Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 699 ggr
karisma
0

God morgon 2009-03-11

Morgon mera vit har fallit under natten och Tone på tv4 låvade mera under dagen här vid upplandskusten. Så vad gör man en vanlig onsdag skottar snö tar bort snö från elbanden drar upp yorkshireterrier hundar ur snön så de slipper drunkna. Nu är det kaffedax och sedan hästarna

Ha det gott och krama en Edvin eller Egon i dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

CarinaA
0

Godmorgon ! Vindstilla ,halvgrått ute, kan nog bli en hyfsad dag !

Ha det bra däruteGlad !

Tittut
0

Tuggummi i ledningarna idag. Eller snö på dem, för det krånglar ocg segar som aldrig förr.

Mycket brådisgrejor idag. Det är lika bra att gasa.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

annelie-huskvarna
0

Här är himlen mörkgrå och det har kommit lite mer snö, men bara lite vitt puder. Dricker kaffe nu i ett försök att vakna, för idag hade det inte varit svårt att ligga kvar i sängen. Snart är det dax att susa upp till stallet innan jobbet väntar…

Hoppas ni alla får en bra onsdag :)

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Har skjutsat Peter till sin åkkompis, han hade sovmorgon och började inte förrän sju! Så då räcker det ju att åka hemifrån halv sex :D Jag hade ingen lust att köra runt i Simons bil, han ska fixa volvon på skolan idag. Ridningen igår gick bra, Yazzå skötte sig riktigt bra trots att vi galopperade en del. Lyssna vad ryttaren vill är ju inte så viktigt när man galopperat en gång, utan allt ryttaren gör sedan är att fatta ny galopp…

Idag blir det butiken, hoppas verkligen på mer folk, det har varit mer än lovligt dött de här två dagarna, kan det vara finanskrisen???

[Croneld]
0

God morgon!

Det var skottning i går kväll och så drog jag en repa nu på morgonen med. Idag blir det en långdag med föräldramöte, så jag kommer hem sent.

Ha det bra!

Hagelberg
0

God morgon

Just nu  skiner solen in genom köksfönstret, jag tror det blir en skaplig dag. Hästarna får vara inne under förmiddagen för vi ska till banan och miljöträna/banträna. Lite spännande att se vad "lille" Yramis tycker om att vara på banan.

Ha en bra onsdag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Från vår till 10 cm snö på backen…….- 2 var det när jag steg upp, men nu är det slask igen. Hästarna och hundarna gillar det här, men inte jag! Mer vatten, mer gegga!

Skall till veterinären med Lusen, förmodligen har han stopp i analsäckarna, passar på att ta tandsten samtidigt…..

Ha en bra dag!

Mixie
0

God morgon!
Sitter på jobbet, mkt trevligt idag, träffa lite gamla bekanta!
Åter igen övningskörning efter jobbet, börjar bli lite tjatigt det här nu, men har bestämt att så fort jag är klar ska jag tillbringa lite mer tid med hästarna!
Ha en bra dag allihopa!

//Mickan

[Tjiwi]
0

Här har det kommit flera cm snö i natt. BLÄ!!

Njord ska få nya fötter idag och så är det en vanlig jobbardag, inget spännande här alltså!!

garrilina
0

Snö, snö och ännu mera snö…. det verkar inte ta slut är dessutom -6 ute. Tog en pytteliten sovmorgon idag så jag gjorde bara hösilage till hagarna och fodring inne så tog sambon utsläppet själv. Har ju fixat allt själv i två morgnar så det var inte mer än rättvist. Jobbar lång dag och sedan bär det av hem och ut i stallet.

Ha en bra dag!

Katitzi
0

God morgon.
Här är kommer det lite gråa moln, hoppas verkligen inte att det blir regn eller snö nu :(
Idag händer inte så mycket mer än att jag ska iväg till stallet och köra ponnyn, sedan blir det lite plock där. Sedan får man se vad som händer här hemma sen.

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon. Snö även i Leksand (önskar det ville sluta snöa nångång) och minus 5 i morse.

Jag har funderat över netiquet (nätetikett) och litet allmänt hur man beter sig på olika forum de senaste dagarna. Det är ju bra om det är högt i tak och alla får komma till tals, men på något vis tycks det som att vissa forum är i obalans, "rättshaveristerna" dominerar debatten.

Ska man då tiga, för att man inte vill legitimera vissa debattörer genom att ta dem på allvar och bemöta dem ("mata inte trollet") - eller är det så att den som tiger instämmer och därmed blir medskyldig?

MartinaFrick
0

#7 Ja, usch vad trött man är på snö och framförallt SLASK nu. Hoppas att det inte kommer mer av den varan i Skåne, och att det kan torka upp och bli vår. Men jag säger inget, för gör jag det så är världen vit imorgon.

Annars har jag en lugn dag. Marcus fyller år, så det blir väl lite trevligt ikväll!

Tittut
0

# 12 Är helt med om dina åsikter, men svårt att veta hur man skall komma åt det, som sagt.

Nu har jag suttit framför burken sedan kl 6, med flera små uppehåll ifs, men dags att tömma huvudet och gå ut på hundpromenad!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Hagelberg
0

God middag!

Precis hem kommen från banan. Yramis har skött sig kanon och jag vill dit igen!

Min sol försvann och det är lite snö i luften, suck.