God morgon 2009-03-14
God Morgon i vårt avlånga land, har precis morgonfodrat och återvänt in i värmen för att sova en timma till, innan det bär av till banan. Vädret är grå mulet och gråkallt, känns som en dag jag helst stannat i sängen.
God morgon!
Hästarna ute och jag har lyckats köra punka på bilen, typiskt!
Crossmöte i eftermiddag, annars blir det nog ganska lugnt. Sambon åker alldeles snart till Arlanda och vidare till Österrike på skidresa, så jag blir gräsänka en vecka.
Ha en bra lördag!
# 0 Hälsa Bonus!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Här vare kanin på rymmen, den är i ladan och jag får inte tag i den. Jag får väl gå ut om en stund igen med diverse godsaker. Sambon ska åka och köpa en träningscykel idag, vi andra har ännu inga planer.
Lycka till Jennifer med våra flickor idag, både med mätningen och årets första banträning.
Ha det så gott!
Godmorgon !
Ser ut att bli en fin vårdag i Skåne ! Ska plantera ut lite penseer, pyssla om lite russ o jobba……………………..
Ha det så gott !!

Morgon somna om efter djuren Idag fortsätter jag med bokföring är nästan klar sedan är det bara SAM blanketterna kvar.
#3 Plantera blommor jo jag tackar här är det över tre dm snö så det får vänta
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morgon……
Här har det inte gått att komma in på sidan, konstigt!! Nu är det GRÅTT här, förut vid halv åtta när jag var ute och släppte ut pållarna så såg det ut som det skulle bli en fin dag, det var blått på himlen!
Plantera penseer låter ju bara så vårigt! Önskar jag oxå kunde göra det, men det får vänta, här är det snö fortfarande! Ha en bra lördag.
God morgon!
Här är det också lite snö kvar och grått, trots det var det helt fantastiskt att komma ut och lyssna till fågelkören…..starar, lärkor och tofsvipor! Faktiskt är det vår, och snön smälter lite var dag!
Jag har ett litet gräl varje morgon med mina damer som inte alls tycker att dom skall gå i geggan i sin lilla hage, men det är bara att välja! Stå inne och glo, eller stå i geggan och glo, jag föredrar det sista, eftersom mockning inte tillhör min favvosysselsättning, och maten drar ju…..
Ha en fin lördag, pappersarbete blir det här, SAM-blanketten vet jag inte vart jag har gjort av…..

Åh, vad vårigt att få plantera penser, vad avundsjuk man blir, har varit inne på banan och joggat de äldre lite grann, de fick alla godkänt, i bilen hem slog en dunderförkylning till och har tillbringat eftermiddagen i tv soffan, och hade nog slumrat fortfarande om inte Rikardsson ramlat, jag trodde någon dog som de skrek på tv…
.
#1 Bonus hälsar tillbaka, går i hagen och har det bra.
Jaha full fart i dag oxå, först var det jobbet och sen var vi ner och hopptränade pållarna tillsammans med två andra. Jag gjorde något jätteskoj, jag värmde upp Amaretto och red fram honom
eftersom hans ryttare red sin egna ponny först. Åh jisses vad skoj det var att rida den där lilla plutten på 121 cm
. Aramon fick oxå träna lite, han hoppa med ryttare för första gången. Nä nu ska jag varva ner lite och slå mig ner i soffan.
Ha en trevlig kväll