ju på kurs i östersund, då måste man sova länge för frukosten serveras inte förrän kl 9.. *gäsp* va synd de e om mig..

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0,1,2 och 3…….sover ni aldrig?? Jag var visserligen uppe 6.15 och gav hästarna frulle men sedan går jag och lägger mig! Man kanske skulle sluta med det och få lite mera gjort här……..

I alla fall så då i morse såg det ut som det skulle bli en jättefin dag, fåglarna kvittrade och det var blått på himlen. Äntligen tänkte jag, men nu då……grått igen! Ska sticka ner en snabbis till Åtvid och handla lite och ta ut pengar, ska träna med Njord i em för min underbara mentor MY, hon har med sig kattmat till mina katter så jag ska väl kunna göra rätt för mig!

Idag är det massor av pilfinkar i fågelbordet här ute!

Ha en skön söndag alla där ute!!!

ps. Inga lammungar här ännu……

Mixie
0

God dag =)
Gud vad skönt det var att somna nästan direkt efter melodifestivalen igår! Vaknade pigg och glad för någon timme sedan! Nu ska jag sätta igång med den sista röjningen i mitt rum.. Sen är jag förhoppningsvis klar där för ett bra tag framöver =) Ha en trevlig dag allihopa =)

//Mickan

garrilina
0

God förmiddag! Gårdagens sol har ersatts med ytterligare en dag med grådis. Ska skjutsa iväg dottern till tåget för ytterligare en veckas paktik i Strägnäs, Bland alla spanska hästar och halvblod har hon ridit russ förra veckan och ska ta ett pass på samma i kväll. Själv får jag besök på em. en familj som kommer för att titta på vår shettisvalack som ska ut till ny tävlande familj. Det vanliga stallgörat ska också fixas innan det blir kväll.

Ha en bra söndag!

Kajhugo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Middags dags, har varit uppe tidigt och fixat stallet, tömt "storhäststallet" på ponnier som i dag får flytta tillbaka till ponnydelen, ett vårtecken hos hos, trots att det mest känns gråmulet och trist ute. Det tog längre tid än vanligt då jag har åkt på en riktig förkylning, har efter stallarbetet sovit några timmar och skall äta något lätt innan jag bäddar ner mig igen.

Bifogar en bild på våra söta ponnyboxar… från i fjol.

mellanbyns
0

#8 Det är portugisiska hästar mamma :)

Katitzi
0

Hejsan :)
Idag på morgnen ösregnade det här och fortsatte till lunch ungefär, sedan har det varit uppehåll resten av dagen.
Först praktik idag på morgonen till tre sedan iväg och köra Rezit efteråt, han gick väldigt bra, blir troligtvis start på tomelilla den 18/4 eller när det var ;)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

garrilina
0

#10 Det visste jag egentligen… kan inte skylla på trötthet heller men på ålder..Tungan ute

Har mellanlandat med en kexchoklad framför datorn men nu bär det av ut igen för att göra klart stallet så att hårbollarna kan få komma in.