Hårfagra russ
Lånar idén från shetlandsponny.ifokus.
Bilder på hårfagra russ är det alltså som gäller :)

Njords man och pannlugg blir man ju bara superkär i!!

Silverboy brukar jämföras med en nordis med sin rika man och lugg!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#5 Det där är ju min favoritbild på honom! =) Han ser precis ut som en liten nordis!
//Mickan

#5 oj jisses, var helt säker på att det var en Nordis, tänkte: Gud vad stor hunden måste vara *fniss*
#5 Ja han är väldigt lik en nordsvensk, men han är ju bara sååååå snygg!!

#6, #8, #9 Tack! =)

#1 och 5 Riktigt hårfagra hingstar! Vackra!!

# 5 + 6 Om han ser ut som en nordis måste det ju vara nåt fel……Ett russ är han väl i alla fall! Och ser ut som!

#14 Jo nog är han rastypisk alltid!
Men han är hårfager som ett kallblod! =)

#16 Manshår :D:D Har Blexter också kvar sitt? =)
//Mickan

#17 Blexter rakades sent och har gått med täcke hela vintern så han har lite lagom päls
Oliver rakade vi i förrgår så nu är han nakenfis!

Vilka fina hårfagra russ!
#21 otroligt vacker kalufs! Ingen flughuva behövs där inte
Jag får nöja mig med min fårliknade Oliver 

#20 och 21.. Vidar är ju far till min hårfagra kille i #7 som även han är 2 år…..

#23 Ja, nog syns det vem Balder ärvt den kalufsen av… 
Hur behåller ni manen så där lång? =/ Luddan hade jätte man förut och nu är den jätte tunn och tråkig fast jag undviker att borsta man och svans med piggborste.. =(
# 25 Inte alla russ har sån man, det beror lite på stammen, vissa russ har mindre man och svans, vissa har mera. Sen beror det lite på hurdan hage dom har, taggbuskar m.m. gräset är ju alltid mycket godare där det är svårt att får tag på det…..
#26 okej, luddan hade jätte lång och fin man förut. men nu är den kort för att hon har kliat bort den i sommras mot en plåtskiva typ.. (ligghall)..
Vidar är verkligen både lång- och tjockmanad. Jag mätte hans man innan han flyttade och har för mig att den var närmare en meter lång där den var som längst.
Jag har ett foto i gömmorna på honom och Pontus som jag inte hittar på. Det är min egen favoritbild på honom. Får göra ett ryck och se om det dyker upp.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Ebonith har inte riktigt så mycket man som andra hästar i tråden, men med tanke på att han inte ens har fyllt två än så tror jag att den kommer hinna bli ganska mycket längre :D
Tjock är den så det räcker och bli över… Tilläggas kan att hans helbror har otroligt tunn man fast den är lång, så generna har blivit lite lustiga på de två!
oj vilka manar o panlugg dom har …..

#5 o #21 Så läckert! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer en bild på russvalacken Ilemon som står på min skola P; Kanske inte har jättemycket man men lång är den och ligger på båda sidorna ;P Hade ingen bra bild, hoppas den här duger (: Har skrivit hans mammas namn fel i videon ;P
//Anna

Oj vilka fina manar era russ har 
~Jag tror på ödet~

#40 Han har fortfarande lång man och pannlugg men den är tyvärr inte riktigt lika lång längre…
Ibland borstas det lite för mkt
.

# 42 och så har hon vita tecken i öronen, ovanligt…..

#43 Haha ja men visst äre de ;P
Åh va avundsjuk man blir på alla långa manar! Min har bara en liten tuss till lugg och en tunn man och svans ;P

#47 Din häst är Vacker!!
//Mickan