Vinterutställning 1/3-2009, Katalog & Resultat
Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till Vinterutställningen i Svärdsjö. Hoppas någon av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i denna tråd, gärna med bilder?
2-åriga hingstar och valackerHastig 30-07-0746
Ljbr, Valack
Född: 2007
f: Granit 368 m: Hanna 3691
**3-åriga ston
**Harriet 30-06-0739
Sv, Sto
Född:2006
f: Raider 448 m: Hanna 3691
Valkyria Dar 30-06-0941
Br, Sto
Född 2006
f: Darius Roll 491 m:Carrielina 30-92-4225
3-åriga ej godkända hingstar och valacker
Östman 30-06-0548 - struken
Br,Hingst
Född:2006
f: Nordman 569 m: Cikoria Roll 4143
**4-åriga och äldre ston
**Dundra 30-96-5897
Sv, Sto
Född:1996
f:Vagabond 360 m: Super Selma 2338
**4-åriga och äldre ej godkända hingstar och valacker
**Danny 30-95-5390
Br, Valack
Född:1995
f: Intrig 378 m: Diana 2125
**15-åriga och äldre ston (Veteran)
**Zindy 3 30-93-4999
Br, Sto
född:1993
f: Indus 381 m: Zorrina 2 30-89-2759

Kan säga,
Valkyria Dar 39p gick till BIS men vet tyvär inte hur det gick där
Dundra 40p gick också till BIS men vet även där inte hur det gick
Zindy 3 38p Vann såklart sinn klass, (a
De är det jag vet (:

Nja, Valkyria gick till champion unghästar, inte BIS, men BIR unghäst blev hon iaf med poängraden 88788=39p
Hastig fick 38p om jag inte minns fel
BIR blev valacken Danny som oxå blev champion valack alla raser med 41p
Dundra blev reserv BIR och gick vidare till champion ston.
Harriet fick 35p
Östman var inte där.

# 3 Grattis till Valkyrias Bir unghästtitel.
Grattis även till er andra!
Grattis till fina resultat!
Grattis till era fina resultat!
Oj vad roligt att se ännu en av Intrigs avkommor hävdat sej väl
!
Grattis till alla fina resultat!
Grattis till er alla!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Då gick de ganska bra en då! .. Glömde bort att de var utställning!!!!

#11 du fick inga bilder på Zindy III ? ((:
#13 Nej, Jag är ledsen:(

#14 Inte lätt att fånga henne på bild, hon stog inte still mpnga sekundeR;)
#15 Jag hade liksom fullt upp och trodde i min enfalt att fotograf Mia Spange skulle vara kvar hela dagen. Men jag tror att hon bara var kvar under shettisdelen. Jag som själv hade viljat ha bilder på min häst. Det är inte lätt att fota och visa samtidigt:(..
Hoppas att ni hade en bra dag i Svärdsjö!
Nu finns resultatlista på www.dalaponnyavel.com

Här är fullständig kritik för de visade gotlandsrussen:
Hastig
"Harmonisk, rastypisk. Vackert huvud, kort hals, bra djup, långt välformat kors. Harmoniskt benad från sidan, relativt korrekt. Energisk kort och markbunden skritt. Lätt framåtgripande trav med god mekanik." 87878=38 p, silver
Valkyria Dar
"Harmonisk, linjerad av god rastyp. Rastypiskt huvud, välansatt hals, bra djup, långt välformat kors. Välbenad från sidan, tät och tåvid fram. Taktmässig naturlig skritt. Lätt framåtgripande trav med god mekanik." 88788=39 p, silver, Champion Unghäst gotlandsruss
Harriet
"Rastypisk av det lättare slaget. Rastypiskt huvud, bra bog, sluttande kors. Betydande gracila skenor, i övrigt relativt korrekt. Energisk kort skritt. Lätt framåtgripande trav med mycket bra hasarbete." 77678=35 p, silver
Dundra
"Feminin, harmonisk, mycket bra rastyp. Rastypiskt huvud, välansatt hals, bra bog, rastypiskt kors. Välbenad från sidan, något utåttåad fram. Energisk taktmässig skritt. Framåtgripande trav med mycket bra hasarbete." 88888=40 p, guld, Reserv Bäst i Rasen gotlandsruss
Danny
"Elegant, linjerad, av mycket bra rastyp. Rastypiskt huvud, bra djup, lång välformad hals, långt välutvecklat kors. Harmonisk benad från sidan, något uttåad fram. Taktmässig skritt med god steglängd. Lätt framåtgripande trav med mycket bra hasarbete." 89888=41 p, guld, Bäst i Rasen gotlandsruss, Bästa Valack alla raser
Zindy III
"Rastypisk av det tyngre slaget. Rastypiskt huvud, kort och brett ansatt hals, bra djup, välutvecklat kors. Harmoniskt benad från sidan, relativt korrekt. Taktmässig naturlig skritt. Regelbunden men kort trav." 87887=38 p, silver