God morgon 2009-03-10
Morgon det har snöat i natt och sedan frysit på Jag bara undrar hur man kan vara så dum att KATTEN får ha egen dörrklocka och plinga på när hon vill in Hon startade plingandet vid tretiden sen var det kört att somna om Satt mig vid datorn och skulle göra lite nytta bla. betala hingstlicenserna Tyckte internetbanken verkade lika trött som jag för det var svårt att logga in Vet inte om ni har prövat att använda telefonen istället för kortläsaren, fast nu har jag provat och det gick inte bra
Ha en bra tisdag och kör försiktigt samt gratta alla Edla och Ada på namsdagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
# 0 Här har vi normalt en hundrackare som väcker oss var och varannan natt. Inatt har det varit lugnt. Han stack från mig igår och hamnade i polisens papper, eftr att fiskats upp på väg till Knivsta. Jag trodde järnvägen hade tagit honom, så vi var glada ändå!
Det snöar lite här nu. Får se om det kommer att ligga kvar någon längre stund. Nu börjar jag tycka det är dags för vår.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon !
Det lät ju intressant med katten o dörrklockan………….
, skönt för katten i allafall !
Kiropraktikern idag, pyssla om russinen lite och så fyller min fantastiska mamma år !!!! Har köpt en runda på ett spa till henne
!
Ha det skönt !

God morgon!
#1 Jasså, Morris finns numera i polisregistret - välkommen i klubben. För ett antal år sedan rymde min setter Nalle och det var bara lögn att hitta honom. Efter ett par timmar ringde jag polisen och mycket riktigt, jycken var upphittad och kopplad, halvvägs på väg mot grannsocknen. Efter det äventyret fick han heta Krimi-Nalle (och bär alltid halsband med graverad "medalj" med mattes telefonnummer). Han fyller 10 år om tre veckor och har lugnat sig något med åren, men kan fortfarande dra om andan faller på - inkallning har aldrig varit hans grej. Settrar är långbenta och hinner långt bort på kort tid.

Godmorgon i landet!
Mulet idag också, och en fem-sex minus ute.
Idag är det butiken som gäller, hoppas det är mer livlig kommers idag än igår…
Ikväll ska vi rida, och vi har äntligen fått tillbaka vår bil så jag har något att dra släpet med. Fyrhjulsdrivet är bäst i detta väglag, det börjar vara halt när det är runt noll mitt på dagen.
# 5 Vilken härlig bild!
Här kommer en kontring från "Lill-Krimmo".

God Morgon! Ja här tillhör vi också klubben med hund som sprungit iväg, i vårt fall vägrade polisen plocka upp honom där han satt på bron till en löptik men ringde och meddelade vart han fanns. Här har natten varit rätt sömnlös också våra sex små gangstrar till valpar har haft fest hela natten. Deras tre år äldre bror uppskattar inte att han blir väckt och skäller åt dem. Just nu är de helt galna tror de håller på riva stället. Nu ska jag gå ut till hästarna och släppa ut dem. Ska åka lite senare till jobbet idag då vi har temadag och min klass tittar på film nu på morgonen.
Ha det bra!
God Morgon!
Kan bara meddela att Rågsvedens Lusen också finns i polisregistret, var ute och sprang på E4 norr om Gävle! Det är delvis därför han är "förvisad" till Gotland! Alltså, här är en klubbmedlem till…..
På tal om katter, så har min kommit på att det härs väldigt bra om man krafsar med tassen nere i hörnet på dörren…..inget kul när man har nya dörrar!
Hästarna är "förvisade" till sin lilla paddock bakom stallet eftersom allt annat är bottenlöst. Fixade grindar i går efter jobbet, fick också gödselhögen flyttad, skönt! Nu snöar det, och det är ett tunt tunt lager med vitt på marken, det smälter i alla fall bort efter hand eftersom det är plusgrader!
Ha en bra tisdag, jag skall jobba!

God morgon
I dag är det långdag på jobbet, hoppas jag hinner ut en liten tur med Yramis på förmiddagen.
Har åkt på en dunderförkylning så jag låg helt pall igår eftermiddag o kväll.. Var på jobbet från 7-10 igår men sen gick det inte längre.
Lite klarare i huvudet idag,men tar emot i bröstet o hjärtat rusar i 150 så fort man tar i något.. Så blir att ta det lilla lugna.Har dock masat mig iväg o fodrat/släppt ut hästarna.Mockningen får vänta till senare idag.
Kattastrof var det när jag kom till stallet för glömde ta med kattmat åt stallkatten..han var helt ifrån sig stackarn..men det finns väl än några möss som överlevt vintern som han kan fånga
.
Får väl va lite snäll o åka dit med maten lite senare..

Godmorgon!
Intressante berättelser om alla mer eller mindre kriminella hundar med egna viljor. Jag har ingen hund nu - tyvärr - den skulle få vara för mycket ensam. Det får vänta till efter pensioneringen! Men tidigare har det alltid funnits minst en hund i familjen. Besvärlig var taxen Lina, som sprang efter harar och skällde så alla i grannlaget visste vad hon höll på med! Längst bort sprang vorstehen Jennie med sin lapphund kompis, när vi bodde utanför Arjeplog. De hittades efter över en vecka i ett sameläger mera än 10 mil borta, där de höll på att äta ett renskin, och kom tillbaka med polisen. Vorstehen mager som en sticka, lapphunden tjock och välmående. Hon hittade bär och annat att äta.
I dag blir det schemaläggning och kursutveckling i ett grått Skåne!
Ha en bra tisdag!

God morgon, sitter på jobbet och ska vara här enda till 17 idag =( Sen blir det övningskörning som vanligt! Ha en trevlig dag allihopa!
//Mickan
Morron
Ingen mer snö i alla fall men grått! Jag är tjatig men nu VILL jag ha VÅR!!
Vaknade med huvudvärk…..sitter med Nisse(katt) i knät och dricker kaffe och kollar här. Utanför fönstret är det full aktivitet på småfåglarna…..
Nu kommer Njord och Wilda utanför fönstret oxå……så mysiga!
Vilka rymmare ni har…….vi har ingen hund men katterna försvinner då och då men kommer alltid hem själva!
Jag får väl gratta vår Ada då…..en tacka!!
God morgon !
Lite grått ute men fortfarande + grader. Ser ut att komma lite regn idag faktiskt :/
I övrigt blir det att plugga och fortsätta städa, sedan iväg på praktik igen vid kl. 14-20.
Är så glad, har fixat Spotify till datorn nu och har fått photoshop cs 3 på svenska nu istället för engelska :D Sedan igår lyckades jag måla en häst, som jag faktiskt blev nöjd med, kommentera gärna.
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

God formiddag !
Strålende sol, her får vi påskefornemmelser :0) Jeg vil også ha vår. Er spent på om noen av løkene jeg satte ned i høst stikker frem.
Jeg har forøvrig både hunden og kattene i hus….. ;0)

God eftermiddag!
Idag hittade jag på en jättegod kycklingrätt, efter lite inspiration på nätet såklart, och gjorde middag till mig och mamma. Var ute med Berra på en ridtur, härligt väder idag!
Nyss kommit in efter en timmes promenad i snöfall. Med mössa på huvudet och hundarna i koppel, blev det riktigt behagligt!
Grattis Amanda Frick på 15-års dagen. Hoppas du får en fin dag och krama på Ijor från oss.
Här blir det ett gonatt efter en körtur i snön, det har nog snöat över 1 dm. Trodde väl att våren var i antågande men det var den inte. Lite mysigt är det iallafall med ljuset snön innebär. Godnatt