Godmorgon 2009-03-12
Ett alldeles strålande morgonväder,solen kämpar för fullt med att ta sig över romeleåsen o det är helt vindstilla
!! Ska nog hjälpa russinen att bli av med vinterpäls idag, ha det bra Allihopa !
God Morgon!
Här ser det också ut att bli en fin dag. Ännu har vi -1, men förmodligen blir det slaskigare efter hand. Har varit ute en sväng med vovvarna, Lusen är pigg som en nötskrika efter sitt vet.-besök i gårkväll! Hittade harspår i trädgården…..Hästarna får vänta, jag tänker ligga en stund och läsa tidningen!
Ha en fin dag!

Morgon här är det bara grått och massor av snö ingen vår i sikte. Min lilla gusväg har julstämmning för enarna hänger över vägen nertyngda av blötsnö. Idag får jag nog ta ett tag med hästarna och göra det som behövs annars är det bara tvättmaskinen som får motion.
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Här är det 5 minusgrtader men klar himmel så det blir nog en fin dag idag. I dag kommer hovslagaren och skor Yramis och verkar de andra så de får stanna inne till det är färdigt.
I kväll har Östruss möte hemma hos Roland. Alltid kul att träffa rusmänniskor.
Ha en bra dag!
Visst får man motion av tung snö! Bra är det, nu är det höga benlyft som gäller.
Jag pulsar varje morgon och kväll över gärdet för att komma till stallet, och senare tillbaka över gärdet igen.
Jag har också hovslagaren på besök i eftermiddag, det är tanternas tur att få sin pedikyr.
Ha en fin dag!

God morgon.. Ledig idag, jobbigt att man ändå vaknar så tidigt hade kunnat sova en timme till från nu man vaknade för en timme sen istället… Men men mycket att göra så det är bara dra igång både tvätten och disken… Ha en bra dag allihopa! =)
//Mickan
Morrn!
Mellansovning igen. Stona var ute i natt, de behagade inte komma in igår, så det var bara hingstarna att släppa ut i morse.
Elin och jag ska baka namnsdagstårta snart. Vi har bjudit på Viktoriakaffe till kvällen.
Sopplunch står också på att-göra-listan idag.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God förmiddag! Jag försov mig i morse, tryckte på snooze trodde jag men lyckades stänga av klockradion i stället. Minus 12 grader var det när jag gick ut, och solsken, ser ut att bli en strålande dag. Det är litet svårt att fotografera i solljus på snö, blir väldigt skarpa dagrar, men jag ska nog göra ett försök.
Mina små marodörer fortsätter att knapra på stolpar och massakrera isolatorer. Idag bytte jag sex isolatorer, och såg när jag gick hem att jag missat ytterligare två som är trasiga - morr. Det är så typiskt klånosiga unghästar, deras mammor skulle aldrig drömma om att gnaga isolatorer.
#6 Grattis på namnsdagen!

God morgon här är det strålande sol idag , har varit minus i natt men nu är det på väg upp till + igen, här har vårkänslorna vaknat till liv :-)
Ska även jag ha hovslagarna idag , Mary, Dee och ev Ajax ska få skor på sig, ska nog verka till någon också , det är ju ett bra gäng som behöver genomgås och nästa gång hon kommer i slutet på mars så får väl Ijor och Jasmin få skor på sig hm.

God eftermiddag i landet!
Efter en ruschig morgon är jag i butiken, där själva ruschen verkar utebli idag, även om antalet kunder är högre idag.
Vovven är med som butikshund idag, hon tycker det blir långtråkigt hemma till fyra på eftermiddagarna.
Här är det ungefär 5 minus och mulet, även om solen ibland gör försök att bryta sig igenom molnen. Hästarna verkar vara en bättre flock nu.

Imorse var vädret så himla underbart, men nu är det grått igen..
Får antagligen leverans av strö idag, så Marcus får rulla ikväll 
lite grått och trist väder här, men varken regn eller snö, tur det. Plusgrader är det i alla fall ;)
Idag var det praktik först på morgonen sedan åkte jag upp till stallet och körde Rezit, han fick bestämma lite själv vad vi skulle luffsa för någonstans ;)
Snart ska jag iväg till stallet och rida lektion med.
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Den så planerat trevliga dagen har övergått i magsjuka, urk!
Ingen tårta blev det….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

# 12 Stakars dig krya på dig
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#12 krya på dig!
Här har man lyckats åka in i poliskontroll 2 ggr på ca 4 km
, första kollen var i Nysättra, allt ok. Nästa gäng stod på ön och plockade alla bilar, allt ok även den gången.
I morgon är det 2-års kalas för syrrans lilla gounge, måste bara få tag på en ny sandform som Nisse råkade trampa sönder nu ikväll då han på nåt konstigt sätt tog sig in i Lucas sandhög som är i Gulds tomma box. Nisse låg inte högt i kurs hos Lucas så det är tur att det är födelsedag i morgon.

#12 Krya på dig!
Har landat vid datorn efter att fixat stallet, tagit in alla, matat hundar och rastat dem. just nu är alla 6 valparna riktigt lugna så det är relativt tyst i huset. Jobbade lång dag även i dag då vi hade ämneskonferans. Blev jätteglad då granntjejen som har två inhyrningar hos oss kom och hjälpte till med vissa av sysslorna och insläppet med båda hingsthagarna. Tog några vändor släpvagnen stallet med torvströ innan jag gick in. Alla på min arbetsplats är försedd med stegräknare just nu så det gäller att ligga i topp..