Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthästhälsa-hästhållning
Läst 2722 ggr
[bsmx]
0

trasiga stolpar

Hej!

Är det någon som har något fiffigt tips till mig? Våra staketstolpar har blivit plockepinn, det är fruset i backen. Går inte att ha ner nya stolp.

Försökt binda tråden på  en vägkon som jag hittat (men russet leker med den), har även spikat fast vanliga plankor på "stubben av gamla stolpet" vilket fungerar någorlunda. Men nu är fantasin slut….inte kul att det kom ny snö heller (mer än på hela vintern).

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner igen problemet, tänker aldrig mer köpa en trästolpe. Här blir det dyra Muovix-stolpar av återvunnen plast i framtiden.

[Grabbarna-A]
0

Jag har fått tips om att man kan borra hål med en borrmaskin när det är fruset i backen. Det blir ju ett perfekt hål för att få ner plaststolpar i.

Russtoka
0

Ja, jag skulle göra som #2, borra ett hål med borrmaskinen så man får ner en smal plaststolpe. Håller tills våren och du kan byta ut till det du egentligen ska ha.

Hovgarden
0

Fanns en gång en jätte bra tråd på buke om just dte här men hittade den sen inte Skrikandes men men där var det ngn som tipsade om att hälla varmt vatten och trycka ner provisoriskt plaststolp.

Sen fanns det även tips om att man kunnde ta bildäck typ två på varandra och sen sticka ner stolpen i hålet som blir där. de är nog de tips jag kan komma med…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Pernille-G
0

Loke gick genom stängslet och bröt sönder flera stolpar när han kom hem från Hallands Väderö - var van att ta sig fram överallt. Nya trästolpar gick inte, men jag lyckades hamra plaststolpar med metalspets  i den frysna jorden.

crazycattiz
0

Går att stoppa ner stolpar i betongsuggor om man kan få ta på såna. Annars är det även en lösning att spika fast stolparna i träpallar (såna som används för att frakta gods)

RC71
0

Hinderstöd, om du har några sådana.Glad Är stolparna av bara halvvägs går det bra att trä ett avloppsrör i lagom dimension över befintlig stolpe. Sen är det bara att dra i nya isolatorerGlad

Hovgarden
0

#7 smart!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

murkla
0

Där jag har pollen så har vi borat ner stolparna för att de ska sitta nu  i vinter…. de har knäckst några så… Så de är inte s¨lätt. Men till nästa vinter så ska alla stolpar borras ner o fixas till.

[bsmx]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack!! nu ska det styras upp i hagenSkrattande!!!!